Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-10, 00:07
Medlem
Hej, jag har precis köpt en ny dator med 4gb ramminne, min fråga är nu vilket vista man ska köra med.
Jag vet att man måste ha 64bit för att kunna utnyttja 4gb minne, men jag har oxå hört att 64bit har många buggar som att det kan vara problem med att installera olika drivrutiner osv. Så min fråga är nu vad man ska använda för operativsystem 64bit eller 32bit?
Citera
2008-08-10, 00:12
Medlem
Frinks avatar
Har inte haft ett enda problem med vista som kan skyllas på faktumet att det är 64-bitars versionen.
Drivrutinsstödet var riktigt uselt till 64-bitars windows på XP-tiden, nu är det inga problem.
Citera
2008-08-10, 00:29
Medlem
ok det låter ju bra för jag har ett Windows Vista Ultimate x64 liggandes då slipper jag leta upp nåt nytt då
Citera
2008-08-10, 00:31
Medlem
Kallisångs avatar
Finns ingen anledning att köra 32 bitars vista numera, kör 64 bitars, funkar som en klocka med SP1 installerad.

PS: Jo om du skall köra riktigt gamla mögiga spel så kanske du skall köra 32 bitars... eller.. fan kör xp eller windows 98 då
Senast redigerad av Kallisång 2008-08-10 kl. 00:34.
Citera
2008-08-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallisång
Finns ingen anledning att köra 32 bitars vista numera, kör 64 bitars, funkar som en klocka med SP1 installerad.

PS: Jo om du skall köra riktigt gamla mögiga spel så kanske du skall köra 32 bitars... eller.. fan kör xp eller windows 98 då

okej det låter ju bra, nee jag har nog bara tänkt mig nyare spel

men det vista ultimate x64 jag har är ju nerladdat och bränt. Du snackade ju om SP1, är det inkluderat från början eller är det en uppdatering som laddas ner automatiskt eller måste jag gå in på nån hemsida och ladda ner det? Eller hur får man tag i det? Ursäkta för en kanske dumt ställd fråga men jag har ingen koll på sånt här.
Citera
2008-08-10, 03:00
Medlem
Cryxs avatar
Var även jag mycket tveksam när jag upptäckte att jag måste ju köra 64-bit nu när jag köpt in min nya dator med 4gb ram. Man hade ju hört så mycket dåligt.

Just nu har jag använt detta i 1 månad och det fungerar mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Citera
2008-08-10, 03:50
Medlem
devilspawns avatar
Har inte stött på några problem sedan jag installerade vista x64 för ca 5 månader, alla drivrutiner samt alla program jag vill använda har fungerat. Så jag rekommenderar dig att köra Vista x64
Citera
2008-08-10, 03:59
Medlem
Tror inte att det ska vara några problem! Men själv så tycker jag inte om vista! Gillar mer nära 95an var inne
Citera
2008-08-10, 03:59
Medlem
k0das avatar
är det ingen mer än mig som sett de 5000 andra trådar som handlar om 32/64bitars som just precis handlar om operativen och ram.. där allt detta har redan diskuteras eller lever jag bara i en loop?
Citera
2008-08-10, 07:51
Medlem
Ratchers avatar
kör med min egna konfade Xp x64 skiva, fungerar galant, Vista är jvligt snyggt och fungerar bra det är inget snack om det, men jag personligen föredrar Xp x64 framför vista av den enkla anledningen till att jag gillar det bättre.

Man bör finna sin egna version för att bli nöjd.
Citera
2008-08-10, 09:43
Medlem
white_rabbit_s avatar
OT: Dom flesta klagar ju på Vista, skit bla bla, vad är det dom klagar på egentligen?
Citera
2008-08-10, 10:37
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
OT: Dom flesta klagar ju på Vista, skit bla bla, vad är det dom klagar på egentligen?

Jadu det vette gudarna. Är väll att det kräver mer. Jag gillar vista, men då hade jag en dator som klarade det. En polare hatade vista, sen fick han en bärbar som klarade av vista och hade det och nu gillar han det :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in