Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 21:29
  #505
Medlem
SayKriss avatar
När jag var runt 11 så fick jag alltid följa med min äldre bror till nån större mataffär och skulle göra större köp (ca 20-25 varor) plus kanske 2 dosor snus som man bad om i kassan.

Jag fick alltid packa ner allt i påsar men först skulle allt det lilla som snus och typ rakhyvlar, choklad osv stoppas snabbt ner i fickorna. Och när det var dags att betala så blev det alltid strul med pengar på kortet eller så hade man glömt plånkan och kassörskan fick parkera kvittot då vi skulle komma tillbaka med pengar.

Det var snuset brorsan ville komma gratis åt. Jag fick nöja mig med godiset. Det här gjorde vi nån gång i veckan men i olika affärer.

Låg risk för att upptäckas då man bara kunde skylla på att man glömt att snuset lagts i fickorna och ej i påsen
Citera
2015-08-10, 21:17
  #506
Medlem
För ca 10-12år sen när man va kaxigt liten tonåring Tog vi oss in på ragnsells sopföretag. Vi smög runt bland bilarna å hittade massor med porrtidningar i de där lilla facken på sidan av bilarna. Lämnade dom hoppade in en gång till smög vidare in på området till ett stort blått tält. Där inne insåg vi att dom förvarade alla pantburkar. De tog ett bra tag att tömma förådet men vi hade ca 3st proppfulla svarta påsar var och vi va 4pers. De slutade med ca 300-400kr var. De va mycket på den tiden när man bara fick barnbidraget! Plus några härliga tidningar med nakna tjejer och en brandsläckare att leka med. Good times!
Citera
2017-12-28, 21:16
  #507
Medlem
Synd att den här tråden dog, riktigt kul att läsa om alla "smarta" brott!

Ett "smart" brott jag kan dela med mig av var när man gick i högstadiet och tvingades jobba i skolans cafeteria. Man stog helt enkelt och sålde diverse produkter och fick betalt i kontanter. Precis innan stängning gick tanten som jobbade där alltid iväg och gjorde något. Så då kunde man snabbt leta genom lådorna under kassan så fanns det alltid växelpengar, jag tog typ 200kr medans modigare / ?dummare personer tog 500kr+.

Inte jätte smart, men lätta pengar. Lite lön förtjänar man allt efter att ha stått där och "slitit" i 3 timmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback