Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-13, 20:05
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Tackar!

Hade lite tråkigt idag så jag tänkte se om jag kunde mixtra ihop ett legitimation för skojj skull men jag har en fråga, jag tyckte att just det dära teckensnitt ser förjävligt fet ut, men det kanske ska vara så?

Sen undrar jag hur jag ska få så att dom 2 tomma rutorna inte ser så vita ut, alltså passar in med resten av legget, den ena som det ska sitta en bild i behöver man inte bry sig om men jag syftar på den där man ska ha sin underskrift.

Du kan inte photoshop va?
Det är bara att du stänger av det lager du vill få bort...
Citera
2012-04-13, 21:14
  #938
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -raggmunken-
Du kan inte photoshop va?
Det är bara att du stänger av det lager du vill få bort...

Jag är jävligt värdelös när det just handlar om Photoshop men tack för svaret.
Citera
2012-04-14, 01:09
  #939
Medlem
Håller inte alls med någon som postat tidigare i tråden angående att ett svenskt förfalskat körkort är bättre än ett utländskt. De kan inte utan stora problem kontrollera ett utländskt körkort och ett svenskt vet dem hur det ser ut. Tror det är bättre att göra ett utländskt körkort och låtsas vara utlänning istället. Prata engelska med snuten etc. Du behöver inte heller oroa dig för att snurra in dig i diverse frågor från polisen om vem din mamma är och var du föddes etc.
__________________
Senast redigerad av Slödder 2012-04-14 kl. 01:12.
Citera
2012-04-14, 09:46
  #940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Håller inte alls med någon som postat tidigare i tråden angående att ett svenskt förfalskat körkort är bättre än ett utländskt. De kan inte utan stora problem kontrollera ett utländskt körkort och ett svenskt vet dem hur det ser ut. Tror det är bättre att göra ett utländskt körkort och låtsas vara utlänning istället. Prata engelska med snuten etc. Du behöver inte heller oroa dig för att snurra in dig i diverse frågor från polisen om vem din mamma är och var du föddes etc.

Du behöver inte låtsas vara utländsk. Du kan ha ett EU körkort från tex lettland fast du är svensk. DU kan ju ha jobbat eller liknande i lettland under en tid o då tatt körkort. Finns ju många som har svenska körkort fast de inte är svenska medborgare.
Citera
2012-04-14, 14:25
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasskanyl
Du behöver inte låtsas vara utländsk. Du kan ha ett EU körkort från tex lettland fast du är svensk. DU kan ju ha jobbat eller liknande i lettland under en tid o då tatt körkort. Finns ju många som har svenska körkort fast de inte är svenska medborgare.

Men sen när de kommer hem igen så byter de förmodligen in det till deras hemland. Det är väl det som gör polisen misstänksam här. Går ju fort att byta in mot ett svenskt körkort.
Citera
2012-04-14, 17:36
  #942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Men sen när de kommer hem igen så byter de förmodligen in det till deras hemland. Det är väl det som gör polisen misstänksam här. Går ju fort att byta in mot ett svenskt körkort.

nej de blir de inte. för de vet att massa människor skiter i att byta in till svenskt eftersom du har fördelar ned ett utälnskt. t.ex. kan snuten inte ta kortet av dej vis fortkörning el rattfylleri. därför är det väldigt många som skiter i att byta in. det är även väldigt många kriminella som använder eu körkort då de inte får svenskt.

reglerna säger nämligen att du ska byta in till svenskt efter 6 mån men där är ingen lag som reglerar vad som händer om du skitr i det. jag vet golk som tagit körkort i annat eu land o sen kört på det i flera år i sverige.
Citera
2012-04-17, 14:28
  #943
Medlem
Pranchas avatar
Om som vanligt är det tillverkning av falska körkort som behandlas - inte var ni kan köpa färdiga.

OT raderat.

/Mod
Citera
2012-04-17, 16:08
  #944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foque
Jag har suttit hela dagen och skapat en fin mall för er Flashbackare.
Mallen är skapad i Photoshop, filen är anpassad för Photoshop alltså en .psd fil.
Eftersom filen är en .psd innebär det att filen blir mycket större.

Kopierar du ut både fram & baksida på samma papper så bör dem sitta fint ihop.

Framsida:
http://www.2shared.com/photo/oEGEb8m...Flashback.html

Baksida:
http://www.2shared.com/photo/gKohIhx...Flashback.html

Font:(Bör användas till mallen för bästa resultat)
http://www.font-zone.com/download.php?fid=1556

Väldigt enkel att använda!

Don't forget to say Thank you!
/Foque

Tackar!

Har läst lite i tråden men hittade inte riktigt det jag sökte gällande laminering. Vad jag har fattat det som så ska jag skriva ut mallen på fotopapper(?) sen laminera det 3 gånger. Slipa kanterna lite sen laminera det ytterligare 2 gånger?

EDIT:

Jag hittade en liten sak i mallen som Foque har gjort. Det gäller texten.
http://img707.imageshack.us/img707/6675/boxar.jpg - Där sitter texten för högt och i dem röda boxarna ser man ganska tydligt att text är borttagen. Men det spelar ju ingen roll efter som dit kommer ny text. Det är positioneringen jag undrar över.

http://img43.imageshack.us/img43/3923/boxar1.jpg - Vart ska första bokstaven sitta? I tex. ruta 3 eller i början på 3B? Letade lite på google men hittade ingen bra bild på ett sådant ID-kort så jag kunde kolla själv.

Tack på förhand och tack till Foque för mallen!
__________________
Senast redigerad av Denvix 2012-04-17 kl. 16:31.
Citera
2012-04-23, 18:13
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasskanyl
klart de har bilder i sitt system. Men snuten kan inte få fram dom ute på vägarna när dom kollar ditt körkort. När en snut stannar dej ute på gatan så kollar han ju ditt körkort med LKC genom sin radio, han har ju ingen ipad med nån direkt förbindelse till körkortsregistret.

Fel. Blev idag stoppad av polisen och jag gav mitt personnummer. Nån minut senare så hade de min passbild i sin telefon. Så om jag säger att jag heter micke johansson men egentligen heter erik karlsson så kommer de då få upp en bild på micke johansson och se att det inte är jag.
Citera
2012-04-23, 20:06
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Fel. Blev idag stoppad av polisen och jag gav mitt personnummer. Nån minut senare så hade de min passbild i sin telefon. Så om jag säger att jag heter micke johansson men egentligen heter erik karlsson så kommer de då få upp en bild på micke johansson och se att det inte är jag.

Jasså? ja de har väl uppdaterat sina system då också. Men som jag sagt innan att ska man köra på faslkt körkort så ska man använda ett utlänskt eu körkort. För då får då kan inte snuten komma åt nåt system för o kolla om man har körkort i det landet. Jag kör t.ex. på fletch lettiska körkort. Funkar hur bra som helst.
Citera
2012-04-23, 21:08
  #947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasskanyl
Jasså? ja de har väl uppdaterat sina system då också. Men som jag sagt innan att ska man köra på faslkt körkort så ska man använda ett utlänskt eu körkort. För då får då kan inte snuten komma åt nåt system för o kolla om man har körkort i det landet. Jag kör t.ex. på fletch lettiska körkort. Funkar hur bra som helst.

Oj, nu tänkte jag lite för kort. Man kan ju endå ha sitt riktiga personnumer och bild på ett falskt, lettiskt pass. Gör ju inget om dom får fram en bild på mig när jag endå uppgett riktiga uppgifter.

Falskt körkort men med sina riktiga uppgifter borde vara det enda rätta. Så länge dom inte kommer åt det lettiska körkortsregistret så är det ju lungt
Citera
2012-04-23, 21:53
  #948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Oj, nu tänkte jag lite för kort. Man kan ju endå ha sitt riktiga personnumer och bild på ett falskt, lettiskt pass. Gör ju inget om dom får fram en bild på mig när jag endå uppgett riktiga uppgifter.

Falskt körkort men med sina riktiga uppgifter borde vara det enda rätta. Så länge dom inte kommer åt det lettiska körkortsregistret så är det ju lungt

precis.. det är ju så man ska ha det. Och de kommer inte åt körkortsregistret i dom länderna. Har blivit stannad en hel del gånger och det är lugnt. Grejen är att snuten e ganska van vid att mindre nogaräknade personer kör med utländska eu körkort, som de köpt från kriminella för 15-20K, så det är inget konstigt för dom. Därför tror jag inte ens att de reflekterar över att det skulle vara falskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback