2008-08-05, 18:49
Medlem
Logoss avatar
FireFox är väldigt trevligt, men jag lackar ur så förbaskat varje gång jag tänkt stänga en tab med ett "Middle Click" ("Middle Mouse Button") och istället råkar stänga alla tabs för att jag råkat flytta muspekaren några pixels högre upp och istället mittenklickat på en mapp i favorites toolbar.

Då förlorar jag med ens alla kanske 20 tabbar jag har öppna ofta med flera olika nästan färdigskrivna forumposts. Känner att jag skulle vilja slå FFs skapare på käften varje gång.

Någon som vet hur man deaktiverar denna funktionaliteten? Den är trots allt extremt farlig (förlorat timmatals och åter timmatals arbete p g a detta över tid).

Tack!

Bild: http://img525.imageshack.us/img525/7868/ajajsw4.png
Bildtext: Råka mittenklicka på favorit-mappen "BT" istället för tabben "Google" och inlägget är förlorat.
Citera
2008-08-05, 21:30
Medlem
merlin2s avatar
vet inte om det är något men kolla upp "tab mix plus"
till ff2 är den officiell
till ff3 är den inofficiell men fungerar
Citera
2008-08-06, 09:46
Medlem
Logoss avatar
Tack, "undo close" är trevligt. Skulle dock fortfarande vilja ha bort "mittenklick på favoritmapp"-funktionaliteten. Det är väldigt irriterande när 30 tabs öppnas istället för att en tab stängs pga en "misclick". Vore bättre om det krävdes Ctrl + Middle Click eller något sådant.
Citera
2008-08-06, 09:56
Medlem
gadzooxs avatar
Det är väl inte omöjligt att du kan fixa det nånstans under about:config, orkar inte kolla...
Men varför använder du mittenklick för att stänga flikar, är det för att slippa sikta på det där lilla krysset? Kan i så fall tipsa om Ctrl-W, då behöver du inte ens sikta på fliken.

För övrigt krävs inte tabmixplus för "undo close", tryck bara Ctrl-Shift-T.

Edit: iofs smidigt att kunna stänga andra flikar än den aktiva, det går ju inte med ctrl-w. Själv använder jag krysset till det
Citera
2008-08-06, 10:45
Medlem
Logoss avatar
Har inte hittat något i about:config.

Anledning till att jag använder mittenklick är att jag då kan ta bort krysset helt och spara en hel del plats (drygt 20 pixlar per tab och horisontell linje). Det här har ett enormt värde då jag ofta har 20+ tabbar öppnade i samma fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in