2008-08-10, 11:29
Medlem
jabbe91s avatar
Tja! Undrar hur man får bort inloggningsscreenen i början innan man kommer till skrivbordet. Det konstiga är att jkag itne har något lösernord och ändå måste man trycka på den användaren man vill logga in med. Jag har itne haft så innan utan det blev så av någon konstig anledning för 2 dagar sen. Går det att få bort de och bara logga in automatiskt som vanligt??
Citera
2008-08-10, 11:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Tja! Undrar hur man får bort inloggningsscreenen i början innan man kommer till skrivbordet. Det konstiga är att jkag itne har något lösernord och ändå måste man trycka på den användaren man vill logga in med. Jag har itne haft så innan utan det blev så av någon konstig anledning för 2 dagar sen. Går det att få bort de och bara logga in automatiskt som vanligt??
Vista?
Citera
2008-08-10, 12:55
Medlem
jabbe91s avatar
Oj ursäkta att jag glömde skriva vad jag har för operativsystem. Jag har XP
Citera
2008-08-10, 13:05
Bannlyst
Kolla i Kontrollpanelen > Användarkonton om du har nåt konto som är automatiskt installerat. Om du har mer än ett konto + Gästkonto (inaktiverat) får du upp inloggningsalternativ. Du kan dock ställa in så att datorn alltid loggar in automatiskt om du har XP Pro:

Start > Kör... > (skriv) control userpasswords2

Markera ditt användarkonto och ta sen bort bocken för

Användarnamn och lösenord måste anges...

Välj fliken Avancerat och ta bort bocken för

Kräv att användare trycker...

Tryck OK eller Verkställ. Då kommer en ruta upp där du ska fylla i ditt lösenord för det valda kontot. (Om fel konto kommer upp har du missat i markeringen ovan, så skriv in rätt.) Avsluta med OK tills det är klart.
Citera
2008-08-10, 16:42
Medlem
jabbe91s avatar
Okej. Hur vet jag om jag har XP Pro?? Vet bara att jag har service pack 2 eller 3
Citera
2008-08-10, 16:52
Medlem
Gimcors avatar
Ähh, det blir nog mycket lättare om du bara använder TweakUI.

http://download.microsoft.com/downlo...ertoySetup.exe

Installera
Skriv in i Kör... "tweakui"
Logon > Autologon och sedan ställer du in det för din användare.
Citera
2008-08-10, 17:34
Medlem
jabbe91s avatar
Tror jag har fixat de nu. Hittade en inställning i i windows där vid användarkontona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in