Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-28, 15:57
  #181
Medlem
OK. Landade på Ninoy Aquino kl. 03:00 imorse lokal tid.
Tog det säkra före det osäkra och satt o tryckte på flygplatsen tills solen gick upp, sedan Taxi in till Victory Liner Busstation i Pasay, Manila, för vidare färd till Angeles City, mest för att jag inte orkade med Mega-Staden Manila.
"Dyrt" med boende, svårt att hitta rum under 1000 Pesos.

Nu får ni väga in att jag haft tillgång till både fram och bakstjärtar för en överkomlig slant sedan i Juni (Thailand samt delvis Kambodja)
Men hur som haver så mjaa.. ..känner att jag helt enkelt inte behöver pröjsa för chicks på Filippinerna, inte särskilt svårt att bräcka Sven-Erik 67 inför Pinays, har en känsla av att jag kommer kunna välja och vraka ganska friskt bland dessa Filippinska unga damer utan att behöva pröjsa.
Angeles känns lite mer Rough än Pattaya, eller rättare sagt, Thailändarna har lyckats bra med att göra Världens Största utomhus-bordell väldigt säker jämfört med övriga världens hor-städer.
Citera
2014-11-29, 04:17
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
OK. Landade på Ninoy Aquino kl. 03:00 imorse lokal tid.
Tog det säkra före det osäkra och satt o tryckte på flygplatsen tills solen gick upp, sedan Taxi in till Victory Liner Busstation i Pasay, Manila, för vidare färd till Angeles City, mest för att jag inte orkade med Mega-Staden Manila.
"Dyrt" med boende, svårt att hitta rum under 1000 Pesos.

Nu får ni väga in att jag haft tillgång till både fram och bakstjärtar för en överkomlig slant sedan i Juni (Thailand samt delvis Kambodja)
Men hur som haver så mjaa.. ..känner att jag helt enkelt inte behöver pröjsa för chicks på Filippinerna, inte särskilt svårt att bräcka Sven-Erik 67 inför Pinays, har en känsla av att jag kommer kunna välja och vraka ganska friskt bland dessa Filippinska unga damer utan att behöva pröjsa.
Angeles känns lite mer Rough än Pattaya, eller rättare sagt, Thailändarna har lyckats bra med att göra Världens Största utomhus-bordell väldigt säker jämfört med övriga världens hor-städer.


fan va tufft dph!!
du börjar växa in i rollen som en sann globetrotter..... flappinerna känns spontant som ett samhälle som man kan ta del av och till viss integrera sig i som expat (pga kristendomen, historian, och engelskans ställning i landet).... samtidigt som det är en av världens vilda västern....

vill bara säga att du har min respekt och det är ingen lätt uppgift du tar dig an.... du kommer gå på många bakslag men också känna känslor och insikter som medelklass svensson på södermalm bara kan drömma om... (min teori)

well jag vet inte riktigt vad jag vill säga... eller jo jag har några frågor! hur bra är engelskan du stött på än så länge hos flapparna? och.... ja vad är planen den kommande veckan... har du en returbiljett? (till kambodja/thai)

jo en till förresten... hur lever du? käkar du mycket? hur mycket alkohol om dagen? brajj har jag förstått att du komsumerar också? och benso?... kör du nått gym?

stai though cowboy!!
Citera
2014-11-29, 14:34
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kula521
fan va tufft dph!!
du börjar växa in i rollen som en sann globetrotter..... flappinerna känns spontant som ett samhälle som man kan ta del av och till viss integrera sig i som expat (pga kristendomen, historian, och engelskans ställning i landet).... samtidigt som det är en av världens vilda västern....
vill bara säga att du har min respekt och det är ingen lätt uppgift du tar dig an.... du kommer gå på många bakslag men också känna känslor och insikter som medelklass svensson på södermalm bara kan drömma om... (min teori)

well jag vet inte riktigt vad jag vill säga... eller jo jag har några frågor! hur bra är engelskan du stött på än så länge hos flapparna?

och.... ja vad är planen den kommande veckan..?

har du en returbiljett? (till kambodja/thai)

jo en till förresten... hur lever du?
stai though cowboy!!


Dom pratar mycket bra Engelska pa Filippinerna, hittills iaf.

Planerar (nastan) aldrig en hel vecka framat, frihet for mig innebar bl. a. att ta 1 dag i taget, tog bussen till Subic Bay idag, verkar vara mycket prostituerade har ocksa samt en hel del hor-barer.

Ja, man maste ha en retur for att borda planet, retur till Siem Reap om ca fyra veckor.

I Sverige Existerade jag, har nere Lever jag, gott, for en billig peng med Svenska matt matt.

Filippinerna kanns haftigt, det haftigaste hittills tror jag, utsikten var svarslagen pa vagen hit till kusten med hoga berg/vilande vulkaner och grona dalar, och alla dessa Jeepneys dom har i staderna, javligt haftiga fordon for public transportation, ptja, har legat ute ett tag nu, kommer inte pa det Svenska ordet for public transportation.
Citera
2014-12-02, 20:16
  #184
Medlem
Okey. Har varit ute i Angeles tre nätter nu. och har [självvalt] inte haft sex på Filippinerna ännu.
Varför..? - Angeles får [tyvärr] underkänt av mig.
Inga Beer-Bars, endast AGoGo-Barer med tjejer som står och vickar på rumpan och ser sura ut, att ta dom kostar 2500 Pisos, såvida du inte gillar slitna, småtjocka 30+are med magar som bär spår efter barnafödande på Perimeter Rd, dom kan du få ta för 1500. personligen skulle jag dock inte pröjsa en Piso för dessa trebarnsmorsor..
Akta dig för Freelancers, vissa av dom arbetar i maskopi med den korrumperade Polisen och kan göra dig till offer för s.k. Rape-Scams, då får du punga ut med $10 000 eller skaka galler några år för en våldtäkt som aldrig ägt rum.

Jag lägger ner att jaga h*ror här på Filippinerna och tar del av det positiva landet har att erbjuda istället, det är väldigt lätt att fånga vanliga tjejers intresse här, särskilt på dating-siterna.
Loggar in en gång om dagen och brukar ha ca 10 nya meddelanden från intresserade tjejer varje dag..
Flyger ner till Mindanao till helgen och ska träffa / lära känna en 10-poängare i 20-årsåldern who is desperate to see me..
Hon har t.o.m. bjudit in mig till att fira Julafton med henne och hennes familj om jag vill och kan

Ang. säkerheten i Angeles så sägs det att man ska vara försiktig, jag har dock promenerat ensam hem kl. 02 tre nätter nu längs mörklagda och öde Perimeter Rd utan att ha mött en endaste nattvandrare på gatan, och då tar promenaden ändå nära 40 min.
Hur som haver, Pattaya slår Angeles alla dagar i veckan enligt mig, vad gäller både pris och "intresse" från damerna.
Citera
2014-12-04, 22:22
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Okey. Har varit ute i Angeles tre nätter nu. och har [självvalt] inte haft sex på Filippinerna ännu.
Varför..? - Angeles får [tyvärr] underkänt av mig.
Inga Beer-Bars, endast AGoGo-Barer med tjejer som står och vickar på rumpan och ser sura ut, att ta dom kostar 2500 Pisos, såvida du inte gillar slitna, småtjocka 30+are med magar som bär spår efter barnafödande på Perimeter Rd, dom kan du få ta för 1500. personligen skulle jag dock inte pröjsa en Piso för dessa trebarnsmorsor..
Akta dig för Freelancers, vissa av dom arbetar i maskopi med den korrumperade Polisen och kan göra dig till offer för s.k. Rape-Scams, då får du punga ut med $10 000 eller skaka galler några år för en våldtäkt som aldrig ägt rum.

Jag lägger ner att jaga h*ror här på Filippinerna och tar del av det positiva landet har att erbjuda istället, det är väldigt lätt att fånga vanliga tjejers intresse här, särskilt på dating-siterna.
Loggar in en gång om dagen och brukar ha ca 10 nya meddelanden från intresserade tjejer varje dag..
Flyger ner till Mindanao till helgen och ska träffa / lära känna en 10-poängare i 20-årsåldern who is desperate to see me..
Hon har t.o.m. bjudit in mig till att fira Julafton med henne och hennes familj om jag vill och kan

Ang. säkerheten i Angeles så sägs det att man ska vara försiktig, jag har dock promenerat ensam hem kl. 02 tre nätter nu längs mörklagda och öde Perimeter Rd utan att ha mött en endaste nattvandrare på gatan, och då tar promenaden ändå nära 40 min.
Hur som haver, Pattaya slår Angeles alla dagar i veckan enligt mig, vad gäller både pris och "intresse" från damerna.


Hej du

Scenen där är lite annorlunda där, prova att gå på nattklubb i brist på beer bars. Testa high society på WS, du bör kunna hitta nåt trevligt för ca 1200PHP. I övrigt håller jag med, Pattaya slår AC lätt, men tycker du ger upp lite väl tidigt om du kastar in handuken redan
Citera
2014-12-05, 04:09
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmutroev
Hej du

Scenen där är lite annorlunda där, prova att gå på nattklubb i brist på beer bars. Testa high society på WS, du bör kunna hitta nåt trevligt för ca 1200PHP. I övrigt håller jag med, Pattaya slår AC lätt, men tycker du ger upp lite väl tidigt om du kastar in handuken redan
Tjena Helmut.

Men, nattklubb och 1200 Pisos luktar Freelancer.. eller..?
Alla jag snackat med här, expats som locals har gett mig ett varningens finger ang. Freelancers och att vissa av dom är involverade i s.k. Rape-Scams..
Citera
2014-12-05, 09:02
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Tjena Helmut.

Men, nattklubb och 1200 Pisos luktar Freelancer.. eller..?
Alla jag snackat med här, expats som locals har gett mig ett varningens finger ang. Freelancers och att vissa av dom är involverade i s.k. Rape-Scams..

Ja, det är Freelancer. Men frågan är om det är dom där inne som är problemet eller om det är mer gatustuket som dom menar. Jag kan inte svara på det, men så som jag fatta det så drog många brudar som jobbar lite här och var till HS efter jobbet och festa lite och ev extraknäckte. Kanske kan fråga dina källor specifikt om det gäller HS eller om det är lugnt där. Själv tyckte jag det är var rätt juste efter jag ställt om inställningen från Pattaya, tycker att varje ställe har sitt eget stuk och man får anpassa sig lite efter det, annars blir man alltid besviken och gillar Pattaya mer. Men man måste ju ha lite variation från det..
Citera
2014-12-06, 11:03
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmutroev
Ja, det är Freelancer. Men frågan är om det är dom där inne som är problemet eller om det är mer gatustuket som dom menar. Jag kan inte svara på det, men så som jag fatta det så drog många brudar som jobbar lite här och var till HS efter jobbet och festa lite och ev extraknäckte. Kanske kan fråga dina källor specifikt om det gäller HS eller om det är lugnt där. Själv tyckte jag det är var rätt juste efter jag ställt om inställningen från Pattaya, tycker att varje ställe har sitt eget stuk och man får anpassa sig lite efter det, annars blir man alltid besviken och gillar Pattaya mer. Men man måste ju ha lite variation från det..
Ja, det är frågan, om dessa Frilansare som pysslar med Rape-Scams ihop med Polisen även besöker nattklubben High Society ibland. Jag kan bara tala för mig själv men jag måste säga att jag är inte så modig att jag vågar chansa och pröva..

Men jag tycker ändå att folket där hemma i stugorna bör vara medvetna om att dessa Rape-Scams förekommer bland Frilansare i Angeles, sen får väl var och en avgöra om man vågar testa..

Ang. priserna på [aGoGo]-Klubbarna, gick till Atlantis här om kvällen, satte mig vid en bord och beställde en öl á 125 Piso, I prefer to do the hunting myself, men denna tjej som approachade mig var ganska attraktiv så okey.
Make your move små-pushade hon mig, okey då, jag köper en Lady-Drink åt dig á 250 Piso.
Vi snackade lite och jag frågade vad det kostade, 3000 Piso, hmm..
Efter 8 - 10 min. hade hon druckit upp halva sin drink då en servitris kommer fram och säger:
"You buy one more Lady-Drink..(?)" och börjar gå iväg, "NO. I don´t buy one more Lady-Drink, she haven´t even finished the first one." mja då fick jag liksom nog "You are a very rude lady!" sa jag åt henne, ja det ska hon f*n-i-mig ha klart för sig.
"I was just asking.." - Jojo, visst hörrö.. Check the bin! sa jag och drämde ner en tusing i bordet.

Medans jag väntade på växeln så talade jag om för mitt sällskap att jag skulle ha Bar-Fine:at henne trots att det hade kostat 3000 Piso, men att nånstans går gränsen och att sådär behandlar man bara inte en kund.
Fick min fem-hundring i växel och gick ut.

Ponera att jag hade varit en mesig och övergenerös Japan/Korean, då hade alltså notan landat på:
  • 2 st. öl till mig á 125 P st. = 250 P
  • 2 st. Lady-Drink åt henne á 250 P st. = 500 P
  • Bar-Fine/EWR á 3000 P
Då hade jag alltså fått betala 3750 Pisos för ett vanligt knull, och då var det t.o.m. upp till tjejen om det var Long-Time eller Short-Time. Det är ca 680:- SEK. DRA-MIG-BAKLÄNGES..
I Amsterdam kostar Short-Time 50 Euro, det är ca 500:- SEK..

Behöver jag skriva att jag hellre runkar..? Personligen anser jag dock inte att man måste välja då man nära nog har Rockstjärne-status bland vanliga tjejer här på Filippinerna, utanför Angeles och Pampanga skall väl dock tilläggas då 9 av 10 tjejer här verkar vara [bortskämda] "Lyx"-Prostituerade.

Edit: Jag har inget emot att det finns folk som gillar Angeles, men this is my 2 cents about the city. Tack för mig.
__________________
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2014-12-06 kl. 11:14.
Citera
2016-10-25, 04:13
  #189
Medlem
Manila, Angeles, Cebu -Damerna??

Ska under hösten/vintern bege mig mot Filippinerna. Har rest runt en del tidigare I asien, men trippen hit blir den första, och märkte att väldigt lite info dykt upp på flashen det senaste :/

Så därför vänder jag mig till skaran av fb´are som varit där och kan komma med lite matnyttig info

Som rubriken lyder blir det lite blandade städer som ska betas av. Frågorna är som följer:

1. Tips på gator/klubbar/platser man bör besöka (eller för den delen undvika) när det gäller att ordna sig lite damer/köpdamer?

2. Hur ser prisbilden ut nuförtiden för ST/LT, vad räknas som standard mm mm?

3. Vilken av städerna ovan är att föredra när merparten av resan avser sköna damer, alkoholisering samt barhäng med andra "goa gubbar"?

Lite tips på bra hotell tas emor också, gärna lite "nyare" och Inga gamla nötta och sönderpippade rum..

Tack I förväg
Citera
2016-10-28, 16:25
  #190
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcal
Vad gäller köket finns det mumsmums även i Filipinerna. Pancit, lumpia, adobo....mmm.... och prova Balut nästa gång för en kulinarisk upplevelse av stort slag :P

.

Ät aldrig lumpia (ett slags pirog) dom lägger ner vilket kött som helst i dom min fru lurade i mig en lumpia med get och hundkött ihopmalt ..

Balut är vidrigt.. (kycklingfoster inuti ägg) finns att äta i olika utvecklingsgrad ju närmare kläckning desto godare anser filippinarna det..

Kött i grytor kan vara lite vad som helst hund, get, häst gris kyckling och så vidare

Har man sett deras djurhållning och slakt metoder så föredrar jag att gå till dom lite dyrare internationella ställena..
Citera
2016-10-29, 15:58
  #191
Medlem
Mogrens avatar
Glöm Filippinerna! Åk inte dit! Det är ett skitland där alla gör allt de kan för att lura dig. Damerna i Thailand är alternativet.
Citera
2018-12-30, 17:29
  #192
Medlem
Söker "nyare" info om Angeles City (Filippinerna)

Hej där vänner och bekanta. Dags att lufta FB-dasen igen. Ska på en lite turne i Filippinerna (har gjort förr), men denna gång är även ett stopp i Angeles City (Clark) på agendan.*
Söker tacksamt någorlunda färsk info om:

*Bra hotell (avstånd till barerna mm)
*Priser på utelivet, barfines osv
*Priser på short/longtimes
*Rekommendationer om bra barer (gärna "beerbars/sportsbars eller liknande och utbudet av betaldamer)

(Moderator får gärna byta forum om jag postat i fel)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f724025

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback