Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-05, 19:33
  #1
Medlem
Jaha, nu är det så att jag fått nog av att sitta och tänka själv och bestämde mig för att få lite opartiska åsikter. Så här är det;

I början på Mars träffade jag en underbar tjej på internet, snackade etc. Slutade med att jag åkte till henne (hon bor 50-60mil ifrån mig) i mitten av april, hade det underbart och hon verkade fastna mer och mer då jag fick sms såsom "önskar du kunde vara här hela tiden" etc. Vi bestämde oss dock inte för att blanda oss i nått förhållande grej pga. avståndet. Hur som helst, jag började förändras pga. andra livs problem och dylikt och efter andra gången jag vart hos henne i mitten av maj så började hon.. inte bryta kontakten men vi snackade mindre och mindre och hon ändrade helt inställning till mig och började bli irriterad på mig. Får väl tillägga att jag.. av dumhet, omedvetet råkade vara elak mot henne, slutade dock i skämt men vet inte hur hon tog de egentligen.

Hursom helst, slutade med att vi knappt pratade alls och några veckor senare så kom det fram på msn att hon vart intresserad av en annan kille och hon visste inte vad hon skulle göra, pga. avståndet så var jag självklart förstående och sa "känner du att han är bra så kör på han, jag tänker inte kräva någonting på detta avståndet" diskussionen slutade och vi pratade mindre och mindre, dum som jag är så går jag självklart ut på krogen och strular/ons runt med en hel del tjejer och tankar kring henne blir värre och slutade med att jag inte längre kunde sova pga att jag tänkte på henne varje lugn stund (hade sömnproblem innan jag träffade henne också men dom avtog av någon anledning).

Efter 1-1½ månad så komemr det fram att hon blivit tillsammans med killen och jag frågar "vi kan väl fortfarande vara vänner?", svaret blir "njae asså jag vill inte att han ska bli osäker". Kan tillägga att råkade trycka fram.. innan jag visste att hon blivit tillsammans med killen, något i stil med "om jag skulle flytta närmare dig, kunde vi startat från noll?" tog henne två minuter och svarar innan hon sa att hon redan var tillsammans med någon. Slutade med att det tog slut pga han var otrogen mot henne och jag försökte snacka med henne men hon vägrade visa någon direkt vilja att göra det. Hennes anledning till att inte snacka med mig var att jag hade blivit någon besserwisser, har alltid haft en viss känsla över att behöva ha rätt men har inte vart så här innan så nu har jag gått tillbaka till mitt gamla jag som hon i dåtid gillade. Och jag vet att hon märkt det men hon håller samma inställning.

Hur som helst, hon har vid tillfällen sagt att jag inte skall snacka om tjejer jag är intresserad av eller som jag varit med men hon har vid tillfället i ventrilo (vi spelar cs båda två ;p mixar då och då eftersom vi känner samma cs kompisar) nämnt killar hon vart intresserad/tyckt vart snygga, känns lite dubbelmoraliskt och timat med tanke på att jag faktiskt sitter där och lyssnar.

Varenda gång jag försöker snacka med henne så slutar det att vid någon punkt leder till att hon är på något sett otrevlig eller verkar irriterad. Jag har frågat om det är något men allt hon säger är "nej det är inget, varför skulle det vara något?" vilket förhindrar mig från att gå vidare om man säger så på något sätt. Har tänkt på saker som liksom att hon skulle vara rädd för att börja snacka som förr med mig pga risk för känslor etc men det låter i somliga scenarion rätt orealistiskt, jag är rätt clueless om jag ska vara ärlig.


Så nu frågar jag er, har ni några teorier?
Citera
2008-08-05, 20:01
  #2
Medlem
Deerays avatar
Förlåt, men Långdistans shizzle är helt kaput. Skit i henne låt henne sköta sin business, om du nu inte har några problem me ONS eller annat slödder-ragg så kan du nog inte ha problem med lite vardaglig flört på din hemma ort. That's THE way to go.
Citera
2008-08-05, 21:16
  #3
Medlem
Kromatozes avatar
Hon vill inte ha nåt med dej att göra på någon annan nivå än counterstrike. Svart på vitt. Glöm allt annat. Sluta spela CS med, iaf med henne. Gå vidare.

Ser du inte hur uppenbart det är?
Citera
2008-08-05, 21:23
  #4
Medlem
Hodrakons avatar
Osanolikt att hon är rädd för att få känslor är det, men inte omöjligt.
Oftast är väl dock typ såna resonemang något man intalar sig själv när man är förälskad och VILL hitta alla halmstrån man kan gripa.

Men, för att få ett svar så är det ju bara att fråga rätt ut. Kan hon tänka sig något med dig eller ej? Om inte, ja va fan då är det ju ändå 50mil mellan er! Och om, ja då får väl nån av er flytta!

Lycka till!
Citera
2008-08-05, 21:33
  #5
Medlem
Roland Janssons avatar
Du skriver att hon verkar irriterad nu mot slutet. Där har du svaret, hon har tröttnat. Klipp fullständigt med henne. Utan förklaring. Life goes on.
Citera
2008-08-05, 21:37
  #6
Avstängd
Dealer26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Du skriver att hon verkar irriterad nu mot slutet. Där har du svaret, hon har tröttnat. Klipp fullständigt med henne. Utan förklaring. Life goes on.

Eller klipp med henne med förklaring. Hon har gjort sitt tydliga ställningstagande och du får förhålla dig till det genom att lämna henne ifred. Men försök få till en snygg avslutning (dvs klar och tydlig utan otrevligheter), det är nog bäst för alla.
Citera
2008-08-05, 21:50
  #7
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealer26
Eller klipp med henne med förklaring. Hon har gjort sitt tydliga ställningstagande och du får förhålla dig till det genom att lämna henne ifred. Men försök få till en snygg avslutning (dvs klar och tydlig utan otrevligheter), det är nog bäst för alla.

Utan förklaring är småaktigt, jag vet...men det är lite bättre för stoltheten och gör att tjejen får fundera mer...
Citera
2008-08-05, 21:53
  #8
Avstängd
Dealer26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Utan förklaring är småaktigt, jag vet...men det är lite bättre för stoltheten och gör att tjejen får fundera mer...

Ja, om man är 14 år. Vi normala människor glömmer smutsiga breakups fortare eftersom det blir kvittot på att man gjorde rätt i att dumpa vederbörande eller att bli dumpad av vederbörande var det bästa som kunde hända.
Citera
2008-08-05, 21:54
  #9
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealer26
Ja, om man är 14 år. Vi normala människor glömmer smutsiga breakups fortare eftersom det blir kvittot på att man gjorde rätt i att dumpa vederbörande eller att bli dumpad av vederbörande var det bästa som kunde hända.

bra svar
Citera
2008-08-05, 22:31
  #10
Medlem
Snövits avatar
Som flera har skrivit glöm henne hon är inte intresserad och skulle förmodligen inte varit det även om ni bodde nära. Klickar man så är en distan på 50-60 mil inget problem.
Citera
2008-08-05, 22:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Som flera har skrivit glöm henne hon är inte intresserad och skulle förmodligen inte varit det även om ni bodde nära. Klickar man så är en distan på 50-60 mil inget problem.
Precis. Vad fan, det är inte 1700-talet, när man måste rida eller spänna hästen för vagnen och färdas i fyra dagar för att komma fram. Oavsett hur avsides du bor i landet så tar det inte mer än lite drygt en halv dag att åka 60 mil.
Citera
2008-08-05, 23:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Som flera har skrivit glöm henne hon är inte intresserad och skulle förmodligen inte varit det även om ni bodde nära. Klickar man så är en distan på 50-60 mil inget problem.
Vi båda studerar och jag skall jobba 3 helger i månaden så mjo, det är ett problem.

Grejen jag inte förstår med henne är dock att hon blir irriterad av smågrejjer och inte över de mer större. Sen att hon tar initiativ och skriver då och då gör mig ännu mer förvirrad. Känns ungefär som ena stunden är hon intresserad av att hålla vänskapsrelationen vid liv och andra stunden skiter hon i vilket. Komplicerat som sagt

Och ja, jag ska flytta till närheten av henne om ett år pga jobb, därför jag vill hålla kontakten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback