Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-18, 12:38
  #841
Medlem
machtons avatar
Jag ska göra om ett handelsbanks ID-kort från grund och botten, fast jag suger på textsnitt och jag har inte sett någon skriva om detta.
Vet någon textsnittet på ett Handelsbaken ID-kort?
Citera
2011-08-24, 22:34
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Jag ska göra om ett handelsbanks ID-kort från grund och botten, fast jag suger på textsnitt och jag har inte sett någon skriva om detta.
Vet någon textsnittet på ett Handelsbaken ID-kort?

ocr-b
Citera
2011-08-28, 20:31
  #843
Medlem
MADYEs avatar
Jävlar lazyjones vad du verkar veta mycket om denna sida då? Du har tom med koll på leveranstider! Du kan ju knappast vara killen som äger sidan hehe..
__________________
Senast redigerad av MADYE 2011-08-28 kl. 20:34.
Citera
2011-08-28, 21:19
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Jävlar lazyjones vad du verkar veta mycket om denna sida då? Du har tom med koll på leveranstider! Du kan ju knappast vara killen som äger sidan hehe..

Nä.. jag varken äger eller har nåt att göra med den.

Men jag känner killen som har den ganska väl då jag haft mycket med han att göra, och vet hur lång tid det tar för han att fixa leveransen.
Citera
2011-09-06, 18:58
  #845
Medlem
Har fått hem mitt leg från fakkl nu, det ser bra ut osv men behövs dock lamineras en runda till det är förmjukt i dagsläget så jag undrar är det någon som vet vart man kan laminera det i Göteborgs trakten?
Tacksam för snabba svar

Mvh
Citera
2011-09-07, 18:51
  #846
Avstängd
ormjaevels avatar
Söker en högupplöst bild på ett vanligt bank id, nån som sitter på en?
Citera
2011-09-25, 15:56
  #847
Medlem
om de är någon som kan lösa ett falsk legg pm:a mig - betalar bra
Citera
2011-09-27, 16:43
  #848
Medlem
Någon här som har en bra psd, på nya körkorten, eller som kan göra efter behov, även id kort eventuellt pass, isåfall skicka pm.

De psd filer som finns i posten är ju total kassa, förstår att folk inte vill ge ut sina verk gratis och därför kan diskutionen fortsätta på pm kanske, det är enbart psd filer och liknanda som är intresanta alltså inget tryckt fake legg utan mallar.
Citera
2011-10-02, 19:04
  #849
Medlem
Hej, jag funderar på hur man skulle kunna tillverka ett falskt id, exempelvis Posten, Varbergs Sparbank, Swedbank etc. Jag har kollat lite på bilderna här på forumet och har insett att de är fel färger, typ för blåa. Det ska vara mer gult o rosa. Jag undrar då hur man då fortfarande hypotetiskt skulle kunna ändra detta så att det ser äkta ut i Photoshop och vad skulle man då använda för material. Jag tänkte liksom att om man laminerar ihop två foto papper så blir det garanterat inte tillräckligt hårt!

Mvh

Ps Jag skulle aldrig göra något olagligt, allt jag pratar om är helt hypotetiskt.

Är tacksam för svar! Pma mig om ni hellre vill göra det
Citera
2011-10-11, 16:23
  #850
Medlem
Jag ställde en fråga förut i denna tråd men fick inget svar, jag undrar bara hur man helt hypotetiskt skulle kunna få rätt tjocklek/material, fotopapper fungerar ju verkligen inte.
Citera
2011-10-12, 17:13
  #851
Avstängd
Är det lagligt att köpa ett falskleg? I vissa länder verkar det vara lagligt så länge som det inte används, hur är det i Sverige?

Vad händer om tullen nu skulle öppna brevet med ID-kortet?
__________________
Senast redigerad av DrCynisk 2011-10-12 kl. 18:10.
Citera
2011-10-12, 23:23
  #852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrCynisk
Är det lagligt att köpa ett falskleg? I vissa länder verkar det vara lagligt så länge som det inte används, hur är det i Sverige?

Vad händer om tullen nu skulle öppna brevet med ID-kortet?

tullen? varför bry sig om tullen? Ska du köpa ett svenskt falsklegg så gör du det i sverige ju.

Men det är inte lagligt att ha ett falsklegg i sverige. Det är urkundsförfalskning. Även om du inte använder den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback