Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-02, 20:22
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Ska absolut ta lektion(?) i Tango i framtiden. Förstår vad du menar, som framförhållande människa så har "de" tillfällena uppstått och såklart har tillfället även utartat i pardans, som man personligen inte orkar hålla upp, som hållits upp, slutförts och upprätthållits av en grupp. Men just den tangovideon (A womans scent) är så vacker, oha!


Gör det! ta en i vals med, om du inte kan,..skär i hjärtat med alla taffliga brudvals försök..fast alla brudpar försöker. Förr eller senare behövs det lite kunskap om de basala danserna, och att kunna dansa är ingen börda någonsin, men kan vara motsatsen.
Citera
2015-01-02, 20:26
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Gör det! ta en i vals med, om du inte kan,..skär i hjärtat med alla taffliga brudvals försök..fast alla brudpar försöker. Förr eller senare behövs det lite kunskap om de basala danserna, och att kunna dansa är ingen börda någonsin, men kan vara motsatsen.
mhm!
Lärde mig bugg i grundskolan, det sitter i märgen lite grand känner jag, simpelt och störtroligt svängflås! (bensin i blodet)

Vals lärde jag mig av en tjej för några år sedan, kan inte påstå mig vara nämnvärt grundad i det men har väl haft en vals i en lägenhet eller två. Vals är roligt, älskar 3-takt för den delen, oavsett vad det handlar om så är 3-takts musik toppen!

Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Förvånande ?? i norr har vi kvar allt det där , när man inte längre passar" på rave och är runt 25-30 är det nattclub som gäller, där spelas foxtrot, som inte måste vara svensktopp alls, som är grunden till sk tryckare fast vid det senare är det mesta av dansstegen borta. Alla som dansar bra , män som kvinnor är upptagna hela kvällen med att dansa med olika partners. Ja man bjuder upp på traditionellt vis vid bordet.
Fan vad motiverande du ska vara då Får väl ta mig and foxtrot (vilket tjejen som lärde mig valsa runt rekommenderade, åhh. Foxtrot - jag menar, tjejer!)
__________________
Senast redigerad av lolicon 2015-01-02 kl. 20:41. Anledning: trams
Citera
2015-01-02, 20:33
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
mhm!
Lärde mig bugg i grundskolan, det sitter i märgen lite grand känner jag, simpelt och störtroligt svängflås! (bensin i blodet)

Vals lärde jag mig av en tjej för några år sedan, kan inte påstå mig vara nämnvärt grundad i det men har väl haft en vals i en lägenhet eller två. Vals är roligt, älskar 3-takt för den delen, oavsett vad det handlar om så är 3-takts musik toppen!
Sant så beter sig mina katter med sofistikerat överlägsna alla danser
Citera
2015-01-03, 16:47
  #184
Medlem
get buck, get wild!!!
Citera
2015-01-03, 17:52
  #185
Medlem
felpost
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback