Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-12, 13:56
  #1117
Medlem
-Skatan-s avatar
Det ser ju ut att blåsa upp till turné i år! Vill hemskt gärna ta en sväng till Tyskland & se dem. Min dotter är ett stooooort fan & vill så klart också se dem innan de dör bort. Är det någon som vet hur det ser ut med åldersgränser i Tyskland? Här i Sverige är det ju hopplöst att få ta med henne. Hon fyller 13 i oktober & konserten vi tänkte gå på är i juli, så är det 13-årsgräns som här så känns det otroligt tarvligt att inte hon ska få se dem för att hon är född ”för sent”. Har tittat på hemsidan för spelplatsen & även biljettförsäljningen men har inte hittat nåt än & jag är tyvärr för dålig på tyska för att förstå allt. Så om nån vänlig själ här vet så får ni gärna upplysa mig!
Citera
2024-02-13, 11:42
  #1118
Medlem
Oakenshields avatar
Tråkigt att Cliff valt att återigen slänga in handduken. Det var glädjande när han avbröt sin tidigare pensionering och återkom. Men man får väl ändå förstå honom. Trist i vilket fall.
Citera
2024-02-13, 21:13
  #1119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Tråkigt att Cliff valt att återigen slänga in handduken. Det var glädjande när han avbröt sin tidigare pensionering och återkom. Men man får väl ändå förstå honom. Trist i vilket fall.

Det var synd. Hade varit lite kul om de tagit in Mark Evans igen. Om han är still going strong.
Phil Rudd är tydligen inte med heller så nu är bara Angus kvar från 70-talstiden.
Citera
2024-02-21, 08:12
  #1120
Medlem
Hade ni fått välja den ultimata AC/DC konserten, var skulle de spelat och vilka låtar skulle de spelat?
Citera
2024-02-21, 20:20
  #1121
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Hade ni fått välja den ultimata AC/DC konserten, var skulle de spelat och vilka låtar skulle de spelat?

Om du hade fått välja den mest icke-ultimata AC/DC-konserten: vart hade du minst av allt sett bandet spela då och vilka låtar hade du helst inte velat höra?
Citera
2024-02-23, 15:40
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Om du hade fått välja den mest icke-ultimata AC/DC-konserten: vart hade du minst av allt sett bandet spela då och vilka låtar hade du helst inte velat höra?


ditt sovrum för där hade inte varit någon publik och stiff upper lip hade passat
Citera
2024-03-14, 09:48
  #1123
Medlem
Geomeisters avatar
Jag tycker Brian Johnson gör ett välkommet besök hos Slash i deras nya version av Killing Floor. Brian Johnson tar ner tonläget en del och jag uppskattar det. Grabben Johnson är 76 år gammal och materialet med AC/DC har haft liknande röstlägen hur länge som helst. Behövs det verkligen ifall de släpper mer material? Jag skulle åtminstone uppskatta att höra mer av denna Brian på framtida låtar. Egentligen borde han kanske skiftat röstläge för flera decennier sen!
Citera
2024-03-15, 17:41
  #1124
Avstängd
Bill-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Phil Rudd är tydligen inte med heller så nu är bara Angus kvar från 70-talstiden.

Phil Rudd är coolast i hela jävla världen.

Blir det den där tjocka flintisen som kommer att trumma nu? Han är inte bra på att trumma, han är jättedålig på det faktiskt, åsså är han fett ocool.
Citera
2024-03-15, 20:38
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund
Phil Rudd är coolast i hela jävla världen.

Blir det den där tjocka flintisen som kommer att trumma nu? Han är inte bra på att trumma, han är jättedålig på det faktiskt, åsså är han fett ocool.

Den här killen spelar verkar det som.
Oj vilken lång länk hehe. Matt Laug heter han.

Antar att du tänkte på Chris Slade som var med på The Razors Edge.

https://www.google.se/search?q=matt+...ile-gws-wiz-hp
Citera
2024-03-16, 18:22
  #1126
Medlem
Oakenshields avatar
Chris Slade jättedålig på att spela? Jovisst tjena, give me a break...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback