Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-02-16, 19:33
  #37
Medlem
poppa_js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorRuddock
Nix, uppe vid återvinningsstationen på Norra Utmarken.

Här?
http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&...0&what=map_adr

EDIT: Nä nu hittade jag... inte där men i närheten.. fast som sagt. det ligger på militärtområde vad jag förstår så man får väl nöja sig med att ta reda på "känd" fakta kanske..
__________________
Senast redigerad av poppa_j 2009-02-16 kl. 19:44.
Citera
2011-04-22, 20:05
  #38
Medlem
Jag har varit inne där när jag hade praktikplats på Räddningstjänsten i Mjölby, nere i "bunkern" så fanns det kök, stor matsal/konferens rum med säkert 100 stolar, toaletter, el osv osv.. Han jag var med sa att det var till som ett skyddsrum och det kunde vara upp till 150 personer där nere på en och samma gång. Detta var dock ett tag sen så jag tog inga bilder.
Citera
2014-03-10, 00:08
  #39
Medlem
Som många tror sig veta så rör det sig om en "bunker", ett betonghus under jord. Det är en civilförsvarsanläggning för Mjölby kommun varifrån det var tänkt att civilförsvaret skulle ledas. Det finns sängplatser för 60-talet personer och mig veterligen var tanken att det skulle rymmas 120 personer, dvs två skift. Lokalerna används fortfarande, men idag som utbildningslokaler för Civilförsvarsförbundet.

Att göra sig besväret att smyga omkring däruppe verkar jobbigt, men om ni lägger ett par spänn i föreningskassan kan ni säkert få komma på studiebesök. Jag kan förmedla kontakten i så fall.
Citera
2014-03-11, 18:06
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobrobreja
Som många tror sig veta så rör det sig om en "bunker", ett betonghus under jord. Det är en civilförsvarsanläggning för Mjölby kommun varifrån det var tänkt att civilförsvaret skulle ledas. Det finns sängplatser för 60-talet personer och mig veterligen var tanken att det skulle rymmas 120 personer, dvs två skift. Lokalerna används fortfarande, men idag som utbildningslokaler för Civilförsvarsförbundet.

Att göra sig besväret att smyga omkring däruppe verkar jobbigt, men om ni lägger ett par spänn i föreningskassan kan ni säkert få komma på studiebesök. Jag kan förmedla kontakten i så fall.

Om någon skulle fixa ett studiebesök så vill jag och en kompis komma.
Citera
2014-05-04, 16:18
  #41
Medlem
Skicka gärna PM!
Citera
2015-09-27, 00:20
  #42
Medlem
En bunker fördelat i 2 våningar, 710kvm per våning!
Citera
2017-10-29, 21:47
  #43
Medlem
Gammal tråd men hittade ett reportage om Mjölbys civilförsvarsanläggning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...till-lagergard
Citera
2017-12-12, 02:49
  #44
Medlem
Vart där på besök en helt fantastisk anläggning lägg en slant som tack så får ni säkert ett jättefint besök där.
Citera
2018-01-08, 09:50
  #45
Medlem
Tryggve52s avatar
Går inte att ta sig in där längre.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback