• 1
  • 2
2000-06-02, 15:30
Medlem
Finns det några svenska manualer eller böcker (på nätet) om Lustgas?
Citera
2000-06-03, 15:08
Medlem
Lustgas på svenska

Vad vill du veta???
har kört lustgas ett flertal ggr och kan rekommendera det, dock e det VÄLDIGT Kortvarit rus...typ 1-2 minuter (gäller patroner). Lustgas går att köpa som patroner till gräddsifoner och petas hål på i en plastpåse, töm lungorna på luft och sug i dig (använd samma teknik som när du röker majja) Effekten e omedelbar och känns väldigt skum..."typ som att befinna sig mitt inne i en heliumballong"
Citera
2000-06-04, 12:00
Medlem
Lustgas på svenska

Jag har letat efter dessa patroner i sthlm... nån som vet var de finns?
Vilken affär köper du (duke) dem i?
Citera
2000-06-04, 12:16
Medlem
Lustgas på svenska

Visst är det kvävedioxid (N2O) som är lust gas?
Patroner finns att köpa på www.PGW.se..
Citera
2000-06-04, 15:31
Medlem
Lustgas på svenska

nobody:

köper dem på "Järnia"
Citera
2000-06-04, 22:17
Medlem
Lustgas på svenska

hm blir det inte dikväveoxid?
Citera
2000-06-04, 23:32
Lustgas på svenska

du hittar gasen på öl & vin bolaget eller på större matbutiker
Citera
2000-06-05, 00:01
Medlem
Lustgas på svenska

Jo, det heter dikväveoxid. Men N2O stämmer.
Citera
2000-06-05, 23:03
Medlem
Lustgas på svenska

EEehh...jorå det är nog meningen att det skall vara kolsyra i patronerna om man kör dem i en soda streamer......då använder man CO2 oxå......men kolsyrad grädde smakar nog inget vidare....
Citera
2000-06-06, 07:49
Medlem
Lustgas på svenska

Jag har stor erfarenhet av lustgas (rekreationsbruk). Jag rekommenderar helt klart graddsifon (eller annu hellre sjukhusutrustning dar du kan stalla in onskad blandning syre/lustgas). Effekterna ar valdigt korta, intensiva och intressanta. Vid nagra tillfallen har jag haft en kansla att jag observerar mig sjalv och mitt liv som i en slags film som snabbspolas extremt snabbt men anda fullstandigt forstas...:) Kite svart att forklara. :) Glom inte att andas och inte repeterat ta lustgas utan att andas nagra andetag emellan.

/V
Citera
2000-06-08, 22:37
Medlem
Lustgas på svenska

Fick tag i en massa patroner (typ 20 st) helt gratis när jag jobbade på en krog , de hade blivit över och ingen ville ha dem. Har provat att öppna dem med spik och liknande flera gånger men aldrig lyckats fånga upp gasen ordentligt, tror jag, effekten har aldrig blivit särskilt stor i alla fall. Har iofs enbart provat tillsammans med alkohol, är det hämmande för effekten ?
Citera
2000-06-09, 10:11
Lustgas på svenska

Hej!
Igår provade vi några patroner på fikarasten på jobbet och kom fram till att följande metod var effektivast när det gällde att få upp patronen och bevara gasen.
Verktyget som användes var en flasköppnare med en gammal burköppnare på toppen. Ni vet en sån där spetsig kil som sitter ovanför flasköppnaren.
Lägg ner öppnaren och patronen i en tät påse och håll igen öppningen på påsen som om du hade en boff-trasa i påsen ungefär.
Håll i burköppnaren med den hand som du har runt öppningen på påsen.
Ta tag i patronen genom påsen med den andra handen och tryck/vrid ventilen på patronen mot spetsen på burköppnaren (ganska hårt).
Så fort det går hål på ventilen så släpper du både patron och öppnare ner i påsen samtidigt som du fortsätter att hålla påsen tät i öppningen med ena handen.
När påsen sväller upp tar du ett djupt andetag och håller kvar som ett maja-bloss. När du andats ut är påsen färdig för nästa andetag osv.

Lycka till!
Super7
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här