• 1
  • 2
2008-08-11, 19:37
Bannlyst
Alltså förlåt om jag härjar här men...

Dagens Industri, vad i helvete är detta för tidning. Har någon märkt att 90% av alla inlägg mystiskt försvinner?

Jag kommenterade artikeln om Sveriges största P-syndare och höll mig väldigt saklig. Vad jag yttrade var att jag ansåg det intressant att det fanns en korrelation mellan demografin och var de flesta P-syndarna är bosatta. Ja jag vet att någon kan tolka detta som rasism. Men kära lilla PK-Sverige. Man måste väl få föra en diskussion på en nivå som inte faller ner i vad vissa idiot nazister håller på med.

Jag är själv av icke svensk ursprung, för er som tänkte kommentera om att jag är rasist. Det sistnämnda hade jag inte behövt säga om jag inte bodde i Sverige.
Citera
2008-08-11, 22:23
Medlem
Fraternits avatar
Ssssch. Kritik kan få mångkulturen att rämna.
Citera
2008-08-12, 03:01
Medlem
subliminalgenocs avatar
Vad just DI vill ha för diskussioner på deras sida är ju upp till dem, men varför ta emot kommentarer över huvud taget om man planerar att rensa dem...

skicka lite (inte arge men) irriterade brev vetja...
Citera
2008-08-12, 22:07
Medlem
Även märkt sjuka svängningar i betygsättningen bland kommentarerna. Ett inlägg på kommentarsida 15 av 30 (alltså i mitten) som hade 5 p förvandlades på bara några sekunder till en enpoängare med en hel del fler sammanlagda röster. Detta är oftast detta sker när inläggen har röd karaktär så att säga.

Något lurt med denna tidning.
Citera
2008-08-13, 00:08
Medlem
Veyrons avatar
Läs inte skittidningen DI då, affärsvärldens Aftonblaska.
Citera
2008-08-13, 00:13
Medlem
Egalmannens avatar
ojdå, o jag som trodde de verkade ha en så fri debatt där. Brukar bara läsa dock, tyckte de släpper fram en hel del åsikter jag aldrig skulle få se i en del andra tidningar, riktigt invandringskritiska sådana tex. Men har bara skrivit själv en eller 2 gånger, ska testa, här har jag gått och använt deras kommentatorssida som exempel på hur det borde vara

Expressen däremot brukar jag försöka skriva på, men de verkar censurera vad som helst de inte tkr om. Det hjälper inte att man inte skriver ngt som kan uppfattas som rasistiskt, ens om man är extrem--pk, att man inte går till personangrepp och dessutom håller sig till sakfrågan. Svarar man "fel" så ryker inlägget ändå. Har börjat hata moderatorerna där. 3 av 5 inlägg från mig försvinner därinne.

En gång skulle jag kommentera på en egyptenartikel de hade där det utmålades som det bästa resmålet som fanns. Enda jag sa var att försäljarna där var helt olidliga och om man är tjej så ska man färga håret och dra på burka om man vill ha ngn chans att få vara ifred. hehe

hehe ok kan förstå det censureradet, jag tkr inte den borde bli det men jag vet hur de tänker. Men helt oavsett, man blir censurerad för allt känns det som, ingen motivering får man och oftast så fattar jag ärligt inte varför mina inlägg tagits bort oavsett hur mkt jag försöker komma på på vilket sätt jag skulle gått över nån gräns.
Kan verkligen DI vara lika illa som expressen?
Senast redigerad av Egalmannen 2008-08-13 kl. 00:23.
Citera
2008-08-14, 00:22
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Även märkt sjuka svängningar i betygsättningen bland kommentarerna. Ett inlägg på kommentarsida 15 av 30 (alltså i mitten) som hade 5 p förvandlades på bara några sekunder till en enpoängare med en hel del fler sammanlagda röster. Detta är oftast detta sker när inläggen har röd karaktär så att säga.

Något lurt med denna tidning.

Kanske inte med själva tidningen. Jag har också lagt märke till kommentarerna. Allt som ofta är kommentarerna till artiklar i DI väldigt vänsterorienterade; och vänsterorienterade kommentarer får höga poäng och högerorienterade får låga poäng. Detta speglar troligen inte alls DI:s normala läsekrets.

Jag har den klara känslan av att det sitter några vänstermänniskor och skriver kommentarer, betygsätter och rensar sina cache för att kunna ge flera betyg på samma kommentar. Ibland är det helt hårresande vänsteråsikter som får många och höga betyg - det är helt orimligt. Frågan är om det är självutnämnda ungsossar som gör detta på fritiden eller om det styrs någonstans ifrån. Att det förekommer sådan här organiserad och betald gerilla-marknadsföring nära valen är känt; men så här mittemellan verkar det inte så troligt.
Citera
2008-08-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Kanske inte med själva tidningen. Jag har också lagt märke till kommentarerna. Allt som ofta är kommentarerna till artiklar i DI väldigt vänsterorienterade; och vänsterorienterade kommentarer får höga poäng och högerorienterade får låga poäng. Detta speglar troligen inte alls DI:s normala läsekrets.

Jag har den klara känslan av att det sitter några vänstermänniskor och skriver kommentarer, betygsätter och rensar sina cache för att kunna ge flera betyg på samma kommentar. Ibland är det helt hårresande vänsteråsikter som får många och höga betyg - det är helt orimligt. Frågan är om det är självutnämnda ungsossar som gör detta på fritiden eller om det styrs någonstans ifrån. Att det förekommer sådan här organiserad och betald gerilla-marknadsföring nära valen är känt; men så här mittemellan verkar det inte så troligt.

Tvärtom, helt tvärtom. Det är de högerorienterade som får höga poäng. Sällan det kommer vänsterorienterade kommentarer, menar du allvar? Eller är du sådan megaliberal att du ser traditionella blåa kommentarer som röda?
Citera
2008-08-15, 16:59
Medlem
TroyMcLures avatar
Dagens Industri är en skitblaska med ett tillhörande skitforum! Har ni tex. lagt märke till alla återanvända Scanpix-bilder? Antagligen rätt bekvämt att kunna anställa billiga journalister som enbart behöver omformulera redan vedertagna nyheter och dessutom slippa anlita fotografer. Har för mig att DI var en mer respektabel tidning för ca. 10 år sedan.

Rubriker som: "RALLY PÅ BÖRSEN!", när börsen gått upp med 1%. Eller "NATTSVART PÅ BÖRSEN!" när index sjunkit med 2%.
Citera
2008-08-16, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk

Dagens Industri, vad i helvete är detta för tidning. Har någon märkt att 90% av alla inlägg mystiskt försvinner?

Jag kommenterade artikeln om Sveriges största P-syndare och höll mig väldigt saklig. Vad jag yttrade var att jag ansåg det intressant att det fanns en korrelation mellan demografin och var de flesta P-syndarna är bosatta. Ja jag vet att någon kan tolka detta som rasism. Men kära lilla PK-Sverige. Man måste väl få föra en diskussion på en nivå som inte faller ner i vad vissa idiot nazister håller på med.

Jag är själv av icke svensk ursprung, för er som tänkte kommentera om att jag är rasist. Det sistnämnda hade jag inte behövt säga om jag inte bodde i Sverige.

Sveriges största p-syndare... Måna?
Citera
2008-08-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk

Censuravdelningen på DI måste vara den enda avdelningen på den skittidningen som växer. Bomba DI med icke PK inlägg så får vi se hur länge det dröjer innan de får stänga...
Citera
2008-08-20, 00:22
Medlem
Som sagt, skicka ett mail till dom och fårga varför. Enda sättet du kan stilla din irritation på istälelt för att gå och utveckla hjärncancer i det långa loppet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in