Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-10, 15:01
  #13
Medlem
Det enda jag använder till vanliga videofiler är vlc. Alltså allt annat ljud på datorn fungerar, bara inte i webbläsaren.
Citera
2008-08-17, 03:55
  #14
Medlem
BePatients avatar
Känner sviterna av precis samma problem just nu. Inget ljud från video genom webbläsaren, allt annat ljud är tumme upp. Använder Firefox, senaste, och XP.

Skulle kolla om Youtube funkade med IE men det klagade om att min version av Flash var utdaterad eller att det var inaktiverat, har i stort sett aldrig använt IE. Det här är ett ganska nytt problem, kan ha kommit sen jag försökte titta på OS i SVT play för första gången... Helskumt.
Citera
2008-08-22, 11:52
  #15
Medlem
johnny houstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloxy
Hej, du kör förmodligen Vista. Dubbelklicka på högtalaren i högra hörnet. Klicka sedan vidare på "mixer" där ska du INTE ha något kryss över någon av ljudenheterna.

löste mitt problem direkt
Citera
2008-12-10, 19:19
  #16
Medlem
inget ljud på datorn

samma problem här hos mig, inget ljud på youtube, spotify, webbradion funkar dock, samt allt ljud ifrån itunes, filmer och spel funkar bra,
Citera
2008-12-14, 21:19
  #17
Medlem
ingen som vet?
Citera
2008-12-27, 01:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickaren
http://www.nogg.se/fixaren , Där så finns alla problem lösta! som ljudkort, virus, datan stänger av!. medmera! Där står alla lösningar till allt! skriv i min gb vad du tyckte
förstår inte riktigt hur det ska hjälpa mig, krånglig sida att försöka hitta på.
Citera
2009-01-12, 23:13
  #19
Avstängd
Viktors90s avatar
Något som kanske kan vara till hjälp.. löste liknande problem jag hade för ett tag sedan..

1. Gå till "Start" -> "Kör" -> Skriv in "regedit" (utan " )

2. Leta upp: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32

3. I Registereditorn gå till - "Redigera" -> "Nytt" -> "Strängvärde"

4. Skriv in "wavemapper" (utan " )

5. Tryck ENTER och skriv in "msacm32.drv" (utan " )

6. Stäng ned Registereditorn och du är klar!
Citera
2009-01-13, 21:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktors90
Något som kanske kan vara till hjälp.. löste liknande problem jag hade för ett tag sedan..

1. Gå till "Start" -> "Kör" -> Skriv in "regedit" (utan " )

2. Leta upp: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32

3. I Registereditorn gå till - "Redigera" -> "Nytt" -> "Strängvärde"

4. Skriv in "wavemapper" (utan " )

5. Tryck ENTER och skriv in "msacm32.drv" (utan " )

6. Stäng ned Registereditorn och du är klar!

har testat det oxå. Nu har jag installerat om datorn, spotify funkar nu iaf men inte you tube, funderar på om det är hårdvaran som krånglar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback