Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 21:30
  #625
Medlem
Gosifs avatar
Inte långt kvar nu tills RE 2 HD kommer ut! Så hypad!!!
Citera
2018-12-11, 20:39
  #626
Medlem
Bazecoons avatar
Har alltid och kommer alltid tycka att dem 3 första spelen var bäst.
Citera
2018-12-11, 20:41
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Inte långt kvar nu tills RE 2 HD kommer ut! Så hypad!!!

Måste googla. Re2 är lysande
Citera
2018-12-11, 20:42
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Har alltid och kommer alltid tycka att dem 3 första spelen var bäst.

4an var ett coolt spel, men inte direkt ett "Resident Evil spel". Jag gillade det mycket håller i övrigt med dig helt.
Citera
2018-12-22, 01:06
  #629
Medlem
MiniDiscs avatar
Jag spelade aldrig Resident Evil som ung (jag hade Silent Hill istället). Förra veckan kunde man köpa Resident Evil 1 Remake för 69 kr på Playstation network och jag slog till. Trots att jag inte hade någon nostalgi till detta spel så tyckte jag det var riktigt bra. Jag gillade hur man låste upp mer och mer av herrgården och man blev ständigt överraskad av nya områden. Lite småfel fanns såklart i spelet, speciellt i designen, som att man förväntades blåsa i en hundvissla på ett specifikt ställe och sedan inspektera hundkragen två gånger för att få rätt quest item. Sedan var det lite lustigt att trophies man fick när man spelade spoilade storyn. Exempelvis
Citera
2019-01-06, 16:55
  #630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Jag spelade aldrig Resident Evil som ung (jag hade Silent Hill istället). Förra veckan kunde man köpa Resident Evil 1 Remake för 69 kr på Playstation network och jag slog till. Trots att jag inte hade någon nostalgi till detta spel så tyckte jag det var riktigt bra. Jag gillade hur man låste upp mer och mer av herrgården och man blev ständigt överraskad av nya områden. Lite småfel fanns såklart i spelet, speciellt i designen, som att man förväntades blåsa i en hundvissla på ett specifikt ställe och sedan inspektera hundkragen två gånger för att få rätt quest item. Sedan var det lite lustigt att trophies man fick när man spelade spoilade storyn. Exempelvis

För mindel var det tvärtom, spelade silent hill senare i livet. Remaken är ok men jag tycker inte om att de har gjort för många ändringar/tillägg i spelet.

Som de flästa tycker jag att de tre första spelen är bäst med betoning på första, fjärde spelet blev något actions/adventure spel mer än ett skräck spel
Citera
2019-01-22, 18:54
  #631
Medlem
Elementarts avatar
Jag är sugen på att lira igenom de äldre spelen, men jag suger på de gamla spelen (1-2-3), kunde inte klara av ettan utan hjälp av en guide.
Citera
2019-01-24, 12:55
  #632
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag är sugen på att lira igenom de äldre spelen, men jag suger på de gamla spelen (1-2-3), kunde inte klara av ettan utan hjälp av en guide.

menar du vissa pussel eller? ja en del var lite knepiga men annars behöver man inte en guide.. var så längesen jag körde dom..
Citera
2019-01-24, 13:02
  #633
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag är sugen på att lira igenom de äldre spelen, men jag suger på de gamla spelen (1-2-3), kunde inte klara av ettan utan hjälp av en guide.

Du är inte ensam. Men kör man fast är svaret sällan längre bort än någon minuts sökande på Youtube. Inget som bör hindra dig med andra ord.

Välj RE Remake och inte originalet till Playstation. Spelbarheten - och såklart grafiken - är så mycket bättre i remaken.

Ska du spela i ”rätt ordning” så börja med RE 0.
Citera
2019-01-24, 18:20
  #634
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
menar du vissa pussel eller? ja en del var lite knepiga men annars behöver man inte en guide.. var så längesen jag körde dom..

Det är mer så att jag inte vet vad för grejer jag behöver plocka på mig för stunden, jag brukade alltid bara plocka på mig allting jag hittade.
Citera
2019-01-25, 17:23
  #635
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Du är inte ensam. Men kör man fast är svaret sällan längre bort än någon minuts sökande på Youtube. Inget som bör hindra dig med andra ord.

Välj RE Remake och inte originalet till Playstation. Spelbarheten - och såklart grafiken - är så mycket bättre i remaken.

Ska du spela i ”rätt ordning” så börja med RE 0.


Varför ska han bojkotta originalet? Jag tycker han ska börja med originalet föratt senare spela Remaken och sedan kunna göra en egen jämförelse. Man får komma ihåg att originalet var allt där det började och dessutom en av dem bästa Resident evil spelen genom tiderna. Resident evil på 90 talet och grafik hörde inte ihop lika färgstarkt som man gör idag men spelen så därför får man också komma ihåg att grafik inte är allt i ett spel, Men den saken kan man diskutera permanent nån annan stans.
Citera
2019-01-26, 01:01
  #636
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Varför ska han bojkotta originalet? Jag tycker han ska börja med originalet föratt senare spela Remaken och sedan kunna göra en egen jämförelse. Man får komma ihåg att originalet var allt där det började och dessutom en av dem bästa Resident evil spelen genom tiderna. Resident evil på 90 talet och grafik hörde inte ihop lika färgstarkt som man gör idag men spelen så därför får man också komma ihåg att grafik inte är allt i ett spel, Men den saken kan man diskutera permanent nån annan stans.
Remaken i sig är en modern klassiker (2002?) men håller sig grafiskt än idag. Sen har originalet jävligt styltig kontroll. Därför väljer man remaken, som ju dessutom kan spelas i HD på moderna konsoler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback