2008-08-17, 15:22
Medlem
Reoshis avatar
Jag hade valt min flickvän, och därmed kanske lämnat ett antal andra människor att dö ensamt, då mycket i mitt liv inte är ömsesidigt även om jag ibland framställer det så.

Jag tycker absolut att denna sista timmen har relevans, all relevans i världen faktiskt.
Det spelar ingen roll hur länge jag levt, för den timmen vore hela mitt liv då jag lever i stunden, inte framtiden är det förgångna.
Så med andra ord väljer jag den människa jag skulle vilja spendera resten av mitt liv med, dela mitt allt med.

Med andra ord resonerar jag som så, att mitt val ser precis likadant ut som ifall frågan vore "Du får välja en person att vara med i dina resterande 64 år."
Att det bara är en timme till döden spelar ingen roll för mig i mitt beslut, det är 100% av mitt liv hur jag än vrider och vänder på det.
Citera
2008-08-20, 08:54
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylskåpskadaver
Hur skulle ni resonera i denna situation?
Hur skulle ni tro att andra runt om er resonerar?

Jag skulle inte ta elitens regler på så stort allvar.
Och jag tror att alla andra hade tagit elitens regler på lika litet allvar. Men andra ord, man går runt och pratar med så många som möjligt innan det smäller.

Folket hade säkert delat upp sig i olika grupper. En lipsillsgrupp, en sitta-still-och-glo-rakt-ut-i-luften-med-munnen-vidöppen-grupp, och en party like there's to tomorrow-grupp. Jag hade nog valt den sista.
Citera
2008-08-20, 09:18
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gromzie
levt jävel sista, mördat så många jag kunnat, våldtagit osvosv. levt ut fantasier.

sympatiskt
Citera
2008-08-22, 20:51
Medlem
Remixxxs avatar
Fyfan det här var den värsta filosofi tråden jag läst i nånsin.
Citera
2008-08-23, 00:16
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixxx
Fyfan det här var den värsta filosofi tråden jag läst i nånsin.

Ja det är ju bara ännu en "Vad skulle du göra om *HYPOTES*"

Aldrig varit något vidare, så länge det inte råkar vara så att man kan diskutera frågan lite längre.. Som i "ditt barn eller alla i afrika" trådarna..

Hurvida detta smutsar ner filosofins namn eller ej kan jag inte svara på.
Citera
2008-08-23, 00:58
Medlem
MidianIces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylskåpskadaver
ända sedan jag var liten har jag jagats av en tanke, som går något såhär :

Tänk er att jordens undergång har kommit. Och den ter sig på det viset att jorden exploderar, när explosionen inträffat så lever fortfarande alla människor på jorden. Man får då veta att man ska välja en person att dela sin sista timma med, vilket låter relativt bra?, man hinner ju i alla fall prata med någon!
Men nu kommer det riktiga problemet : Man får bara dela sista timmen med någon om båda två väljer varandra ( jag väljer leif och leif väljer mig).

Jag kanske tycker massor om Leif och verkligen tror att han väljer mig, men i själva verket så gillar han ronny mer, detta resulterar ju då i min egna ensamma död.

Har man fru/man och inga barn kan ju problemet te sig lite enklare men om man inte har det så finns det ju 100 olika saker som kan gå fel.

Hur skulle ni resonera i denna situation?
Hur skulle ni tro att andra runt om er resonerar?
Är ni säkra nog på er omgivning för att se till att ingen måste sitta ensam på ett jordflak och sakta närma sig döden.

Bara en tanke som jag grubblat på länge...
/jag.

Jag skulle nog välja min katt ^^
Katten fattar inte vad som händer, och den tittar inte konstigt på mig bara för att jag börjar skratta maniskt och ondskefullt över att äntligen ha lyckats Perfekt sällskap!
Senast redigerad av MidianIce 2008-08-23 kl. 01:02.
Citera
2008-08-24, 13:04
Bannlyst
Jag hade skitit i allt, satt mig på en klippa och lyssnat på Explosions in the Sky tills världen gått under
Citera
2008-11-27, 00:13
Medlem
Protheuss avatar
Wow, jag insåg nyss att ingen på hela jorden skull välja mig.
Citera
2008-11-30, 10:38
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Wow, jag insåg nyss att ingen på hela jorden skull välja mig.

Inte mig heller
Citera
2008-11-30, 17:09
Medlem
Jag skulle råna en bank! Nejdåe, men skulle nog vilja tillbringa min sista stund med "flickvännen" och verkligen leva livet den sista stunden.
Citera
2008-11-30, 17:50
Medlem
Skulle sitta hemma, dricka jolt och spela CS med wallhack och aimbot!
Citera
2008-11-30, 18:13
Medlem
Apspektakels avatar
Jag skulle valt den där söta blonda tjejen som jobbar på fiket ett par 10-tal meter härifrån.
Varför?
Ja hon är nära och ser bra ut.

Men hon hade med stor sannolikhet inte valt mig så jag hade väl spenderat min sista timme med att jobba på att dö av alkoholförgiftning, take that death!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in