Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 11:34
  #1237
Medlem
fibbe123s avatar
Tjenare! Någon som har mallar till id kort?

MVH!
Citera
2018-04-17, 07:40
  #1238
Medlem
Skulle behöva photshoppa in mitt namn mm på ett amerikanskt pass, alltså endast en bild fil. Är det någon som kan hjälpa till lite snabbt eller tips på fonter osv?
Citera
2018-04-17, 17:16
  #1239
Medlem
Men hur har ni tänkt er med personnummer och sånt?

Måste ju finnas en person med aktuellt personnummer som har körkort för att detta skall funka?
Citera
2018-09-04, 09:36
  #1240
Medlem
Igor83s avatar
Hej,

Behov att hämta ut paket hos postombud. Tips?
Citera
2022-02-20, 00:00
  #1241
Medlem
https://www.fake-id.com/shop
Är den här sidan pålitlig? Jag vill beställa ett kort där jag är några år yngre på pappret så jag kan köpa billigare bussbiljetter (seriös).
Citera
2022-02-26, 16:38
  #1242
Medlem
Nån som har en blankett för förnyelse av körkort? Arcuntkärringarna på transportstyrelsen vägrar skicka en till mig.

https://www.transportstyrelsen.se/sv...grundhandling/
Citera
2022-02-28, 09:35
  #1243
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbossgalasso
Nån som har en blankett för förnyelse av körkort? Arcuntkärringarna på transportstyrelsen vägrar skicka en till mig.

https://www.transportstyrelsen.se/sv...grundhandling/
Det är väl bara att traska upp på det närmaste av Trafikverkets förarprovskontor och ta ett kort o betala in 280 SEK så kommer ett nytt kort på posten om någon vecka...
Citera
2022-04-20, 03:19
  #1244
Medlem
dryslians avatar
hur funkar det egentligen med att använda ett fake körkort.. kollade lite på deep web dark web osv fanns ett par som påstår sig kunna lösa dessa .. men jag har alltid undrat hur de då funkar ? jag åker runt med ett fake även om de ser bra ut men va händer om de slår mitt personnr i databasen? är det inte kört då och då är det väl knappast värt o köpa eller ens använda ett fake körkort om de inte ens går o komma undan eller är det mer att folk hoppas på att de bara kollar snabbt på körkortet och låter dig åka utan o slå in nåt personnr osv?
Citera
2022-04-21, 21:23
  #1245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbossgalasso
Nån som har en blankett för förnyelse av körkort? Arcuntkärringarna på transportstyrelsen vägrar skicka en till mig.

https://www.transportstyrelsen.se/sv...grundhandling/
Är inte de förtryckta med namn och personnummer osv.
Det enda du gör är att signera och limma fast fotot.
att få en hemskickad kräver dock att du klarat förarprovet och faktiskt har körkort.
De är inte kinkiga - fick hem TVÅ exemplar av blanketten, med två veckors mellanrum.
Först beställde jag en via nätet - sen kom även den som går ut automatiskt när det är några månader kvar av giltighetstiden på körkortet.
Citera
2023-06-21, 07:49
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
hur funkar det egentligen med att använda ett fake körkort.. kollade lite på deep web dark web osv fanns ett par som påstår sig kunna lösa dessa .. men jag har alltid undrat hur de då funkar ? jag åker runt med ett fake även om de ser bra ut men va händer om de slår mitt personnr i databasen? är det inte kört då och då är det väl knappast värt o köpa eller ens använda ett fake körkort om de inte ens går o komma undan eller är det mer att folk hoppas på att de bara kollar snabbt på körkortet och låter dig åka utan o slå in nåt personnr osv?

Nyckel till framgång är att ha din bild på en annan persons personuppgifter.

Köpa körkort som registreras korrekt lär inte gå.

Däremot bör det gå att köpa ett körkort där din bild sitter på en annan person personuppgifter.

Då kör du i praktiken helt safe.

Annars åker du fast om polisen kollar i datorn""

Jag har kollat lite. Men hittar ingen som säljer fejkade körkort eller idkort.
Verkar vara dörr på den fronten
Citera
2023-07-18, 18:27
  #1247
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syyne
Nyckel till framgång är att ha din bild på en annan persons personuppgifter.

Köpa körkort som registreras korrekt lär inte gå.

Däremot bör det gå att köpa ett körkort där din bild sitter på en annan person personuppgifter.

Då kör du i praktiken helt safe.

Annars åker du fast om polisen kollar i datorn""

Jag har kollat lite. Men hittar ingen som säljer fejkade körkort eller idkort.
Verkar vara dörr på den fronten

Detta är ju knappast nyckeln till framgång om du har förmågan att tänka något steg längre än vad du tycks göra. Du menar att man ska ha sin bild med en annan persons personuppgifter. Du tänker då att det är "helt safe" men personen du använder uppgifter ifrån ska inneha körkort då eller? Ska den personen då inneha två körkort med två olika personer på i databasen? Du tror inte det plingar till nånstans då? Eller ska stackaren du använder personuppgifterna ifrån tvingas leva resten av livet utan sitt egna körkort? Det lär kosta. Eller hur tänker du?
Citera
2023-07-18, 18:39
  #1248
Medlem
ngingos avatar
Jag har funderat mycket på detta med falskt körkort och att finnas med i databasen osv. Det finns helt enkelt ingen möjlighet att fixa ett falskt körkort som också finns med i registret som snuten använder när de kollar. Det enda sättet är om man lyckas muta sig fram men det lär kosta och det är riskabelt.

Men jag har kommit fram till ett sätt som nog är det som är det bästa att fixa om man behöver ett körkort men inte får ta ett. Det är att helt sonika köpa ett körkort av någon som är lite lik dig och sen köra omkring på det. Personen du köper kortet av får givetvis inte anmäla det stulet utan han får använda sitt ID-kort när han blir stoppad och säga till polisen att han glömt sitt kort hemma eller nåt sånt. Förr i tin var det böter om man inte hade kortet med sig men jag tror detta är borttaget. Men OM det skulle vara böter för detta så skulle jag som köpare erbjuda mig att betala dessa böter åt den man köper kortet av som en del i hela dealen.

Här är det självklart viktigt att man inte är nån kändis hos snuten men är man inte det så är detta det säkraste sättet. Självklart inte helt safe då det finns flera fallgropar. Men nåt annat sätt finns inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback