Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-16, 18:06
Medlem
Hej!

En sak jag irriterar mig på gång på gång är när man går in på en viss sida som ändrar storleken på webbläsar-fönstret. Oftast är det popups som ställer till med detta.

Finns det något addon eller liknade till Firefox som ser till att webbsidor inte kan påverka storleken på fönstret?
Citera
2008-08-16, 18:12
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndr
Hej!

En sak jag irriterar mig på gång på gång är när man går in på en viss sida som ändrar storleken på webbläsar-fönstret. Oftast är det popups som ställer till med detta.

Finns det något addon eller liknade till Firefox som ser till att webbsidor inte kan påverka storleken på fönstret?

Jag vet inte om det är detta du tänker på:

Verktyg > Inställningar > Innehåll > Javascript Avancerat > Flytta eller ändra storlek på fönster
Citera
2008-08-17, 04:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Jag vet inte om det är detta du tänker på:

Verktyg > Inställningar > Innehåll > Javascript Avancerat > Flytta eller ändra storlek på fönster
Tack för det lilla tipset! .. Nu vet jag vet inte om det hjälper mot de popupfönster som jag drabbas av då och då, men det ska bli mycket intressant att testa i alla fall.
Citera
2008-08-17, 08:56
Medlem
unikums avatar
Med tab mix plus kan man även välja att öppna alla popups i en ny tab. Visserligen blir vissa små popsup väldigt stora då men det är det värt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in