Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-16, 21:52
  #301
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Bra internetbutik (aldrig varit i deras riktiga affärer). Beställde i våras och fick inom en vecka, trots det fick jag 150kr tillgodo för sen leverans! Beställde nu senast för någon vecka sedan en fredag och fick på tisdagen.

Vafan. Har aldrig jag fått. Beställde för 2k o fick vänta från torsdagen till onsdagen. Bitchez
Citera
2013-09-16, 21:58
  #302
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Watson
Jävla 90talister! Har ni hört talas om fysiska butiker? Jo, dom finns faktiskt, ni vet där man kan gå runt och kika, klämma och känna på produkterna, prata med personalen och se dom i ögonen samtidigt, ni vet utanför Facebook?

OnT: Handlar alltid i fysisk GGbutik, astrevlig personal och man får alltid tips och råd om man undrar över något.

Jag föredrar att beställa från nätet eftersom:

* Det skickas till en butik i närheten, och jag slipper slösa 30-40 minuter på lokaltrafiken (har ej bil numera).
* Man får extra produkter och rabatter om man beställer över 500kr, 1000kr, 1500kr, och så vidare.
* Det brukar rent allmänt vara fördelaktigt när ens köp registreras till ett konto, och man kan få bonuspoäng och sånt.
* Fri frakt vid 500kr+, så det finns ingen större fördel med att välja den fysiska butiken.

Det är mina skäl till att handla över nätet. Du får tycka vad du vill, men jag tycker att det är viktigare att få ut det mesta för pengarna än att prata med trevlig personal.
Citera
2017-01-23, 09:16
  #303
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
jag måste säga att jag tycker gymgrossisten gått ned sig på enare tid.

Dels har de bytt plattform så, till en design som jag tycker är sämre. Samt att all ens historik försvunnit från sidan.
Samt så har de även tagit bort majoriten av sina bonuserbjudanden... Tidigare brukade det vara, handla för 1500, 2000, 2500 och få något på köpet, typ en tischa eller liknande. Nu verkar de ha tagit bort det, och man fick shaker som som bonus, oavsett vilket belopp över 500/750 man beställde för...
Visst kanske låter lite girigt av en annan. Men va fan, varit kund där i 7 år och brukar beställa för större belopp varje gång :/ tycker detta känns bara snålt av dem

känns som en tråkig utveckling
Citera
2017-01-23, 09:38
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
jag måste säga att jag tycker gymgrossisten gått ned sig på enare tid.

Dels har de bytt plattform så, till en design som jag tycker är sämre. Samt att all ens historik försvunnit från sidan.
Samt så har de även tagit bort majoriten av sina bonuserbjudanden... Tidigare brukade det vara, handla för 1500, 2000, 2500 och få något på köpet, typ en tischa eller liknande. Nu verkar de ha tagit bort det, och man fick shaker som som bonus, oavsett vilket belopp över 500/750 man beställde för...
Visst kanske låter lite girigt av en annan. Men va fan, varit kund där i 7 år och brukar beställa för större belopp varje gång :/ tycker detta känns bara snålt av dem

känns som en tråkig utveckling

MM Sports har kanske börjat sänka den. Känns som MM Sports säljer med förlust senaste månaderna i hopp om att få bort alla från marknaden. Tror GG kommer klara sig, men resten tror jag ryker. Dock är det väl olagligt att göra på det sättet för att skaffa monopol. En teori jag har då jag sett priserna det sista. Förra veckan sålde de tex proteinpulver för 99kr kilot. Vet inte när det var så billigt senast. Inte ens för 11 år sedan när jag började kostade de under 119kr kilot.
Deras bars är billiga och smakerna utklassar alla andra. Så känns som det bara kan sluta på ett sätt.

Jag har inte handlat på GG sedan den där tjejen i modelltävlingen som fick flest röster inte fick vinna. Det var ett lågvattenmärke av GG. Måste varit många år sen.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2017-01-23 kl. 09:40.
Citera
2017-01-23, 09:53
  #305
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
MM Sports har kanske börjat sänka den. Känns som MM Sports säljer med förlust senaste månaderna i hopp om att få bort alla från marknaden. Tror GG kommer klara sig, men resten tror jag ryker. Dock är det väl olagligt att göra på det sättet för att skaffa monopol. En teori jag har då jag sett priserna det sista. Förra veckan sålde de tex proteinpulver för 99kr kilot. Vet inte när det var så billigt senast. Inte ens för 11 år sedan när jag började kostade de under 119kr kilot.
Deras bars är billiga och smakerna utklassar alla andra. Så känns som det bara kan sluta på ett sätt.

Jag har inte handlat på GG sedan den där tjejen i modelltävlingen som fick flest röster inte fick vinna. Det var ett lågvattenmärke av GG. Måste varit många år sen.
Se där, har dock lite svårt för MM. Var inne i deras butik på Sveavägen för några år sedan när det firade något jubileum. Och större douchebags som jobbade i butiken har jag aldrig stött på. Sen dess känner mig lite illamående varje gång man tänker på dem ^^
Citera
2017-03-22, 05:09
  #306
Medlem
Vad jag har hört så har personalen på GG sjukt dåliga löner, snudd på slavlöner. Dom får motiveringen att, Du får ju jobba med något du är intresserad av, passar det inte så börja jobba inom äldrevården då. (Har en vän som jobbar där så vet detta till 100 procent) att dom ska kunna klara av att försörja sig det bryr sig inte Younes som är personalansvarig om. Bara han själv har d bra, och pengarna rullar in till företaget. Jag hade aldrig jobbat på dom premisserna.
Citera
2017-03-22, 14:09
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1990
Vad jag har hört så har personalen på GG sjukt dåliga löner, snudd på slavlöner. Dom får motiveringen att, Du får ju jobba med något du är intresserad av, passar det inte så börja jobba inom äldrevården då. (Har en vän som jobbar där så vet detta till 100 procent) att dom ska kunna klara av att försörja sig det bryr sig inte Younes som är personalansvarig om. Bara han själv har d bra, och pengarna rullar in till företaget. Jag hade aldrig jobbat på dom premisserna.

Trist för de anställda. De förtjänar rimliga löner. Det är ju större krav där på de anställda än de anställda på ICA. Man måste ju ha en viss form av karaktär som speglar vad man jobbar med på GG.
Citera
2017-03-22, 14:22
  #308
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1990
Vad jag har hört så har personalen på GG sjukt dåliga löner, snudd på slavlöner. Dom får motiveringen att, Du får ju jobba med något du är intresserad av, passar det inte så börja jobba inom äldrevården då. (Har en vän som jobbar där så vet detta till 100 procent) att dom ska kunna klara av att försörja sig det bryr sig inte Younes som är personalansvarig om. Bara han själv har d bra, och pengarna rullar in till företaget. Jag hade aldrig jobbat på dom premisserna.

Har de inget fack på GG?
Citera
2017-03-22, 16:06
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Har de inget fack på GG?

Klart de måste ha. Annars ångrar jag att jag någonsin handlat där.
Hade ju varit bra att veta vad de tjänar. Slavlöner säger inte så mycket.
Citera
2017-03-24, 05:32
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Klart de måste ha. Annars ångrar jag att jag någonsin handlat där.
Hade ju varit bra att veta vad de tjänar. Slavlöner säger inte så mycket.
Som butikschef tror jag lönen ligger runt 23-24 tusen, så inte ens 18 efter skatt för en chefsposition😪
Citera
2017-03-24, 09:02
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1990
Som butikschef tror jag lönen ligger runt 23-24 tusen, så inte ens 18 efter skatt för en chefsposition😪

Vad tjänar din vän då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback