Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-18, 12:47
  #1
Medlem
Gures avatar
Tjenis! Det är så att en god vän till mig köpte ett Re4 till wii för en vecka sedan från play-asia. Han fick det idag och när han prövade det så fungerade det inte! Det startade tydligen som vanligt, men parental controlen och så, men när han ska slå in koden blir rutan däremot svart o det enda som syns är den lilla AV4 ikonen i hörnet. Han har ju freeloader och så, det borde inte vara något problem, vet fb vad felet är?
Citera
2008-08-18, 12:50
  #2
Medlem
Gimp_offers avatar
Sist jag kollade så var det regionskodning på wii...
Kanske är det där problemet ligger...

Eller så har han en Pal sladd/tv och då behöver han en ntsc kabel/tv för att det ska funka.
Citera
2008-08-18, 12:59
  #3
Medlem
Gures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Sist jag kollade så var det regionskodning på wii...
Kanske är det där problemet ligger...

Eller så har han en Pal sladd/tv och då behöver han en ntsc kabel/tv för att det ska funka.

Men regionskodningen ska väl inte göra nån skillnad om han har freeloader. Han har köpt ett annat importerat spel (japanskt dock) o det fungerade utan problem. Han har visserligen en pal sladd och tv, men MÅSTE han ha en ntsc kabel o tv för att detta ska funka? är det inte meningen att man ska kunna spela alla import spel via freeloader?
Citera
2008-08-18, 15:13
  #4
Medlem
Installera Homebrew Channel och Gecko Region Free och testa med det.
Citera
2008-08-18, 16:02
  #5
Medlem
Fina Gubbens avatar
Prova att ändra upplösning och diverse saker i Wii-inställningarna. Efter en snabb titt på GBAtemps listor så ska RE4 NTSC-U versionen funka prima på en PAL-maskin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback