Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-17, 13:25
  #181
Medlem
Holisistics avatar
Jag gillade delarna i filmen när pojken var barn och upptäckte världen, dessa scener var vackra.

När han är vuxen samt allt flumm med konstiga världar och annat tyckte jag filmen nog varit bättre utan.
Citera
2014-07-17, 15:35
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Ordet 'mästerverk' har aldrig varit mer vederbörligt.
Upp till var och en att bestämma. En del kommer älska den, andra kommer hata den. Har svårt att tänka mig en mer polariserande film som brukar dela åsikterna isär.
https://www.youtube.com/watch?v=ZSmC...TonoEtAdxexUYB
Citera
2016-11-08, 16:12
  #183
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Går att skriva så mycket mer om den här filmen men jag ska försöka sansa mig. Jag ser mig inte som religiös eller troende i någon mening, men just när jag ser den här filmen är det som om jag får en slags andlig självsession.
Mycket personligt, ber om ursäkt för det, men detta är utan tvekan min absoluta favoritfilm, tätt följd av There Will Be Blood, därav de personliga utsvävningarna.

Lustigt för den är en av filmer som ger mig föreställningen över att vara en människa.

Jag hör väl till minoriteten då, för jag tycker att filmen är bra.

(Varken värdelös eller för den saken ett mästerverk).

There Will Be Blood däremot = Mästerverk / Mumma.
Citera
2016-11-08, 16:38
  #184
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag gillar Terrence Malick och hans filmer och jag gillar verkligen Tree of Life. Mästerverk är ett starkt ord men den tillhör den skaran av filmer i min stora samling som jag regelbundet ser om.

Första gången jag såg den berörde den mig starkt och den känslan finns kvar även när jag ser om den, dessutom upptäcker jag nya saker med filmen hela tiden.

Jag gillar även Sean Penn som skådespelare. Han har ett mycket ovanligt ansikte som berör en starkt.

Som vanligt när det gäller film så är musiken viktig för mig. Varför inte lyssna på ett avsnitt ur filmen...?

http://www.youtube.com/watch?v=bJJfEfP9JVk

Die Moldau av Smetana.

Eftersom ljudspåret inte finns tillgängligt så länkar vi till ett nytt...

https://www.youtube.com/watch?v=cYkN_iOsB-4
Citera
2018-05-11, 23:41
  #185
Medlem
chessjamts avatar
Verkar som att en förlängd version på filmen är på väg att komma ut.

Citat:
Terrence Malick has secretly been working on an extended version of “The Tree of Life,” which will be included by the Criterion Collection as a supplement to an enhanced special-edition Blu-ray and DVD release later this year.

The film, which won the Palme d’Or at the 2011 Cannes Film Festival, has grown 50 minutes of new branches — although roots might be a better metaphor, since the additional material focuses primarily on the lives of the O’Brien family (characters played by Brad Pitt and Jessica Chastain) and the backstory of Jack (Sean Penn), whose search for meaning in the wake of his brother’s death drives a transcendental quest unlike any previously depicted on film.

“Terry doesn’t see this as a director’s cut,” says Criterion president Peter Becker, who insists that the 139-minute theatrical version is the official “director’s cut” and remains the centerpiece of the Blu-Ray edition. “It’s a fresh view of the film that has a different rhythm and a different balance.

http://variety.com/2018/film/news/te...on-1202807034/


Om det stämmer så är det riktigt intressanta nyheter för undertecknad som ser The Tree of Life som perfektion i filmformat. Undrar hur en förlängd version kan komma att förändra helhetsintrycket av verket.
Citera
2018-06-18, 12:15
  #186
Medlem
bravehs avatar
Director's cut släpps den 28 augusti i USA!
Citera
2018-06-19, 00:52
  #187
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Director's cut släpps den 28 augusti i USA!

Det låter högintressant.
Citera
2018-07-04, 22:52
  #188
Medlem
Längre Tree of Life! Jösses, känns som julafton.

Nu väntar jag bara på nysläpp av Voyage of Time på fysiskt format, sen kan jag dö lycklig.
Citera
2018-09-11, 18:30
  #189
Medlem
chessjamts avatar
Criterion har släppt en trailer på den förlängda versionen nu via sin facebooksida.

Riktigt taggad på att se deras version måste jag säga.
Citera
2018-10-06, 21:37
  #190
Medlem
chessjamts avatar
Har sett den förlängda versionen nu och jag är mäkta imponerad över resultatet. Den gav mig en lika stor upplevelse, om inte ännu större, än den jag hade vid första tittningen på bioversionen. Njöt nästan som ett barn på julafton av allt nytt som var tillagt.

Detta är en mer jordnära version av The Tree of Life där vi får följa familjens liv i 50-talets Texas mer ingående. Det är flera scener som är helt nya och ger en fördjupad komplexitet och dynamik till familjerelationerna. Flera av dessa uppskattades starkt av undertecknad. Det var bara en scen som jag i efterhand kände kanske var ett onödigt sidospår som inte behövdes tas med.

Med det sagt så tackar jag inte nej till allt ögongodis och extra scener som Criterion har lagt till i denna version.

För de som redan uppskattar The Tree of Life kommer denna förlängda version mest troligen att falla de flesta i smaken. De som inte riktigt gillade den från första början kan kanske uppskatta fokuset på familjen i denna längre version. De som inte gillade The Tree of Life alls kommer antagligen inte ha någon större glädje av att se den förlängda versionen.
__________________
Senast redigerad av chessjamt 2018-10-06 kl. 21:48.
Citera
2018-10-07, 14:31
  #191
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Har sett den förlängda versionen nu och jag är mäkta imponerad över resultatet. Den gav mig en lika stor upplevelse, om inte ännu större, än den jag hade vid första tittningen på bioversionen. Njöt nästan som ett barn på julafton av allt nytt som var tillagt.

Detta är en mer jordnära version av The Tree of Life där vi får följa familjens liv i 50-talets Texas mer ingående. Det är flera scener som är helt nya och ger en fördjupad komplexitet och dynamik till familjerelationerna. Flera av dessa uppskattades starkt av undertecknad. Det var bara en scen som jag i efterhand kände kanske var ett onödigt sidospår som inte behövdes tas med.

Med det sagt så tackar jag inte nej till allt ögongodis och extra scener som Criterion har lagt till i denna version.

För de som redan uppskattar The Tree of Life kommer denna förlängda version mest troligen att falla de flesta i smaken. De som inte riktigt gillade den från första början kan kanske uppskatta fokuset på familjen i denna längre version. De som inte gillade The Tree of Life alls kommer antagligen inte ha någon större glädje av att se den förlängda versionen.

Såg du den på duk eller bara på en mindre skärm?
Citera
2018-10-07, 14:54
  #192
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Såg du den på duk eller bara på en mindre skärm?

58 tums full HD TV. Ångrade att jag inte hade en 4K TV att titta den på istället. Eller duk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback