Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-04-25, 00:11
  #85
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
Han hänvisar ju till "British Association for the Advancement of Science"

Sitter du och skarvar på fredagsnatten? Tullat på "kloka gubbens" liniment, eller?

Du har helt fel, han hänvisar i det diskuterade stycket klart och tydligt till en bok om homeopati, vilket jag redan påpekat:
Citat:
Detta understryks av en nylig WHO-rapport vilken fann att sjuklighets- och dödsfallssiffrorna i Tredje Världens länder inte har något dirket samband med vaccinering och medicinsk behandling, utan med standarden i hygien och kosthållning. (27)
Citat:
(27) S. Curtis, A Handbook of Homeopathic Alternatives to Immunization.

Vem är gynnaren Curtis då, och vad handlar boken om?

Författaren heter Susan Curtis, och hon har minst sagt varit i blåsvädret efter att ha sålt kvacksalveri-produkter mot malaria i UK. Mer kan ses här:
http://www.youtube.com/watch?v=aTMH5s04ibE

Naturligtvis tvingades hon dra in sockerpillren, då det inte fanns några som helst bevis för att de fungerade. Jag misstänker starkt att hon inte ens ville utsätta dem för tester. Tänk er skräcken om någon överklassdam skulle resa till kolonierna, fick malaria och dog av verkningslöst vatten; vilken skandal. Så kan ju inte britterna ha det.

Det är alltså din källa. Mycket trovärdig.
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2009-04-25 kl. 00:26.
Citera
2009-04-25, 00:21
  #86
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
En japansk forskare vid namn Masaro Emoto har bevisat att vattenkristaller ändrar molekylär form beroende på vilka tankar/ord (vibrationer) som projiceras på dom.

Jag har själv gjort ett experiment som föreslogs på hans hemsida. Nämligen att lägga kokt ris i 3 olika genomskinliga burkar och fylla dom med vatten.
På burk 1 skriver man; "I love you", burk 2 lämnar man som den är och burk 3 skriver man "I hate you" på.
Sedan säger man "I love you" & "I hate you" till burkarna en gång om dagen i en månad.
Eftersom riset i dom olika burkarna reagerade olika beroende på vad jag projicerat på dom så måste jag nog säga att visst har vatten ett minne.

Här hittar du hans hemsida, http://www.masaru-emoto.net/english/e_ome_home.html

Fast det har han naturligtvis inte alls bevisat, något du vet mycket väl. Han blev, som alla andra ormoljeförsäljare, uppmanad att återupprepa testet under vetenskapliga förhållanen för att på så sätt hämta ut Randis slantar. Tror du han dök upp eller?

Här diskuteras varför han inte dök upp:
http://forums.randi.org/showthread.php?t=65261

Ett utsökt humoristsikt stycke om mannen ifråga:
http://spacecityskeptics.wordpress.c...-masaru-emoto/

Snälla lär dig skillnaden mellan fakta och fantasi.........
Citera
2009-04-25, 11:23
  #87
Medlem
FallenAngels avatar
Det är bara att titta på bilderna, eller varför inte göra experimentet själv, så ser du ju med egna ögon att det gör en otrolig skillnad, beroende på vad man projicerar...eller tror du inte på dina egna ögon?

Fast det är ju inga nyheter direkt, munkar och andligt medvetna människor har känt till detta i evigheter; tankens och medvetandets skapande kraft..

Eller kan du kanske bevisa motsatsen?

Kul är det iallafall att han tagit dessa bilder så att det blir tydligt och lättillgängligt för fyrkantiga västlänningar att kunna ta till sig att kanske vårat medvetande är det som skapar den "fysiska" världen och inte tvärtom..

Här hittar du hänvisningen från kloka gubben som jag refererade till;

http://www.klokast.se/siem/Phillips.html

"Enligt British Association for the Advancement of Science minskade barnsjukdomarna med 90% mellan 1850 och 1840, parallellt med förbättrad sanitet och hygieniska förhållanden, långt före obligatoriska vaccinationsprogram. Dödsfallen i infektionssjukdomar i USA och England minskade stadigt i genomsnitt ungefär 80% under detta århundrade (mässling minsakde med 97%) före vaccinationernas tid. (25)"

Enligt mig en mycket mer trovärdig källa än säg, Socialstyrelsen.

Sedan så kan man ju konstatera att läkemedelsföretagen som gör sina "vetenskapliga" undersökningar och inte lyckas hitta samband mellan vacciner och autism t.ex har en enorm vinst att hämta i att just lugna oss i vår eventuella misstanke mot vacciner, det är ju ingen småindustri direkt..

Även om man är den slags person som tror att allt Socialstyrelsen och läkemedelsföretagen säger stämmer, så borde man ju förstå faran med vacciner då man hör något så ofattbart kriminellt som det där med Baxter..

Personligen har jag inte minsta tvivel på att detta var gjort medvetet.
Men även om det inte hade varit medvetet så är det ett sådant monumentalt "misstag" som kunnat få så överväldigande konsekvenser att man undrar ju varför dessa personer inte ställs till svars...och varför det tystas ner..

Jag frågade barnmorskan på mitt bvc om hon kände till detta (hon är ju trots allt en av dom som erbjuder vaccin)
men hon hade inte en susning om att det hänt. Hon faktiskt inte ens höjde på ögonbrynet, man skulle kunna tro att hon inte hört vad jag sagt men förmodligen var det för mycket att ta in...vi är alla indoktrinerade i större eller mindre grad, och som en del människor säger;

"it´s not real until it´s on TV"...
Citera
2009-04-25, 12:40
  #88
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
Det är bara att titta på bilderna, eller varför inte göra experimentet själv, så ser du ju med egna ögon att det gör en otrolig skillnad, beroende på vad man projicerar...eller tror du inte på dina egna ögon?

Fast det är ju inga nyheter direkt, munkar och andligt medvetna människor har känt till detta i evigheter; tankens och medvetandets skapande kraft..

Eller kan du kanske bevisa motsatsen?

Kul är det iallafall att han tagit dessa bilder så att det blir tydligt och lättillgängligt för fyrkantiga västlänningar att kunna ta till sig att kanske vårat medvetande är det som skapar den "fysiska" världen och inte tvärtom..

Här hittar du hänvisningen från kloka gubben som jag refererade till;

http://www.klokast.se/siem/Phillips.html

"Enligt British Association for the Advancement of Science minskade barnsjukdomarna med 90% mellan 1850 och 1840, parallellt med förbättrad sanitet och hygieniska förhållanden, långt före obligatoriska vaccinationsprogram. Dödsfallen i infektionssjukdomar i USA och England minskade stadigt i genomsnitt ungefär 80% under detta århundrade (mässling minsakde med 97%) före vaccinationernas tid. (25)"

Enligt mig en mycket mer trovärdig källa än säg, Socialstyrelsen.


Jag tror inte ens att du är intresserad av ämnet ifråga. Vad du säger är ju så uppenbart tramsigt att jag måste hålla det för troligt att du bara provocerar mig. För det första, det går naturligtvis inte att slutligen bevisa att saker INTE existerar. Du vet mycket väl att det enda rimliga är att den som påstår saker ska visa att de stämmer.

För övrigt hänvisas inte alls till "British Association for the Advancement of Science" i ditt citat ovan, not 25 (fetmarkerad i din text) leder in oss på fler villospår:

Citat:
(25) See Note 23 pp 18-40

Not 23 innehåller:
Citat:

(23) Neil Miller, Vaccines: Are They Safe and Effective?

Vem är då denne Miller? Naturligtvis en kraftfull motståndare till vaccinering, och dessutom en vanlig foliehatt. Enligt Wikipedia jobbar han för att:
Citat:
"define the various layers of affective, cognitive and physical manifestations that occur when solar archetypes form critical junctures with human volition, and establish the rudiments of a new living science substantiating a link between the Pythagorean concept of Divine Number, Platonic Ideals, and the Keplerian notion that celestial harmonies and perfect ratios unify God and humanity"
http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Z._Miller

Alltså, texten du PÅSTOD hänvisa till en seriös brittisk institution hävisar EGENTLIGEN till vad en galenpanna PÅSTÅR att sagda institution har sagt. Knappast vetenskapligt, knappast förvånande...
Citera
2009-04-25, 20:33
  #89
Medlem
FallenAngels avatar
Alltså, vad är en källa annars än att någon påstår något? Du bedömer honom som icke trovärdig, jag bedömer honom som trovärdig. End of story
Citera
2009-04-26, 01:39
  #90
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
Alltså, vad är en källa annars än att någon påstår något? Du bedömer honom som icke trovärdig, jag bedömer honom som trovärdig. End of story

Med andra ord har du inte begripit vad en förstahandskälla är för något.
Citera
2009-04-26, 20:34
  #91
Medlem
FallenAngels avatar
Ytterligare ett exempel på ett läkemedelsföretag som skickat ut vaccin kontaminerat med dödligt virus (HIV). En lite äldre nyhet men ändå...

http://www.youtube.com/watch?v=wg-52mHIjhs
Citera
2009-04-26, 20:54
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
Ytterligare ett exempel på ett läkemedelsföretag som skickat ut vaccin kontaminerat med dödligt virus (HIV). En lite äldre nyhet men ändå...

http://www.youtube.com/watch?v=wg-52mHIjhs


Nu tittade jag inte på filmen men jag försöker förstå lite hur du resonerar.

Är det ungefär såhär:
Eftersom det finns/har funnits/kommer finnas kontaminerade vaccin så är alla vaccin dåliga?

Tror du vaccin har någon verkan alls?
Citera
2009-04-26, 21:33
  #93
Medlem
FallenAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Nu tittade jag inte på filmen men jag försöker förstå lite hur du resonerar.

Är det ungefär såhär:
Eftersom det finns/har funnits/kommer finnas kontaminerade vaccin så är alla vaccin dåliga?

Tror du vaccin har någon verkan alls?

Jag tror att vacciner kan ha någon positiv effekt..men att det inte på långa vägar uppväger risker och biverkningar..

Det som skrämmer mig och som gör att jag har noll förtroende för att sätta min hälsa i deras händer är att vi inte blir informerade om sanningen, varken vad gäller biverkningar eller vad gäller deras s.k "misstag" med kontaminering av vacciner...

Det är min uppfattning att eliten (ja, illuminati) ligger bakom detta som så mycket annat (banker, media etc) och att vacciner är en del av deras agenda för att få oss mindre alerta (att vibrera på en lägre frekvens), så att vi blir lättare att kontrollera, för att tjäna pengar på vår ohälsa och t.o.m för att kyligt kalkulerat ta våra liv..

Jag tycker det är ett ämne av hög prioritet just nu, eftersom jag tror, och många med mig att "dom" kommer försöka skrämma oss alla till mass vaccinationer, alltså obligatoriska och att det finns risk för att dessa vacciner är dödliga.
Jag önskar så att jag har fel..................
__________________
Senast redigerad av FallenAngel 2009-04-26 kl. 21:43.
Citera
2009-04-26, 23:28
  #94
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenAngel
Jag tror att vacciner kan ha någon positiv effekt..men att det inte på långa vägar uppväger risker och biverkningar..

Det som skrämmer mig och som gör att jag har noll förtroende för att sätta min hälsa i deras händer är att vi inte blir informerade om sanningen, varken vad gäller biverkningar eller vad gäller deras s.k "misstag" med kontaminering av vacciner...

Det är min uppfattning att eliten (ja, illuminati) ligger bakom detta som så mycket annat (banker, media etc) och att vacciner är en del av deras agenda för att få oss mindre alerta (att vibrera på en lägre frekvens), så att vi blir lättare att kontrollera, för att tjäna pengar på vår ohälsa och t.o.m för att kyligt kalkulerat ta våra liv..

Jag tycker det är ett ämne av hög prioritet just nu, eftersom jag tror, och många med mig att "dom" kommer försöka skrämma oss alla till mass vaccinationer, alltså obligatoriska och att det finns risk för att dessa vacciner är dödliga.
Jag önskar så att jag har fel..................

Jag håller med om nästan allt du säger och vet att det inte bara handlar om materiella saker (Makt, pengar och kontroll har de redan.) utan våra medvetanden och sånt.
När man går in på djupet så handlar de en hel del om ockultism och liknande, det måste ha med energi eller något att göra, de kanske vet hur de ska "suga musten ur oss" eller nåt? Men nåja vi lämnar det, jag vill påpeka en sak. Jag tror icke de vill ha ihjäl oss, för en död människa kan ju inte konsumera något eller hur.
Men å andra sidan, man kan ju inte utesluta att de är skitskrajja för att för många vet vad som försegår och därmed vill eliminera dessa fritänkande individer.
Men med tanke på deras makt att offentligt KUNNA ignorera alla fritänkande individers frågvishet och klagomål, (Som ju inte en medelsvensson kan göra om den är skyldig till något brott.) så blir man osäker. Är de skiträdda eller vet de att de alltid kan fly och behandla frågvisa medelsvenssons som luft? Sen var det ju det med pengar, de har väl nog med det antar jag.. Aaa fan, det är en kluring det där haha, men att saker är JÄKLIGT fucked up, det är det enda som är säkert. Jag är helt med på att de bara vill reta upp oss, de försöker hålla oss borta från skratt och lycka, och de använder pengar (avsaknaden av dessa) för att styra oss dit.
Citera
2009-04-26, 23:57
  #95
Medlem
FallenAngels avatar
Allt är energi. Kontrollen över vårat medvetande är en förutsättning för att dom ska kunna kontrollera oss och vår uppfattning av oss själva och världen..

Men många människor håller på att vakna upp nu och se igenom Den Stora Lögnen...kanske är det därför dom verkar ha så bråttom med att få igenom NWO agendan?

Har läst så ögonen blöder sista 6 månaderna, det är så mycket ta in, att förstå och integrera...att eliten gärna ser att planeten avbefokas med 80-90% är ett exempel..

Valde på måfå ut en länk som ger en snabb intro...

http://www.rense.com/general64/pordc.htm
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback