2010-05-11, 03:52
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Haha tycker synd om både föräldrarna som uppfostrat såna veka barn som får trauman av att se en sexakt och den generation som tycks vara på väg till en ny sexualmoralism... Man kunde ju trott att det skulle bli tvärtom när porr är så jävla tillgängligt.
Jag tror faktiskt att de flesta överdriver det traumatiserande just därför att vår kultur påbjuder detta. Den gängse normen är att vi ska önska barbiedockskönsorgan hos våra föräldrar. Men inte är det egentligen nåt vidare farligt att se sina föräldrar bäckenboxas, det tror jag knappast.

/perris
Citera
2010-05-11, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu kommer det: HERREGUD!

Lever du i en bubbla eller är du kroniskt kristen?

Alla knullar! Graden av snuskighet varierar självklart, men din bild av föräldrar är helt åt helvete. Tror du att man automatiskt förvandlas till en sexuellt tillbakadragen person bara för att man har barn?

Jag är så långt ifrån kristen man kan bli och nej jag lever inte i en bubbla.

Klart att DOM FLESTA knullar, o jag har aldrig sagt nånting om att det är fel att ha sex om du kanske kollar igenom det jag har skrivit igen? Det enda jag har sagt är att bra föräldrar har sex för det första säkert väldigt sällan (det har jag sett genom att mängden kondomer är de samma efter en viss tid och dom plannerar inte att skaffa några fler barn) för det andra när dom väl gör det är det när dom är ensamma hemma, precis som när jag har sex vill jag inte att mina föräldrar ska höra/se det. För föräldrar borde det vara ännu mer prioriterat att hålla det borta från barnen, speciellt när dom är i åldrarna 4-17 och fortfarande försöker vara barn så länge som möjligt utan att tänka på sex.

Jag kan dra ett exempel på att det kan framkalla negativa saker. T.ex när jag var runt 6 år hittade jag några vuxenfilmer hemma där man såg tjejers bröst o när dom hade sex (alltså vanliga 15års filmer här inga porrfilmer), sen på dagis började jag komma på lite konstiga ideer t.ex. gick jag o en tjej in i ett kuddrumm o drog ner byxorna o skulle slicka varann, o en annan gång skulle jag "ta in den i henne" medans dom andra barnen la en massa kuddar o filtar på oss o höll utkik efter fröknarna. Dom kom ändå på oss med det som hände i kuddrummet och våra föräldrar blev jätte arga på oss. Sen efter det gjorde jag inget sånt mer, men kan bara tänka mig vad jag hade gjort om jag hade sett mina föräldrar ha sex när jag var 10, 11, 12. Hade säkert börjat tänka jätte mkt på sex då o blivit nyfiken på att testa det själv, sen kanske jag hade fått en dålig relation med mina föräldrar efter det.

Självklart blir man mindre sexfixerad som äldre, det är nog mest i tonåren och upp till 30 elr något som man tänker mest på sex. Sen efter det tröttnar man nog lite och får andra intressen (Självklart gör man det fortfarande fast mer o mer sällan). Nån 40-80 åring får väl rätta mig om ja har fel^^
Citera
2010-05-11, 04:13
Medlem
Citat:

Du behöver seriöst se dig omkring. Jag blir rädd!

Se mig omkring? vad menar du med det? Du stämde säkert in på det jag sa visst och är sur/ledsen för de visst? okej jag erkänner att de va lite dumt sagt.. o ja kan va lite retlig av mig bara för att jag har något bra. Jag har ju negativa saker också som jag fått pga mina föräldrar, ingen har nog perfekta föräldrar.
Citera
2010-05-11, 04:22
Medlem
50-öring.s avatar
Hörde mina föräldrar ha sex väldigt, väldigt ofta. Min bästa vän när jag var liten hette hörlurar. Tyvärr fick jag även se dom några gånger. Ibland när man öppnade deras sovrumsdörr utan att knacka, kom hem för tidigt från skolan osv. Inget av det var traumatiserande. Däremot så var det väldigt obehagligt att som 12-13 åring komma hem och se sin morsa, farsa och en granne ha trekant i vårt vardagsrum. Efter det gick jag aldrig hem från skolan mitt på dagen.
Citera
2010-05-11, 04:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvark90
Se mig omkring? vad menar du med det? Du stämde säkert in på det jag sa visst och är sur/ledsen för de visst? okej jag erkänner att de va lite dumt sagt.. o ja kan va lite retlig av mig bara för att jag har något bra. Jag har ju negativa saker också som jag fått pga mina föräldrar, ingen har nog perfekta föräldrar.
Vad jag menar? "Kan var lite retlig för att jag har nåt bra", låter snarare som att du har ångest över nåt... Jag stämmer definitivt inte in på något du skriver men jag innehar en normal intelligens. Tagga ner. "Ingen har perfekta föräldrar" är ett ganska starkt uttalande dessutom.
Citera
2010-05-11, 04:31
Medlem
Citat:
Vad jag menar? "Kan var lite retlig för att jag har nåt bra", låter snarare som att du har ångest över nåt... Jag stämmer definitivt inte in på något du skriver men jag innehar en normal intelligens. Tagga ner. "Ingen har perfekta föräldrar" är ett ganska starkt uttalande dessutom.

Hur låter de som jag har ångest? Okej så du har ALDRIG hört elr sett dina föräldrar ha sex? För det var det jag syftade på. Skulle "Ingen har perfekta föräldrar" betyda att jag har en ångest över mina föräldrar? =\ Det jag menar e att förläldrar som e "för" måna om sina barn har oftast svagheter på andra håll, att dom är för stränga/töntiga osv, vilket också är negativt. Det är nog svårt att hitta föräldrar som inte har sex inför barnen, uppfostrar barnen bra, finns där för dom, samtidigt är lite "coola" som dom flesta av oss vill att våra föräldrar ska vara ibland, snälla, bra jobb, hjälper med läxor, inte stränga osv osv. Vissa av dom sakerna går helt enkelt inte ihop, så jag tror att det är få som har helt perfekta föräldrar.
Citera
2010-05-11, 04:54
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvark90
Jag är så långt ifrån kristen man kan bli och nej jag lever inte i en bubbla.

Klart att DOM FLESTA knullar, o jag har aldrig sagt nånting om att det är fel att ha sex om du kanske kollar igenom det jag har skrivit igen? Det enda jag har sagt är att bra föräldrar har sex för det första säkert väldigt sällan (det har jag sett genom att mängden kondomer är de samma efter en viss tid och dom plannerar inte att skaffa några fler barn) för det andra när dom väl gör det är det när dom är ensamma hemma, precis som när jag har sex vill jag inte att mina föräldrar ska höra/se det. För föräldrar borde det vara ännu mer prioriterat att hålla det borta från barnen, speciellt när dom är i åldrarna 4-17 och fortfarande försöker vara barn så länge som möjligt utan att tänka på sex.

Jag kan dra ett exempel på att det kan framkalla negativa saker. T.ex när jag var runt 6 år hittade jag några vuxenfilmer hemma där man såg tjejers bröst o när dom hade sex (alltså vanliga 15års filmer här inga porrfilmer), sen på dagis började jag komma på lite konstiga ideer t.ex. gick jag o en tjej in i ett kuddrumm o drog ner byxorna o skulle slicka varann, o en annan gång skulle jag "ta in den i henne" medans dom andra barnen la en massa kuddar o filtar på oss o höll utkik efter fröknarna. Dom kom ändå på oss med det som hände i kuddrummet och våra föräldrar blev jätte arga på oss. Sen efter det gjorde jag inget sånt mer, men kan bara tänka mig vad jag hade gjort om jag hade sett mina föräldrar ha sex när jag var 10, 11, 12. Hade säkert börjat tänka jätte mkt på sex då o blivit nyfiken på att testa det själv, sen kanske jag hade fått en dålig relation med mina föräldrar efter det.

Självklart blir man mindre sexfixerad som äldre, det är nog mest i tonåren och upp till 30 elr något som man tänker mest på sex. Sen efter det tröttnar man nog lite och får andra intressen (Självklart gör man det fortfarande fast mer o mer sällan). Nån 40-80 åring får väl rätta mig om ja har fel^^

Du tror att dina föräldrar alltid använder kondom när dom sätter på varandra eller, duvet alla använder p-piller utan kondom när de lever tillsammans. Sen att dina föräldrar skäller ut er för att ni lekt doktor på dags får man väl se som dåligt föräldrarskap, synd att du haft föräldrar som ser till att du mår dåligt för att du gjort något som precis ALLA gjort och som INGEN tagit skada av.
Senast redigerad av marreparre 2010-05-11 kl. 05:13.
Citera
2010-05-11, 05:24
Medlem
Kristallpojkens avatar
Jag kommer hem från en fest när jag var 15 någon gång rätt packad min och mammas rum ligger precis vid ingången.
det låter som att det är en man därinne som slår eller hotar henne (fick jag för mig) och jag får panik och smäller upp dörren och ser en man med halvbånge. Det blev helt svart och jag drämmer till han så hårt i käften och hans blod skvätte på mammas tapeter.

Jag bara fortsätter att slå och slå och tror att det är någon som har brutit sig in vår lägenhet. Mamma skriker att jag ska sluta men jag börjar bara gråta och slår med all kraft jag har kvar med mina knytnävar (jag var rätt stor då med). Det gjorde skit ont, men jag bara fortsatte.

(Med all respekt så vill jag inte berätta exakt vad som hände precis härefter)

Jag fick _senare_ reda på att det mannen var hennes hemliga pojkvän som hon skulle presentera för mig på kvällen.
Det låg en färdiglagad kvällsmat som han hade lagat och hade köpt in öl som han tänkte bjuda på för att lära känna mig. Han var en respekterad kock som jobbade på mammas sjukhus där hon var sjuksköterska.
När jag sedan lärde känna honom efter ett tag så hade jag så jääääääääääääääävla dåligt samvete att jag visste inte vad jag skulle ta vägen, han var så jävla trevlig.

Idag är jag 21 och bor inte hemma.
Citera
2010-05-11, 05:55
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Jag kommer hem från en fest när jag var 15 någon gång rätt packad min och mammas rum ligger precis vid ingången.
det låter som att det är en man därinne som slår eller hotar henne (fick jag för mig) och jag får panik och smäller upp dörren och ser en man med halvbånge. Det blev helt svart och jag drämmer till han så hårt i käften och hans blod skvätte på mammas tapeter.

Jag bara fortsätter att slå och slå och tror att det är någon som har brutit sig in vår lägenhet. Mamma skriker att jag ska sluta men jag börjar bara gråta och slår med all kraft jag har kvar med mina knytnävar (jag var rätt stor då med). Det gjorde skit ont, men jag bara fortsatte.

(Med all respekt så vill jag inte berätta exakt vad som hände precis härefter)

Jag fick _senare_ reda på att det mannen var hennes hemliga pojkvän som hon skulle presentera för mig på kvällen.
Det låg en färdiglagad kvällsmat som han hade lagat och hade köpt in öl som han tänkte bjuda på för att lära känna mig. Han var en respekterad kock som jobbade på mammas sjukhus där hon var sjuksköterska.
När jag sedan lärde känna honom efter ett tag så hade jag så jääääääääääääääävla dåligt samvete att jag visste inte vad jag skulle ta vägen, han var så jävla trevlig.

Idag är jag 21 och bor inte hemma.

Ha ha ha så fel det kan bli!
Fint att du försvarade din mor, även om det inte behövdes, så tappert iaf!
Citera
2010-05-11, 07:09
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
haha, jag kände exakt samma sak, och har inte pratat med någon om det heller sen dess, bra att vi får sätta p för det hela i den här tråden och gå vidare.

Mina föräldrar undrade till och med varför jag verkade vara så loj veckan efter jag sett dom, jag svarade givetvis att jag inte visste och att jag bara var trött och seg.

Det är en svårbeskriven känsla det där! Men får man flashbacks varenda gång man kollar på någon av dem så tror jag folk förstår att det är illa
Det lite roliga var att vi inte fick sitta vid datorn hur mycket vi ville på den tiden, men den morgonen när jag kom ner så satt mina två bröder och lirade för full hals klockan 10:00. Det var dock en klen tröst då jag inte kände för att spela trots en annars outtömlig lust.
Citera
2010-05-11, 08:05
Bannlyst
En gång så hade mina föräldrar sex i samma säng som jag sov i... var 5 år.
Fattade ej vad de höll på med. Sen dess är jag livrädd för porr
Citera
2010-05-11, 11:02
Medlem
dont-you-want-mes avatar
Har hört mina föräldrar ha sex ett flertal gånger när jag var liten. Då tyckte jag det var jättejobbigt, låg alltid med huvudet tryckt under kudden och mådde illa. En gång blev det så påfrestande så jag fick gå in till min lillasyster och säga till henne att hon skulle gå ner till mamma och pappa och säga att hon var kissnödig, då fick jag slut på eländet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in