Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-06, 14:00
  #1
Medlem
Sitting Knulls avatar
Håll till godo, årets dysfunktionellaste tråd kommer här =)

Har sporadisk kontakt med en jämnårig!!!!....Fransk tjej på Facebook som jag råkat lära känna för ett par år sedan över nätet via ett gemensamt musikintresse
Jag är en ytterst inaktiv användare på Ansiktsbok men detta hindrar henne icke ifrån att skicka en massa PM där hon uppdaterar mig om senaste göromålen, till 80 % är detta 748 rader om hennes Universitetstudier & praktikplatser måttligt roande anser undertecknad
men jag anser henne ha varit ifrån början rätt "På" & outrötlig i sitt intiativtagandet emot mo'a överhuvutaget..visserligen enligt mina socialt oprövade preferenser överhuvutaget.
Men nu kommer vi till stjälva kråksången här

"By the way, I changed my picture, do you like the new one ? It's an self portrait."

Vad är detta för signal? frågan är om ens 'FRA-Lasse' kan tyda den? men det kan förståss Flashback tänker jag

Mja..Männirskan i fråga är inte någon Sopstation i pallet direkt, t.o.m har hon vunnit skönhetstävlingar i Frankernas rike, men vad fan ska jag svara egentligen som "vän" här? då jag alltid blir krediterad detta i fusion med en massa slängkyssar (nej jag har inte glömt bort att vi talat om den Franska kulturen i sig)

Jag har c.a noll koll på vilka friheter man kan ta sig med honor, vad man ska säga, till vilka & när det ska ske, jag är närapå hämmad här
& nu sitter jag ju i det blå skåpet här eftersom skulle jag nu istället skriva slentrian om hennes studier & sedan låtsas ignorera att komentera hennes nuna överhuvutaget, då signalerar jag ju indirekt att jag tycker att hon ser ut som "Rocksteady" mellan axlarna vilket hon inte gör

Vad är rätt att svara i ett sånt här läge..vad skulle ni svarat?
är detta verkligen ett upplägg för en komplimangsituation "vänner" emellan
"Är det det här som kallas vänskap vill jag inte längre va med"?
Citera
2008-08-06, 14:06
  #2
Medlem
Janne-Taikons avatar
Låt henne leva i sin illusion, den dagen hon skriver att hon kommer till Svedala å vill träffas så kan du ju ta ner henne på jorden om du så önskar, i annat fall om det bara är en sporadisk kontakt (vilket det verkar vara) så skulle iaf en annan köra det schyssta stuket, vem vet, hon kan ju ha schyssta tjejpolare
Citera
2008-08-06, 14:28
  #3
Medlem
Sitting Knulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Låt henne leva i sin illusion, den dagen hon skriver att hon kommer till Svedala å vill träffas så kan du ju ta ner henne på jorden om du så önskar, i annat fall om det bara är en sporadisk kontakt (vilket det verkar vara) så skulle iaf en annan köra det schyssta stuket, vem vet, hon kan ju ha schyssta tjejpolare
Tack för den passningen Jan åja vi vet rätt så mycket om varandra faktiskt
men utveckla gärna lite till hur "det schyssta stuket" ter sig i texten som skola skickas till våpet?
Faktum är att hon en gång givit mig vissa associationer på att hon skulle kunna tänka sig att dyka förbi, då hon befinner sig i den känsliga
"resa runt jordklotet i studier" åldern
hade jag varit en normalfuntad karla-karl hade jag i det läget satt na på
Concorden hem antar jag, men jag råkar bo hemma hoss stabben & mosan forfarande, & besitter knacklig skolengelska & är en jävla hare allmänt i närhet av det täcka könet

Mens seriöst nu, jag måst faktiskt skriva något realistiskt
Citera
2008-08-06, 15:46
  #4
Medlem
NolaDarlings avatar
hon är ju ute efter en komplimang ang sitt utseende. tycker du att hon är värd en sådan, ge henne en då! sen behöver du ju inte skriva "oh my god u are the most beautiful girl in the universe, i would sell my parents for just one night with you" utan något mer balanserat som "yes, i like your new profile picture" eller "yes, u are pretty" eller nåt i den stilen.
Citera
2008-08-06, 15:49
  #5
Medlem
Samwises avatar
Ta bort tack
__________________
Senast redigerad av Samwise 2008-08-06 kl. 15:52.
Citera
2008-08-06, 15:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NolaDarling
hon är ju ute efter en komplimang ang sitt utseende. tycker du att hon är värd en sådan, ge henne en då! sen behöver du ju inte skriva "oh my god u are the most beautiful girl in the universe, i would sell my parents for just one night with you" utan något mer balanserat som "yes, i like your new profile picture" eller "yes, u are pretty" eller nåt i den stilen.

Faktum är att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att skriva "oh my god u are the most beautiful girl in the universe, i would sell my parents for just one night with you", men med glimten i ögat så klart, enbart för att kolla hennes reaktion.
Citera
2008-08-06, 15:51
  #7
Medlem
Janne-Taikons avatar
Jamen, skriv typ: Very Nice

Sätt nån liten passande smiley efteråt också, så blir det bra.

Bara för att hon kommer från den franska kulturen så behöver du inte dra till med en dikt eller något sånt.
Citera
2008-08-06, 15:51
  #8
Medlem
Samwises avatar
sudda
Citera
2008-08-06, 15:53
  #9
Medlem
NolaDarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold_cash
Faktum är att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att skriva "oh my god u are the most beautiful girl in the universe, i would sell my parents for just one night with you", men med glimten i ögat så klart, enbart för att kolla hennes reaktion.

haha jo med glimten i ögat (åh vad jag hatar det uttrycket men jag har ännu inte hittat något annat som beskriver lika bra så jag får väl leva med det) så skulle det kunna vara lite charmig. men TS verkar inte vara killen som pratar med tjejer med den där glimten i ögat om jag har förstått hans inlägg rätt.
Citera
2008-08-06, 16:24
  #10
Medlem
jumpcuts avatar
Ser hon ut som en groda?
Citera
2008-08-06, 16:55
  #11
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ser hon ut som en groda?


Som ovanståenda sagt: varför göra det svårare för dig än vad det behöver bli? Säg att hon ser bra ut så blir hon glad.
Citera
2008-08-06, 17:18
  #12
Medlem
Mattias_Cs avatar
Låter som TS är lite anti mot kvinnan i fråga.. Det finns inget intresse från din sida? Ifall det inte gör det så är det väl bara att skriva att hon ser ok ut... Ifall du är lite mer sugen på att kanske få till det med henne så skulle iaf jag skriva nånting som antyder att du tycker hon ser underbar ut

Kan väl kanske fråga om hon tar den i tvåan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback