2008-08-16, 21:20
#1
Eftersom mantrat om "3rd party säljer inte på Wii" lever och frodas, iaf i denna tråd, tänkte jag nu avfärda den myten.
Förutfattad mening: Bara Nintendo säljer på Wii.
Assumption: 'Low software sales on Wii' 1st + 3rd party
http://www.gamedaily.com/articles/ne...umption/?biz=1
Eftersom Wii äger Japan (PS3 tillbaka på <10.000 per vecka efter MGS4, Wii håller stadiga 40-50.000 där) och i Europa också är Nintendoland kan vi anta att 3rd party försäljningen är än bättre här eftersom 360 gått så väldigt bra för 3rd party i USA.
Den här grafen visar på en förväntad kurva för försäljningen för 3rd party till Wii, där paraleller till DS lätt kan dras. I början ville 3rd party knappt ta i DS med tång och titta var den är nu, den säljer ohyggliga mängder mjukvara.
Vi kan även se att 3rd party börjar inse att de går miste om pengar. Till exempel gick John Riccitiello, CEO för EA, ut och sade detta:
Så nu när vi har råa nummer, hur många tror att 3rd party fortfarande kommer ignorera Wii? Capcom, som går extremt bra just nu, visar upp följande siffror för dels försäljning och dels projicerad försäljning:
Det är en guldgruva av pengar att hämta här, förbereder på att många 3rd party kommer vilja gå på skattjakt.
*Inväntar meltdowns*
Förutfattad mening: Bara Nintendo säljer på Wii.
Citat:
Nintendo of America's VP of Corporate Affairs, Denise Kaigler, has "set the record straight." She says the idea that software isn't selling on Wii is a false assumption that's been spread around.
Assumption: 'Low software sales on Wii' 1st + 3rd party
http://www.gamedaily.com/articles/ne...umption/?biz=1
Citat:
Assumption: '3rd party doesn't sell on Wii'
In fact, when GameDaily BIZ contacted The NPD Group for more data, we discovered that for the first 20 months on the market for each console the Wii comparatively sold several million more units of third-party software in the U.S. than either the Xbox 360 or PS3. More specifically, the Wii sold 33 million units of third-party software in its first 20 months, while the Xbox 360 sold 29 million units and the PS3 sold 20 million units.
Citat:
http://www.gamedaily.com/articles/ne...eally-do-sell/
"I actually think that given the number of comments made from industry executives at E3 (or thereabouts) about how they didn't put enough resources against development of Wii games that the industry has realized that the old adage of 'only first-party games sell on Nintendo systems' is absolutely incorrect. I think you're right that the data will cause a few eyebrows to lift," NPD industry analyst Anita Frazier commented.
Eftersom Wii äger Japan (PS3 tillbaka på <10.000 per vecka efter MGS4, Wii håller stadiga 40-50.000 där) och i Europa också är Nintendoland kan vi anta att 3rd party försäljningen är än bättre här eftersom 360 gått så väldigt bra för 3rd party i USA.
Den här grafen visar på en förväntad kurva för försäljningen för 3rd party till Wii, där paraleller till DS lätt kan dras. I början ville 3rd party knappt ta i DS med tång och titta var den är nu, den säljer ohyggliga mängder mjukvara.
Vi kan även se att 3rd party börjar inse att de går miste om pengar. Till exempel gick John Riccitiello, CEO för EA, ut och sade detta:
Citat:
http://www.mercurynews.com/business/...948?source=rss
Q How would you assess how this console cycle has gone so far from EA's standpoint? Is there anything you would like to see the console makers doing that they're not doing right now?
A The cycle is a lot like the past. There is a lot of innovation, probably more this cycle than even the last cycle; a lot of growth; a lot of exciting things. And we can choose to take advantage of those things.
One thing that's different is we typically figured out who the market leader was going to be before the start of the cycle and bet with our development resources on that platform. We made the wrong call there (by betting on the PlayStation 3 and Xbox 360), which made this transition harder than it would otherwise be. But now we're catching up, and I think we're fine. We've got some incredibly innovative Wii titles, incredibly innovative DS titles coming. And so I think that issue's sort of behind us.
A The cycle is a lot like the past. There is a lot of innovation, probably more this cycle than even the last cycle; a lot of growth; a lot of exciting things. And we can choose to take advantage of those things.
One thing that's different is we typically figured out who the market leader was going to be before the start of the cycle and bet with our development resources on that platform. We made the wrong call there (by betting on the PlayStation 3 and Xbox 360), which made this transition harder than it would otherwise be. But now we're catching up, and I think we're fine. We've got some incredibly innovative Wii titles, incredibly innovative DS titles coming. And so I think that issue's sort of behind us.
Så nu när vi har råa nummer, hur många tror att 3rd party fortfarande kommer ignorera Wii? Capcom, som går extremt bra just nu, visar upp följande siffror för dels försäljning och dels projicerad försäljning:
Citat:
Vad tror ni projicerade försäljingen varit om även Wii fått del av hd-kakan? Jag menar, kolla spelen. Speciellt RE5 till enbart hd är riktigt retarded eftersom RE4 + RE:UC sålt 2.5 miljoner enbart på Wii, dvs mer än vad den totala försäljningen av RE5 beräknas bli!
Sales Units Shipped (Unit : '000 copies)
FY08
FY09 (PLAN)
Plans for Major New Titles (FY09)
FY08
- PS2 3,100 (Total Titles:29)
- Wii 2,930 (Total Titles:13)
- PS3 1,750 (Total Titles:8)
- 360 1,620 (Total Titles:10)
FY09 (PLAN)
- PS3 4,400 (Total Titles:12)
- 360 4,100 (Total Titles:10)
- Wii 2,200 (Total Titles:10)
- PS2 500 (Total Titles:10)
Plans for Major New Titles (FY09)
- Resident Evil 5 (X360, PS3) Plan :2.3 mil. units
- Street Fighter 4 (X360,PS3) Plan :1.7 mil. units
- Bionic Commando (360,PS3) Plan: 1.5 mil. units
- Dead Rising Chop Till You Drop (Wii) Plan 0.5 mil. units
Det är en guldgruva av pengar att hämta här, förbereder på att många 3rd party kommer vilja gå på skattjakt.
*Inväntar meltdowns*