Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-12, 22:01
  #1
Avstängd
Hejsan. Har försökt spela lite musik på min laptop med ubuntu, fick hjälp med ljudet häromdan. När jag startar någon spelare tex exail och mplayer.
Det fungerar att leta fram filen, starta den, men sen inget.. den stannar på 0:00/låtenslängd.

Någon som upplevt ett liknande problem? sökte runt lite och hittade att
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras skulle kunna vara till hjälp. Men det hjälpte ingenting..
Citera
2008-08-12, 22:34
  #2
Medlem
StillFrees avatar
Vilka flera mediaspelare har du provat? Har du provat t.ex. amarok eller banshee?
Citera
2008-08-12, 23:39
  #3
Avstängd
amorak är samma sak den drar igång, men stannar på 0:00, equalizern hinner pumpa lite, men inget ljud eller tiden går.

skall kolla med banshee

EDIT: Banshee var samma sak.. inget..
__________________
Senast redigerad av olol123 2008-08-12 kl. 23:44.
Citera
2008-08-12, 23:55
  #4
Medlem
agnes avatar
Prova stäng ner firefox, har du kollat på flash i firefox kan de blockera ljudet och då går det inte att spela musik.
Citera
2008-08-13, 00:14
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Prova stäng ner firefox, har du kollat på flash i firefox kan de blockera ljudet och då går det inte att spela musik.

Oj, tack så mycket.. Det var det som var problemet, stängde firefox och nu fungerar det!
Tusen tusen tack!
Citera
2008-08-13, 01:12
  #6
Medlem
För att lösa detta, så att ljudet fungerar även när Firefox är igång, så rekommenderar jag att du ändrar i "Sound" (Vet inte vad dom har översatt det till i ubuntu med svenska).

Där ställer du in allt till "ALSA".

Sedan: Har du VLC Media Player installerat? Om ja, så måste du ställa in lite inställningar här med.

Settings -> Preferences -> Audio -> Output Modules -> (klicka i Advanced Options nere i hörnet) -> välj: "ALSA Output Module

Det också: Jag rekommenderar starkt Songbird. www.getsongbird.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback