Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-05, 11:47
  #601
Medlem
son7s avatar
Koordinaterna hittade jag i en sån där hallisfylld YT-vid. Den hittar jag faktiskt inte längre, vilket är lite frustrerande. Filmen, som bestod egentligen endast av text, förklarade även färgskiftningarna som syns.

Oavsett vad det är för något så känns det lite väl fel att man inte kan se hela objektet. Hade jag jobbat med bilderna hade jag blivit mäkta irriterad över den saknade pusselbiten. En annan nyfiken fråga är hur gamla dessa bilder är. Hittar inte info om detta riktigt på någon sida.

Notera att jag inte tar ställning till om Nibiru är sanning eller myt. Jag är mer intresserad av diskussionen. Människan är trots allt nyfiken till naturen, och inte en dryg besserwisser.
Citera
2009-06-22, 16:16
  #602
Medlem
devour_ments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitgeist
Det enda jag vet är att Sitchin har snackat mycket om Nibiru, Annunaki och Sumer.

Fast han är ganska motbevisad, http://www.sitchiniswrong.com

Jag tycker att säga att Sitchin har fel är att gå till överdrift. Visst har han lagt till personliga tycken och feltolkningar i sina översättningar.
Michael S. Heiser har rättat honom en hel del. Ni kan söka på Heiser på youtube och hitta en hel del intressanta översättningar i Babyloniska versionen av bibeln.

Personligen så har Sumeriska myter/skrifter gjort mig väldigt intresserad.
Om det som är skrivit är sant så förstör det ju inte Evolutionsläran utan bara det att vi inte är en produkt av den.

Intressant fakta jag har fått ut ur att läsa om ämnet:

1. Sumerierna lärde sig skriva av Annunaki

2. Annunaki lärde Sumerierna att vi lever i en heliocentrisk galax de dessutom lärde oss om 5 planeter i vår galax och beskrev med ord vad de var uppbyggda av för material.
Som sedan verkställts av vetenskapen.
Tänk nu lite själva hur skulle man kunna känna till dessa saker om planeter och galaxen utan att ha ett teleskop eller något verktyg alls.

3. Vi är en produkt av homo erectus gener och annunakis. Då de tillverkade oss för omkring 150-200tusen år sedan.
Marianne Rasmusson genetiker skriver; undra varför vi trots alla nya analysmetoder inte kan hitta generna bakom människans ärftliga egenskaper bara de fåtal vi har i likhet med primater.

4. De kallade deras hemplanet Nibiru för Eden *hint*. Är väl där bibeln påstod att första människan skapades.

5. De kallade första människan för Adamu inte som en individ utan snarare som helhetsbild av deras skapelse. Blev sedan översatt till Akkadian
Adam, Adam is man, adam is also a compound word red earth, clay and blood.

6. Ordet Gud bör egentligen inte ens existera. Ordet hästammar från ordet Dingir ett väsen eller en "Gudomlighet" ordet blev senare uppmärksammat och misstolkat i Akkadian som Gud då monoteistisk religion uppstod som t.ex Kristendom.

Dessutom har bland annat Alien agendans talesman John Lear? Bekräftat att, det finns ingen Gud åtminstone inte hur vi uppfattar honom. Vad vi tror är att vi var skapade av ett Utomjordisk liv för längesedan som vi inte träffat och inte har stor uppfattning om.
De tog nyligen bort hans Wikipedia sida, har de bestämt sig att göra sig av med honom nu?
När jag säger "dem" så vet jag egentligen inte vad jag syftar på för alla amerikanska presidenter har inte haft någon medverkan i alien agendan.

Det är väl någon typ av Area 51, secret service skit som sammarbetar med en del i amerikanska regeringen.
__________________
Senast redigerad av devour_ment 2009-06-22 kl. 16:21.
Citera
2009-07-30, 20:02
  #603
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Åh jag blir så trött på att du vägrar inse fakta. Big Bang är en mycket väl underbyggd vetenskaplig teori som i stora drag förklarar universums uppkomst. Med hjälp av den kan du förutse vad dina observationer ska visa och kan därför bekräftas av oberoende forskare. Det är således inte något påhitt i stil med Nibirutramserierna.

Att du inte har den minsta hum om hur begreppet teori används vetenskapligt respektive vardagligt gör att diskussioner med dig blir ohållbara. Läs på lite här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Teori

Besserwisser i vanlig ordning. Du är allsmäktig och har svaren på allt.
Det var inte så länge sedan man trodde jorden var platt. Men då klev en gubbe fram och hävdade att den var rund.....Du tillhör massan som trodde att jorden var platt. Är du vetenskapsman i den högre sfären, eller vem f_n tror du att du är? Tids nog skall du bli varse om din ömklighet.....
Citera
2009-07-30, 20:09
  #604
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Besserwisser i vanlig ordning. Du är allsmäktig och har svaren på allt.
Det var inte så länge sedan man trodde jorden var platt. Men då klev en gubbe fram och hävdade att den var rund.....Du tillhör massan som trodde att jorden var platt. Är du vetenskapsman i den högre sfären, eller vem f_n tror du att du är? Tids nog skall du bli varse om din ömklighet.....

Wee, fjulle is back! Snart kommer kommentarer om att han pratat med sin kompis som minsann är psykolog...
Citera
2009-07-30, 20:12
  #605
Medlem
Fjulles avatar
Nibiru eller inte....det finns saker som vi inte förstår med hjälp av dagens vetenskap. Vi fattar inte ett jota egentligen. Visa lite ödmjukhet inför det vi inte känner till till 100%, istället för att såga allt och alla som kanske är mer öppna för det otänkbara. Det vi känner till idag är trams om 100 år!
Kan det vara så?
Citera
2009-07-30, 20:37
  #606
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Nibiru eller inte....det finns saker som vi inte förstår med hjälp av dagens vetenskap. Vi fattar inte ett jota egentligen. Visa lite ödmjukhet inför det vi inte känner till till 100%, istället för att såga allt och alla som kanske är mer öppna för det otänkbara. Det vi känner till idag är trams om 100 år!
Kan det vara så?
Må så vara. Problemet -för din del - är att planetjäveln skall synas nu. Och göra sin grej strax innan jul. Du har inte hundra år på dig att få rätt. Du har sex månader.
Citera
2009-07-30, 20:51
  #607
Medlem
Japhys avatar
Kan inte

den här jävla Nibiru komma snart. Jag tittar in i den här tråden typ 1 gång i veckan för att se om nåt nytt har hänt, men den kommer ju aldrig.

JAG VILL SE NIBIRU!
Citera
2009-07-30, 20:58
  #608
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Må så vara. Problemet -för din del - är att planetjäveln skall synas nu. Och göra sin grej strax innan jul. Du har inte hundra år på dig att få rätt. Du har sex månader.

Återigen dårå. Jag har ALDRIG hävdat att Nibiru existerar. Det jag har gjort är att ifrågasätta tvivlarnas kompetens och trovärdighet. Jag kunde gjort tvärtom....ifrågasätta Nibiruanhängarnas kompetens osv.....det där har vissa inte fattat.....men va fan...så kan det vara.
Citera
2009-07-30, 22:58
  #609
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Besserwisser i vanlig ordning. Du är allsmäktig och har svaren på allt.
Det var inte så länge sedan man trodde jorden var platt. Men då klev en gubbe fram och hävdade att den var rund.....Du tillhör massan som trodde att jorden var platt. Är du vetenskapsman i den högre sfären, eller vem f_n tror du att du är? Tids nog skall du bli varse om din ömklighet.....

Sinnesrubbad i vanlig ordning. Dessutom det vanliga snömoset. Du kan kanske ta och bevisa för allmänheten att man trodde jorden var platt förr i tiden; kanske lär du dig något på vägen.... Du kan ju starta här kanske: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_mythology

Jo jag blir nog varse. När Nibiru och jymdödlorna tar mig. Spännande tider väntar....

Hade du något att tillföra eller?
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2009-07-30 kl. 23:02.
Citera
2009-07-31, 09:27
  #610
Medlem
son7s avatar
Konstigt att ingen ifrågasätter mina länkar... Många verkar vara väldigt vetande här och har inga problem med att vara nedlåtande mot en annan.

Om en brun dvärg kan endast ses med infrarött teleskop, kan man då se det med blotta ögat?

Vad beror det på att det saknas en ruta på http://www.wikisky.org/ och http://www.google.com/sky/ under koordinaterna 13h 48m 00s -8 23' 00'? Vad är det man ser en del utav på en av dessa sidor? När har dessa foton tagits?

Kan man ha 100% förtroende för NASA?

Glad för svar, även dryga, småaktiga, barnsliga och sarkastiska.
Citera
2009-07-31, 09:59
  #611
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son7
Konstigt att ingen ifrågasätter mina länkar... Många verkar vara väldigt vetande här och har inga problem med att vara nedlåtande mot en annan.

Om en brun dvärg kan endast ses med infrarött teleskop, kan man då se det med blotta ögat?

Vad beror det på att det saknas en ruta på http://www.wikisky.org/ och http://www.google.com/sky/ under koordinaterna 13h 48m 00s -8 23' 00'? Vad är det man ser en del utav på en av dessa sidor? När har dessa foton tagits?

Kan man ha 100% förtroende för NASA?

Glad för svar, även dryga, småaktiga, barnsliga och sarkastiska.

Även en brun dvärg som "endast kan ses med infrarött teleskop" släcker ut bakomvarande ljus när den passerar, inte sant?
Om en brun dvärg som enligt utsago ska vara nästan lika stor som solen (hur fasen något av den storleken nu kan vara en brun dvärg; graviationskrafterna i centrum borde ha tänt fusionsbrasan) är så pass nära att den når perihelium inom två år borde det vara ett rätt stort antal stjärnor som plötsligt och oförklarligt "släcks" när den passerar. Mysko att ingen seriös astronom uppmärksammat detta, eller vad tycker du?
Citera
2009-07-31, 10:07
  #612
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son7
Om en brun dvärg kan endast ses med infrarött teleskop, kan man då se det med blotta ögat?
Inget objekt*, mig veterligen, avger enbart infraröd strålning. Däremot är en brun dvärg, som Niburu då skall vara, inte särskilt ljusstark och inte synlig på vår natthimmel som andra stjärnor.
Men genom teleskop som tittar på bl a det infraröda spektrat kan vi se dem. De är alltså inte osynliga utan bara på ett sådant avstånd från oss att vi enbart kan se dem med hjälpmedel.

*Alla objekt** reflekterar ljus mer eller mindre. Men i avsaknad av närliggande ljuskällor och med en yta med lågt albedo blir förutsättningarna naturligtvis sämre.

**Förutom svarta hål



Citat:
Ursprungligen postat av son7
Vad beror det på att det saknas en ruta på http://www.wikisky.org/ och http://www.google.com/sky/ under koordinaterna 13h 48m 00s -8 23' 00'? Vad är det man ser en del utav på en av dessa sidor? När har dessa foton tagits?
Vet ej,
Edit: Jag tittade på wikisky på de koordinaterna. inga tomma rutor för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av son7
Kan man ha 100% förtroende för NASA?
Mer än du bör ha för Youtubepredikanter och andra rävgiftsförsäljare i alla fall.
__________________
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-07-31 kl. 10:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback