• 26 375 online
  • 1 165 423 medlemmar
  • 60 161 503 inlägg
2017-08-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fukt, fett på linsen, artefakter, alltså grejen är att det är en video på en avfilmad skärm, så man kan inte heller utesluta manipulation av en stolle som tror på Niburu som "skapat"sitt bevis.

Granska fish eye filmat med för hård komprimering är lite som att skriva på ett papper med blyerts och sedan sudda i det och försöka tolka vad som skrivits, faktum är det sistnämnda enklare.

Niburu är fortfarande rent trams av faktaresistena stollar som inte kan bara kolla i ett teleskop.
Att helt förneka något som Nasa har studerat sen 98, är att stoppa huvudet i sanden. Total förnekelse samt epitetsättande fungerar inte, nibiru tillhör vårt binära solsystem med orbit runt två solar med en omloppsbana på ca 3600 år. Att förneka gamla skrifter som fantasier där gamla kulturer oberoende av varandra har skrivit om detta är som att förneka sitt ursprung,
Man kan välja att tro eller förneka. Jag väljer att leta efter bevis samt förbereda mig för det värsta. Till och med svenska forskare är övertygade om en förestående polskiftning, vad som blir orsak tvistar dom om. Det är bevisat att jorden historiskt haft flera polskiftningar med omvälvande resultat. Att sedan USA har lagt mer än 3biljoner (black budget) på att bygga undergjordiska städer, i icke vulcaniska områden, samt att rysslad har färdigställt mer än 5000 skyddsrum åt sin befolkning. Tyder på att något är på g. " den förberedde överlever" ,
Du kan kalla mig stolle om du vill, jag bryr mig inte. All fakta står inte att finna på nätet.
Ni andra ser teknen om ni bara vill, naturen är där ofelbar.
Citera
2017-08-04, 13:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Att helt förneka något som Nasa har studerat sen 98, är att stoppa huvudet i sanden. Total förnekelse samt epitetsättande fungerar inte, nibiru tillhör vårt binära solsystem med orbit runt två solar med en omloppsbana på ca 3600 år. Att förneka gamla skrifter som fantasier där gamla kulturer oberoende av varandra har skrivit om detta är som att förneka sitt ursprung,
Man kan välja att tro eller förneka. Jag väljer att leta efter bevis samt förbereda mig för det värsta. Till och med svenska forskare är övertygade om en förestående polskiftning, vad som blir orsak tvistar dom om. Det är bevisat att jorden historiskt haft flera polskiftningar med omvälvande resultat. Att sedan USA har lagt mer än 3biljoner (black budget) på att bygga undergjordiska städer, i icke vulcaniska områden, samt att rysslad har färdigställt mer än 5000 skyddsrum åt sin befolkning. Tyder på att något är på g. " den förberedde överlever" ,
Du kan kalla mig stolle om du vill, jag bryr mig inte. All fakta står inte att finna på nätet.
Ni andra ser teknen om ni bara vill, naturen är där ofelbar.

Då får du presentera fakta på det, det finns så många avancerade amatörastronomer som tittar mot rymden att ingen skulle kunna dölja detta. Polskiften sker långsamt och uppmärksamats sedan länge, SVTs veteskapsredaktion tog upp det 2013.

I gamla skrifter påsrås det att det fanns en man från början och sedan skapades en kvinna från hans revben mm. så myter utan fakta uppbyggnad är inte mycket att bry sig om.

ca 5000 skyddsrum i Ryssland låter lite i Sverige finns cirka 65 000 stycken.

Sitchin har med sina förfalskade översättningar av Sumeriska hittat på en skröna som tyvärr folk tror på utan någon som helst fakta.
Citera
2017-09-06, 23:54
Avstängd
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Man kan välja att tro eller förneka. Jag väljer att leta efter bevis samt förbereda mig för det värsta. Till och med svenska forskare är övertygade om en förestående polskiftning, vad som blir orsak tvistar dom om. Det är bevisat att jorden historiskt haft flera polskiftningar med omvälvande resultat.

Även om det är sant, så lär ingen regering erkänna det. Panik skulle uppstå och folk skulle börja agera irrationellt och t o m kriminellt i ödesstunden.
Men det är ju bara att söka efter "poleshift", "planet X", "Nibiru cataclysm" så får man väl tänka själv sedan.
Citera
2017-09-15, 17:41
Medlem
poppilos avatar
Det är annunaki som lever på nibiru och dom kommer garanterat återvända till jorden så småningom. Mark my words
Citera
2017-10-09, 13:35
Medlem
Lao Tzus avatar
Tja eftersom upptäckaren nu tagits av daga under särskilt mystiska omständigheter är vi nu på väg mot förintelse inom ca10 månader enligt mina beräkningar.
Citat:
NIBIRU COVER UP?

STARGAZERS who allegedly found evidence of the mythical Planet X system have died in mysterious circumstances, it's been claimed

http://www.express.co.uk/news/weird/...sterious-death
Citera
2017-10-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tja eftersom upptäckaren nu tagits av daga under särskilt mystiska omständigheter är vi nu på väg mot förintelse inom ca10 månader enligt mina beräkningar.

Tagits av daga nu? Mystiska omständigheter?
Harrington dog 1993 och av cancer i matstrupen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Sutton_Harrington
Citera
2017-10-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Äntligen någon som lyckas spå rätt för en gångs skull. Hittills har alla Nibiru-spådomar slagit slint.
Citera
2017-10-23, 11:26
Medlem
Jag tycker att vi kan sluta diskutera ifall Nibiru är en myt eller en konspirationsteori.

Vi vet med största sannolikhet att det finns en stor planet som går i en väldigt elliptisk bana runt vår sol. Om man kallar den Planet 9 eller Nibiru är en smaksak. Varför NASA ändrade beteckning från Planet X till Planet 9 var på grund av att X betyder 10 med romerska siffror och när Pluto nedgraderades till en dvärgplanet så blev denna planet den nionde.

Som sagt, de flesta astronomer är ense om att denna planet existerar. Den upptäcktes officiellt av astronomerna Konstantin Batygin and Mike Brown. Den är ungefär 10 gånger så stor som jorden och skall ha en omloppstid på mellan 10.000 och 20.000 år. Lutningen relativt solsystemets axel skall vara cirka 30 grader.

Det intressanta nu är snarare att veta var den befinner sig och hur den exakta omloppsbanan ser ut. Den går fortfarande inte att se, i alla fall inte officiellt, då den skall vara för lång bort från solen.

Visst skulle ett sådant objekt kunna ha stor inverkan på jorden. Skulle det komma väldigt nära solen så kan det ju kollidera med andra planeter eller rubba andra planeters banor. Det kan också dra med sig en svärm av mindre objekt. Det är inte alls omöjligt att en sådan planet kan ha orsakat katastrofer tidigare i jordens historia.
Citera
2017-11-20, 09:54
Avstängd
LuluBrooksies avatar
Jaha konspirationsteori-vänner, vad säger ni nu då?
Planet X (som inte existerar) skulle ha slagit ner på Jorden SENAST, ABSOLUT SENAST och JO VI LOVAR SENAST som idag på morgonen. Detta inträffade ju turligt nog inte, annars hade jag inte suttit och skrivit detta just nu. 9 av 10 av oss hade varit döda.
Citera
2017-11-20, 19:32
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jaha konspirationsteori-vänner, vad säger ni nu då?
Planet X (som inte existerar) skulle ha slagit ner på Jorden SENAST, ABSOLUT SENAST och JO VI LOVAR SENAST som idag på morgonen. Detta inträffade ju turligt nog inte, annars hade jag inte suttit och skrivit detta just nu. 9 av 10 av oss hade varit döda.
Vem säger den skulla slagits ner idag? Nibiru kommer aldrig slå ner på jorden. Däremot när nibiru kommer nära jorden så kommer annunaki aliens att komma ner till jorden som dom engång gjorde för flera tusen år sedan o skapade oss människor till deras slavar.
Citera
2018-04-08, 19:17
Medlem
En tanke Bara. Om nu Niburu i är 10 gånger större än jorden är det inte rimligt att man skall se den på himlen då vi knappt kan sen de andra betydligt större planeter som är i vårt solsystem. Om den dessutom inte reflekterar ljus blir det så klart ännu svårare. Med det sagt är det osannolik att inte systemet skådats av någon på jorden vid det här laget om den skulle vara på G. Här kommer förstås konspirations teorin in och ja, vet gör man såklart inte.
Citera
2018-04-08, 19:24
Medlem
En annan poäng är att även om Niburu i var här för 3600år sedan är sannolikheten att den skulle komma nära jorden den här rundan astronomiskt liten. Jorden rör sig inte inom direkt små astronomiska distanser i sin färd runt solen. Mycket skall till för att jorden skall vara på just fel plats när Niburu gör sin runda runt solen. Annars hade det varit om Niburu snurrat runt jorden men nu skall det alltså vara runt solen... Värt att ha med i sina beräkningar 🤔😃😃
Citera