• 42 463 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 044 390 inlägg
  • 1
  • 2
2008-08-18, 14:52
Medlem
trovallas avatar
Nu i Lördags blev jag gripen och inskjussad på förhör och är ganska orolig då det gäller den här zigenarfamiljen jag bråkat med ett tag, iallafall så har jag blivit vräkt och haft samtal med polisen när jag spikade upp plankor samt körde in ett par tuber raklödder i brevlådan, det blev inget av detta. Iallfall jag och polarna var ute och söp på krogen och den här staden är inte så stor.

Så gissa vem fan som sitter på samma ställe, jo zigenarfarsan. Han inleder det hela med att peka finger åt mig samtidigt som han skiter i att möta min blick. Då blev jag riktigt förbannad och låssas ska gå på toaletten och snubblar över hans bord och välter ut drickat över han, gör några Uw uw yyy i ansiktet på han och springer ut därifrån. Påväg till nästa bar så trodde jag det var lugnt, gubben är en bit efter och hans hus är inte långt ifrån, då har gubbjäveln varit hem och hämtat en jävla vattenspruta(säkert zigenarungarnas) då de har använt något liknande på mig. Lite vatten tänker vi och garvar åt honom då han gjort de mest patetiska försök att få mig flytta förut.

Han har då pissat!!!!!!! i vattenkanonen, när vi upptäcker det så är han påväg hemmåt. Jag beslutar mig för att ge tillbaka och nu hårt. Jag promenerar hemmåt och duschar och har kvällen förstörd och funderar på vafan jag ska göra, något riktigt sjukt tänkte jag.

Häller ner 4 påsar mjöl i en ica-påse, pissar i påsen och skiter ut lite från fyllan i påsen, knyter igen och skakar runt och försöker blanda bäst jag kan, gör givetvis detta utomhus så vittnen fanns att jag burit på påsen som även polisen antydde. Jag heller ner detta i deras brevlåda och allt är som en enda jäkla deg. Passar även på att plinga på så jag är riktigt säker att de får beskåda vad jag gjort. Istället för att öppna och springa ut och gapa som in i helvete är det tyst ett bra tag. Jag väntar en bit från trappen, och vafan är det då som dyker upp.

En polisbil, jag blir hållen av de båda poliserna runt armarna för de vet ju inte vad som hänt. Jag försöker förklara bäst jag kan, och när den ene polismannen knackar på så öppnar de direkt och han ser ju givetvis golvet. Jag får sätta mig i polisbilen utan handbojjor och trodde jag skulle få dra snart. Men istället skjussade de mig till polisstationen, trodde de satt handfängsel på alla gripna. Får sitta och förklara mig på polisstationen och de tror knappt ett dyft på mina tidigare historier om detta, utan det enda som sas om det var att de visste att jag hade som intresse att jävlas med denna småbarnsfamilj.

Alltså, vad skulle isåfall rubriceringen bli för inget sånt kom fram mer än att de tyckte det liknade ett hatbrott bara för de var zigenare, vilket jag påpekade, "De jävla zigenarna har jävlats med mig för länge nu".

Hur ligger jag till, känns inte så bra just nu iallafall.
2008-08-18, 15:00
Medlem
snuffomans avatar
Oj, fan vad tråkigt... Var det du som skrev den andra tråden om någon zigenarfamilj i trappen som ställde till hemskheter? Jag har något vagt minne av att jag läst något sådant.

Hursomhelst så borde du ta och anmäla dem. De har anmält dig så då ger du tillbaks med samma mynt. Det finns säkert vittnen till att han har sprutat piss på dig, om inte annat så borde du ha vittnen till någon av alla de andra sakerna som hänt. Andra boende i huset borde kunna intyga att de har ställt till med ett helvete.
2008-08-18, 15:06
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Oj, fan vad tråkigt... Var det du som skrev den andra tråden om någon zigenarfamilj i trappen som ställde till hemskheter? Jag har något vagt minne av att jag läst något sådant.

Hursomhelst så borde du ta och anmäla dem. De har anmält dig så då ger du tillbaks med samma mynt. Det finns säkert vittnen till att han har sprutat piss på dig, om inte annat så borde du ha vittnen till någon av alla de andra sakerna som hänt. Andra boende i huset borde kunna intyga att de har ställt till med ett helvete.

Japp här är bakgrunden till allt: https://www.flashback.org/showthread.php?t=632705

Ska göra en motanmälan på direkten, behöver jag förklara rubriceringen jag vill anmäla dem för?

Japp mina polare är vittnen för urinet, men lät som zigenarna anmälde mig för allt som hänt, förhörspersonalen var lite bekymrad över vad som sagts. Kan nog finnas vittnen till det tidigre, några grannar har sett mig smyga runt i trappen och göra massa jävelskap.
2008-08-18, 15:15
Medlem
Blir väl ofredande av något slag kan jag tänka mig..
2008-08-18, 15:15
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debeo
Sånna här trådar gör mig jävligt invandrarfientlig. Fy fan. Du har mitt stöd! Ge igen som fan! Ska följa den här tråden.

Jo från början var det ju privatkrig, de börjde och jag jävlades tillbaka, men nu blir jag anmäld , vet inte om jag vågar jävlas tillbaka nu mer. Men blir jag dömd för att de böjade ger jag garanterat igen.

Carljon: Ofredande låter inte så farligt. Men har ju gjort ganska mycket och de har sjungit ut totalt verkar de som.
Senast redigerad av trovalla 2008-08-18 kl. 15:25.
2008-08-18, 15:24
Medlem
Ja du kommer garanterat bli dömd för ofredande/trakasserier, tror du klarar dig undan hatbrottet dock eftersom du har en trevlig story själv varför du gick på just den där familjen, och att det inte beror på att dom är zigenare. Dock inte så smart att säga saker som de jävla zigenarna osv..
2008-08-18, 15:27
Medlem
slabadans avatar
Ett par trams och OT-inlägg raderade. Nu försöker vi hålla oss till topic gott folk.

/Mod
2008-08-18, 15:30
Avstängd
Berwalds avatar
Nu har vi bara en partens version så det är omöjligt att säga någonting om detta, gissar att poliserna suckar över att behöva utreda antagligen vuxna människor som beter sig som barn.
2008-08-18, 15:37
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Nu har vi bara en partens version så det är omöjligt att säga någonting om detta, gissar att poliserna suckar över att behöva utreda antagligen vuxna människor som beter sig som barn.

Jadu, när de inte resonerar som en vuxen så måste man komunicera lika. Vad torde straffet ligga på?, inte fängelse hoppas jag.
Senast redigerad av trovalla 2008-08-18 kl. 15:46.
2008-08-18, 20:31
Medlem
slabadans avatar
Mer off-topic och trams raderat. Näste som inte håller sig till topic eller tramsar ges en tillsägelse. Har vi inget intresse av att diskutera TS frågeställning så struntar vi i att skriva i denna tråden.

Ja, mods undantaget då förstås.

/Mod
2008-08-18, 20:46
Avstängd
TrollKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Jadu, när de inte resonerar som en vuxen så måste man komunicera lika. Vad torde straffet ligga på?, inte fängelse hoppas jag.

Till en början så vill jag säga att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt din historia? men beklagar iaf klammeriet du hamnat i!

Sen undrar jag vad du har på dig sen tidigare i brottsregistret? kan spela stor roll lite beroende på vad det gällt.
2008-08-19, 01:34
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Till en början så vill jag säga att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt din historia? men beklagar iaf klammeriet du hamnat i!

Sen undrar jag vad du har på dig sen tidigare i brottsregistret? kan spela stor roll lite beroende på vad det gällt.

Har bara rökt lite brajj och torskade för det. Jo min historia låter nog lite komisk så ja, förhörsledaren flinade lite.
  • 1
  • 2