2008-10-31, 20:17
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Att på något vis dissa The Rover tycker jag är skam och synd! Trevligaste stället i hela stan för fasen, underbart intressant ölutbud, grymt sjysst mat, och kanonbra mat, aldrig haft några negativa erfarenheter därifrån. Att det sedan ligger granne med några av stans mindre heta ställen borde inte komma The Rover till skam!
Nää, vadå, jag skulle aldrig dissa the Rover! När det gäller att dricka finöl är det, tillsammans med Delirium, nästan mitt favoritställe. Personalen är dessutom otroligt trevlig och kunnig. Summa summarum: alla som inte har varit på the Rover: dra dit!

En annan sak som verkligen ligger på hela Andra Långs pluskonto är att det i princip aldrig är nåt stök där - det känns som en av centrala Göteborgs säkraste gator nattetid, trots att det är av folk betraktas som en sunkhaks- och porrgata. Ingen töntig machoprestige, inga tjackade idioter, inga testosteronstinna stekare... bara fulla, glada människor.

Vad gäller Razzia: visst är det före detta Kompaniet? Tycker det är synd och skam att en sådan anrik (om än sunkig) lokal ska gå och förstöras på det där viset. Mina päron hängde fan på Kompaniet när det begav sig på 70-talet! Och så även jag, 30 år senare. Sorgligt att allt ska förvandlas till SKIT.
Citera
2008-11-01, 16:18
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Västerhus tar priset....
du menar väl Bästerhus?

känner en del som bor i majorna och de brukar förkröka där innan de drar vidare. första gången jag är där så börjar två fyllon bråka exakt samma sekund jag kommer in men efter som de är så packade orkar de inte resa sig upp utan brottas med varandra sittandes på en bänk. en rastaneger särade sedan på dom

en annan gång så gör en alkiskärring en vurpa över ett borda och välter ner samtliga glas. jag och min polare tittar på varandra och hurrar i kör "Västerhus! Västerhus!" kärringen blir liggandes ett tag på golvet utan att nån gör nåt och sen så leder några ut henne. 10 minuter senare sitter hon vid ett bord med en öl framför sig. hon har alltså INTE BLIVIT UTKASTAD

Westhouse, cause you know it is the best house
Citera
2008-11-01, 19:29
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
du menar väl Bästerhus?

känner en del som bor i majorna och de brukar förkröka där innan de drar vidare. första gången jag är där så börjar två fyllon bråka exakt samma sekund jag kommer in men efter som de är så packade orkar de inte resa sig upp utan brottas med varandra sittandes på en bänk. en rastaneger särade sedan på dom

en annan gång så gör en alkiskärring en vurpa över ett borda och välter ner samtliga glas. jag och min polare tittar på varandra och hurrar i kör "Västerhus! Västerhus!" kärringen blir liggandes ett tag på golvet utan att nån gör nåt och sen så leder några ut henne. 10 minuter senare sitter hon vid ett bord med en öl framför sig. hon har alltså INTE BLIVIT UTKASTAD

Westhouse, cause you know it is the best house
Hahaha, fyfan, det där var det roligaste jag läst på länge Varför i helvete hängde jag inte mer på Västerhus när jag bodde i Majorna? Kanske för att jag hade närmare till Flame...
Citera
2008-11-01, 19:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Allt runt omkring Linne är mer eller mindre vidrigt, finns några undantag men i övrigt luktar det gammal utspilld öl och kiss på de flesta ställena runt Linne.
Citera
2008-11-03, 14:36
Medlem
bultsaxnickes avatar
Haha, jag röstar för Rockbaren, så sunkigt jävla ställe, äckliga människor och gubbar. FYFAN
Citera
2008-11-03, 15:01
Medlem
DK333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Allt runt omkring Linne är mer eller mindre vidrigt, finns några undantag men i övrigt luktar det gammal utspilld öl och kiss på de flesta ställena runt Linne.

OJ. Vilka ställen är det du har varit på? Jag går ofta på krogarna i Linnéområdet och har aldrig märkt av någon urinluk eller liknande nånstans.
Varning utfärdas dock för Linné Kök & Bar. Jävla sunkigt tattarställe!
Citera
2008-11-03, 16:12
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Hahaha, fyfan, det där var det roligaste jag läst på länge Varför i helvete hängde jag inte mer på Västerhus när jag bodde i Majorna? Kanske för att jag hade närmare till Flame...
Västerhus (Festerhus) får Fläjm att framstå som en social lekplats för samhällets elit. fläjm har man iofs spexat rätt friskt på i sina dar, främst för att det nog är omöjligt att bli utslängd där. jag å några polare roade oss med att pissa i papperskorgen på toan, vi lyckades nästan fylla hela. en annan gång när dom skulle stänga och dom bad oss gå så sa vi att vi bara skulle göra klart våra gymnastiska övningar. vi var nämnligen i full gång med att göra diverse kullerbyttor och volter på golvet för att bevisa vem som var bäst. hade säkert varit lungt på västerhus också men det är ju lite trångt där

indianen som hänger på fläjm och sjunger kareoke är ju något av en hjälte. i stort all jag träffat har vid något tillfälle haft han som musiklärare, även jag
Citera
2008-11-03, 17:47
Medlem
Coolcittes avatar
King Georges: Ägaren är en neger som sitter med en hallick-käpp och röker på. Skumma människor där också...
Citera
2008-11-03, 22:57
Medlem
mjölkbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
Västerhus (Festerhus) får Fläjm att framstå som en social lekplats för samhällets elit. fläjm har man iofs spexat rätt friskt på i sina dar, främst för att det nog är omöjligt att bli utslängd där. jag å några polare roade oss med att pissa i papperskorgen på toan, vi lyckades nästan fylla hela. en annan gång när dom skulle stänga och dom bad oss gå så sa vi att vi bara skulle göra klart våra gymnastiska övningar. vi var nämnligen i full gång med att göra diverse kullerbyttor och volter på golvet för att bevisa vem som var bäst. hade säkert varit lungt på västerhus också men det är ju lite trångt där

indianen som hänger på fläjm och sjunger kareoke är ju något av en hjälte. i stort all jag träffat har vid något tillfälle haft han som musiklärare, även jag

Absolut inte omöjligt att bli utslängd, jag har blivit de ett antal gånger och även blivit portad i över en månad. Indianen är kung sjukt jävla festlig. Dock gillade jag flame bättre när jag va 18 och dom hade ett piano i rökrummet och öppet till 2.
Citera
2008-11-03, 23:08
Medlem
murveln är ju en vinnare
Citera
2008-11-04, 01:21
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjölkboll
Absolut inte omöjligt att bli utslängd, jag har blivit de ett antal gånger och även blivit portad i över en månad. Indianen är kung sjukt jävla festlig. Dock gillade jag flame bättre när jag va 18 och dom hade ett piano i rökrummet och öppet till 2.
bli utslängd från flame?! shit, du lär ju begått rätt grova hjältedåd för att lyckas med det
Citera
2008-11-04, 03:40
Medlem
Mandingos avatar
jag måste snart göra något åt det här, jag bor 500 meter från adas och har aldrig varit där... dock finns det hak som känns sunkigare i kvilleområdet, exempelvis spelkafét på madängsgatan, jag har varit inne och köpt cigg där en gång, sen fick jag nära på ep-anfall av sunkvibbarna... tittade sen på mitt ciggpaket, ryska LM... tyvärr har den "ideella flugfiskeföreningen" på herkulesgatan lagt ner verksamheten, att gå förbi där ledde alltid till att man drog på smilbanden... tror inte det har bundits en enda fiskefluga i den lokalen nånsin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in