Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-28, 23:28
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Hur dog Barbro?

Hittades död i sitt badkar.
Sannolikt självmord, vet inte om det är 100% klarlagt.
Citera
2018-05-30, 11:44
  #38
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hittades död i sitt badkar.
Sannolikt självmord, vet inte om det är 100% klarlagt.

Enligt dottern är de inte de. Drunka hon då?

Är de självmord är de ju oerhört sorgligt. Hon gick verkligen sönder utan Ronnie.
Citera
2018-05-31, 00:01
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Enligt dottern är de inte de. Drunka hon då?

Är de självmord är de ju oerhört sorgligt. Hon gick verkligen sönder utan Ronnie.

Drunkning är väl det andra tänkbara. Självmord lär dock vara det mest sannolika, förstår att dottern inte vill tro det.
Citera
2018-06-01, 19:07
  #40
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Drunkning är väl det andra tänkbara. Självmord lär dock vara det mest sannolika, förstår att dottern inte vill tro det.
Nina vet. Men varför skulle hon ens vilja göra det offentligt?
I detta fall så har jag hört från en som hört från henne personligen att hon vet sanningen. Om jag hört rätt så är hennes död lika tragisk som Ronnies.
Men utan att säga för mycket så slutade Barbro att leva 11/9-1978. Hon hängde i så länge hon orkade just för Ninas skull.
Det trista för oss som älskar motorsport är att han aldrig fick vinna o att spekulera i om han vunnit om han inte avlidit!
Jag tror det då han redan hade ett kontrakt klart för nästa säsong där han skulle vara försteförare. Samma bil vann sedan titeln året efter.
Citera
2018-06-02, 15:09
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det trista för oss som älskar motorsport är att han aldrig fick vinna o att spekulera i om han vunnit om han inte avlidit!
Jag tror det då han redan hade ett kontrakt klart för nästa säsong där han skulle vara försteförare. Samma bil vann sedan titeln året efter.
Ronnie hade skrivit på för Mclaren som i sin tur kom 7:a i konstruktörsmästerskapet säsongen efter han dog
Citera
2018-06-02, 15:18
  #42
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Ronnie hade skrivit på för Mclaren som i sin tur kom 7:a i konstruktörsmästerskapet säsongen efter han dog
Vart kan man läsa detta? För, jag har som sagt både läst o hört att det var vinnarbilen han skulle få.
Nu har jag inte orkat googla i vilken bil världsmästaren satt i o det kan skilja mellan förar o konstruktörsmästerskap.
Det du skriver är lite småintressant i sig.
Men det var inte min huvudpoäng i inlägget.
Kan även tillägga att jag personligen inte är bekant med hans dotter nu när jag ser hur jag formulerade mig.

Edit. Har googlat o kan konstatera att han inte hade vunnit om det var McLaren han hade kontrakt med.
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-06-02 kl. 15:21.
Citera
2018-06-06, 22:41
  #43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det trista för oss som älskar motorsport är att han aldrig fick vinna o att spekulera i om han vunnit om han inte avlidit!
Jag tror det då han redan hade ett kontrakt klart för nästa säsong där han skulle vara försteförare. Samma bil vann sedan titeln året efter.

Det var Ferrari som vann både förar- och konstruktörs-VM året efter, och att Ronnie skulle haft kontrakt med dem känns helt otänktbart.

Liksom lolleballe har jag för mig att det var McLaren han hade hemligt kontrakt med för 79, och deras bil för det året visade sig vara allt annat än en vinnarbil. Om situationen hade varit annorlunda om Ronnie överlevt går förstås att spekulera i.

För egen del tror jag att Ronnie som mest hade kunnat vara konkurrenskraftig fram tills 1982 när ground-effects förbjöds. Efter det skulle han varit alldeles för stor och tung för att kunna göra sig gällande. Kankse även för gammal.
Citera
2018-06-06, 23:22
  #44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det var Ferrari som vann både förar- och konstruktörs-VM året efter, och att Ronnie skulle haft kontrakt med dem känns helt otänktbart.

Liksom lolleballe har jag för mig att det var McLaren han hade hemligt kontrakt med för 79, och deras bil för det året visade sig vara allt annat än en vinnarbil. Om situationen hade varit annorlunda om Ronnie överlevt går förstås att spekulera i.

För egen del tror jag att Ronnie som mest hade kunnat vara konkurrenskraftig fram tills 1982 när ground-effects förbjöds. Efter det skulle han varit alldeles för stor och tung för att kunna göra sig gällande. Kankse även för gammal.
Kolla inlägget ovanför ditt
Citera
2019-08-06, 20:31
  #45
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nina vet. Men varför skulle hon ens vilja göra det offentligt?
I detta fall så har jag hört från en som hört från henne personligen att hon vet sanningen. Om jag hört rätt så är hennes död lika tragisk som Ronnies.
Men utan att säga för mycket så slutade Barbro att leva 11/9-1978. Hon hängde i så länge hon orkade just för Ninas skull.
Det trista för oss som älskar motorsport är att han aldrig fick vinna o att spekulera i om han vunnit om han inte avlidit!
Jag tror det då han redan hade ett kontrakt klart för nästa säsong där han skulle vara försteförare. Samma bil vann sedan titeln året efter.

Dog Barbro samma dag som Ronnie?

Menar du 9 November så skriver man 9/11 i Sverige men 11/9 i Amerika.

Edit: Du menade 1987.
__________________
Senast redigerad av Tremendously 2019-08-06 kl. 20:33.
Citera
2019-08-06, 20:35
  #46
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Dog Barbro samma dag som Ronnie?

Menar du 9 November så skriver man 9/11 i Sverige men 11/9 i Amerika.

Edit: Du menade 1987.

Hon dog bildligt inuti s.a.s.
Dog gjorde hon väl mitten på 80 talet eller nått.
Citera
2019-08-06, 20:37
  #47
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Hon dog bildligt inuti s.a.s.
Dog gjorde hon väl mitten på 80 talet eller nått.

Jaha, hon dog själsligt. Helt förståeligt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback