Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Att på något vis dissa The Rover tycker jag är skam och synd! Trevligaste stället i hela stan för fasen, underbart intressant ölutbud, grymt sjysst mat, och kanonbra mat, aldrig haft några negativa erfarenheter därifrån. Att det sedan ligger granne med några av stans mindre heta ställen borde inte komma The Rover till skam!
Nää, vadå, jag skulle aldrig dissa the Rover! När det gäller att dricka finöl är det, tillsammans med Delirium, nästan mitt favoritställe. Personalen är dessutom otroligt trevlig och kunnig. Summa summarum: alla som inte har varit på the Rover: dra dit!
En annan sak som verkligen ligger på hela Andra Långs pluskonto är att det i princip aldrig är nåt stök där - det känns som en av centrala Göteborgs säkraste gator nattetid, trots att det är av folk betraktas som en sunkhaks- och porrgata. Ingen töntig machoprestige, inga tjackade idioter, inga testosteronstinna stekare... bara fulla, glada människor.
Vad gäller Razzia: visst är det före detta Kompaniet? Tycker det är synd och skam att en sådan anrik (om än sunkig) lokal ska gå och förstöras på det där viset. Mina päron hängde fan på Kompaniet när det begav sig på 70-talet! Och så även jag, 30 år senare. Sorgligt att allt ska förvandlas till SKIT.