Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-11, 01:48
  #1
Avstängd
jahoos avatar
Nån som har lite skvaller om organism 12?

har hört att Ken sökte upp org12 för att han lagt en rad om Kens morsa "Jag är lika underjord som kens morsa" Och att han haft ihop de med peshi
Citera
2008-08-11, 01:51
  #2
Medlem
Paskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Nån som har lite skvaller om organism 12?

har hört att Ken sökte upp org12 för att han lagt en rad om Kens morsa "Jag är lika underjord som kens morsa" Och att han haft ihop de med peshi

Skulle också villja höra mer om detta.
Citera
2008-08-11, 01:51
  #3
Medlem
Undra om ken stack ner han...
denna tråden kommer följas!!!
Citera
2008-08-11, 02:08
  #4
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
Undra om ken stack ner han...
denna tråden kommer följas!!!

Självklart, Ken har alltid en rostig skruvmejsel i bakfickan redo att pilla eller bryta upp lås till källarförråd.
Citera
2008-08-11, 02:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Självklart, Ken har alltid en rostig skruvmejsel i bakfickan redo att pilla eller bryta upp lås till källarförråd.


Precis min tanke, men som alla vet så stämmer inget utan bildbevis...
Citera
2008-08-11, 02:19
  #6
Avstängd
jahoos avatar
Citat:
Jag frågade just Ken om detta för ett par år sedan, och han sa att han inte ens rörde Org, men att Organismen började böla. Och sen när de hade "löst" det hela, så hade Org föreslagit att de borde göra en låt tillsammans, vilket Ken inte ville alls.

Skrev en moderator på whoa .. sen om de stämmer eller inte

tråden: http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/624695.aspx
Citera
2013-05-10, 22:22
  #7
Medlem
hinhales avatar
Det enda skvaller jag har är att jag var nog dum i uppsala att alkoholisera mig med champagne-frukost. Klart man inte anammar normen, utan valde Black Velvet istället! Nåja blev nog så full tidigt på dan i Ekonomikum I Uppsala, och hade absolut ingen koll på att polaren grillade dåligt grillad fläskhistoria sammanföll mer eller mindre jävligt exakt klockan 19.00 - när Org 12 och DJ Large spelade i nämnda park. Fan så surt!! Visserligen sett honom med MBMA på PDOL anno ca 2001 men satan - finns inget motsvarighet för alla oss som inte fötts i en förort och gillar artikulär,grym svensk hiphop. Petter är inte ens i närheten, rappar sthlmgangsterrapp, medans Organismen tar från sin mörka sida när han öser bra rader. Plattityder - man behöver alls inte vara förort för att uppskatta hiphop, eftersom Org12 är äkta men aldrig gjort Kartellen-grejer eller förespråkar någon slags ghetto-grej alls. Han är han och vad är det mer än Luthagen-poesi.

Älskar Org 12. Hans två senaste skivor Om Gud Vill Och Vädret Tillåter (2009), och det senare God Morgon Framtid (2012).

Ekorrn hoppar från tallegren, laddar upp en hagelbrakare, den hoppar aldrig mer!


plus överflödiga MBMA-textrader... Missiog People borde skallgångskedja tills Seron börjar rappa igen!

Organismen - Fortfarande Sveriges enda lyricist, som inte var först, men gjorde det bäst.


ett urval:
MBMA - Vulgärga Vovvar
MBMA - Musik För Din Kravall
Organism 12 - De Sista Orden
Organism 12 - Den Vita Kaninen
Orgamism 12 - Jag Är På Månen Ikväll

Nån som var på hans session på valborg i uppsala 2012? Jag är nyfiken.

/hinhale
__________________
Senast redigerad av hinhale 2013-05-10 kl. 22:32.
Citera
2013-05-11, 00:54
  #8
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Nån som har lite skvaller om organism 12?

har hört att Ken sökte upp org12 för att han lagt en rad om Kens morsa "Jag är lika underjord som kens morsa" Och att han haft ihop de med peshi


Nu när tråden ändå är bumpad...
Gamla rykten gjorde gällande att Ken körde ut Organismen i skogen pga en rad, men när jag frågade en bekant som även är god vän till Ken sa han att det var en annan rappare. Att Organismen var ihop med Peshi har väl aldrig varit en hemlighet?
Citera
2014-02-20, 23:08
  #9
Medlem
scroshs avatar
Ingen som vet något? Känns som att det finns en del sköna historier med honom där ute!
Citera
2014-02-21, 02:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Nu när tråden ändå är bumpad...
Gamla rykten gjorde gällande att Ken körde ut Organismen i skogen pga en rad, men när jag frågade en bekant som även är god vän till Ken sa han att det var en annan rappare. Att Organismen var ihop med Peshi har väl aldrig varit en hemlighet?


Om jag minns rätt så var det Homan som blev utkörd i skogen, för att han gjort nåt mot kens syrra. Dock inte hundra, då detta är ca 10 år sedan.
Citera
2014-02-21, 08:55
  #11
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Om jag minns rätt så var det Homan som blev utkörd i skogen, för att han gjort nåt mot kens syrra. Dock inte hundra, då detta är ca 10 år sedan.

Stämmer överens med vad jag hörde med. Ville inte nämna namn själv men vafan...
Citera
2014-02-21, 09:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Stämmer överens med vad jag hörde med. Ville inte nämna namn själv men vafan...

Men vem hade inte gjort det, om någon behandlat ens närstående illa?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback