2017-11-10, 20:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Om man tränar för att gå ner i vikt, är det då bra eller dåligt att äta Gainomax och liknande?

Det beror på hur dygnet i övrigt ser ut, kan du få in det utan att det ger ett kaloriöverskott så, ja, du kommer fortfarande gå ned i vikt. Du går inte upp eller ned i vikt av livsmedlet i sig, det är en fråga om mängd. Sen finns det givetvis bättre och sämre källor att lägga sina kalorier på, men det är en annan sak.
Citera
2017-11-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Om man tränar för att gå ner i vikt, är det då bra eller dåligt att äta Gainomax och liknande?

Säker på att du klarar att gå ner i vikt utan någon koll alls? =p Gör så att du tittar hur mycket energi det finns i alla livsmedel du äter. Ju mindre energi, ju bättre. Helst ska du äta så få livsmedel över 150 kcal/100g som möjligt. Broccoli ligger på 30kcal/100g. Gainer ligger på 400kcal/100g. Så du kan äta mer än 1kg broccoli på 100g gainer. Utan denna kunskap så är man rätt körd ärligt talat.

Men vilken gissningslek du står inför om du ska gissa vad som är bra varje gång du ska äta något. Och även om något är bra vid viktnedgång så kanske du äter för mycket av det och får ligger stilla i vikt iaf.
Citera
2020-09-24, 14:11
Medlem
Fazerfazers avatar
Efterlyser gainomax banan! vart kan jag köpa den? hittar ingenstans att beställa. har dom slutat sälja den?
Citera
2020-10-06, 14:49
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Efterlyser gainomax banan! vart kan jag köpa den? hittar ingenstans att beställa. har dom slutat sälja den?

Tydligen har dom beslutat att ej tillverka den mer.

R.I.P
Citera
2023-06-06, 18:53
Medlem
pooway1s avatar
Är det bara jag men efter dom lanserade nya förpackningen så är smaken inte lika god längre.
Citera
2024-06-10, 14:41
Medlem
Adelaides avatar
Brukar dricka det efter styrketräning. Funkar fint.
Citera
2024-06-15, 16:41
Avslutad
Finns gainomax fortfarande?
Citera
2024-11-11, 20:37
Medlem
Hur är dem fortfarande?
Citera
2025-08-19, 16:25
Medlem
Gainomax har sedan någon månad tillbaka helt bytt utseende, förpackning, samt leverantör/tillverkare som kan tillhandahålla en helt laktosfri produkt.

I över 15 år har jag gillat Gainomax Recovery med chokladsmak. Av alla recoverydrycker på marknaden har just Gainomax med chokladsmak varit den jag blivit minst konstig i magen utav. Dessutom har jag alltid tyckt den varit riktigt god. Jag har druckit den varje gång efter träning sedan 2008/2009. Den har givit mig bra med återhämtning. Jag vet att en del klagat på att den innehållit lite för mycket socker, men inget som bekymrat mig.

Men nu är det slut med det.

Sedan de bytt leverantör smakar den inte bra. Smaken påminner istället om såntdär pulver-protein som jag köpte senast före 2008. Besk eftersmak och helt enkelt ingen god/söt chokladsmak. Jag har kontaktat Gainomax konsumentkontakt, och det var då jag blev informerad om deras leverantörsbyte.

Någon annan som upplevt samma smakförsämring?
Citera
2025-08-28, 20:04
Medlem
Ja produkten är förstörd, chokladsmaken som var så god.

Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Gainomax har sedan någon månad tillbaka helt bytt utseende, förpackning, samt leverantör/tillverkare som kan tillhandahålla en helt laktosfri produkt.

I över 15 år har jag gillat Gainomax Recovery med chokladsmak. Av alla recoverydrycker på marknaden har just Gainomax med chokladsmak varit den jag blivit minst konstig i magen utav. Dessutom har jag alltid tyckt den varit riktigt god. Jag har druckit den varje gång efter träning sedan 2008/2009. Den har givit mig bra med återhämtning. Jag vet att en del klagat på att den innehållit lite för mycket socker, men inget som bekymrat mig.

Men nu är det slut med det.

Sedan de bytt leverantör smakar den inte bra. Smaken påminner istället om såntdär pulver-protein som jag köpte senast före 2008. Besk eftersmak och helt enkelt ingen god/söt chokladsmak. Jag har kontaktat Gainomax konsumentkontakt, och det var då jag blev informerad om deras leverantörsbyte.

Någon annan som upplevt samma smakförsämring?
Citera
2025-12-19, 20:17
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseball11
Ja produkten är förstörd, chokladsmaken som var så god.

Vidrig artificiell smak där nåt äckligt sötningsmedel dominerar helt numera. Dessutom så läcker de nya förpackningarna. Snacka om att förstöra en etablerad och omtyckt produkt!

Dock så finns numera Valios goda variant i de flesta butiker. Misstänker att de har passat på nu när Gainomax har gjort bort sig!
Senast redigerad av fernebo 2025-12-19 kl. 20:22.
Citera
2025-12-19, 22:38
Medlem
PingPongZongs avatar
Gainomax är gammalt. Drack gainomax för ca 35år sedan. Då var det Kenny Isakssons Swedish nutrition som stod för produktion och försäljning. Dom som även hade peptipower proteinpulvret. Ni som är lite äldre minns säkert det proteinpulvret. Var som det var steroider i proteinpulvret.

Så här såg gainomax ut i början.

https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D22AQGoEurgKdB_Gw/feedshare-shrink_800/feedshare-shrink_800/0/1690178746409?e=1767830400&v=beta&t=2iVmPnAHXU17GJ NkS4ZyY1C1xkeL30CJbdSMUZbT5BE

Och ja det var mycket godare på den tiden. Det var ju allt. Bättre var det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in