Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-05, 14:59
  #1
Medlem
Neroxxs avatar
Hejsan!

Läget är som följer, mitt ps3 gick sönder för drygt 9 veckor sedan. Lämnade in det till min återförsäljare enligt vad supporten sa.
Efter 8 veckor så ringer återförsäljaren och säger att ps3án har kommit tillbax.
Men dom vet inte ifall dom har lagat den eller inte pga att återfärsäljaren använde fel formulär när dom skickade in min konsol.
Detta har dom erkänt.

Ska upp nu idag och jag undrar då vad jag kan begära som konsument.
Det känns grymt jobbigt att behöva vänta 8 veckor igen pga deras misstag.
Finns det något att göra eller är det bara att snällt vänta
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2008-08-05 kl. 15:05.
Citera
2008-08-05, 15:19
  #2
Medlem
toxicitys avatar
Ge dom jävla ett böglyft!
Citera
2008-08-05, 15:23
  #3
Medlem
Neroxxs avatar
Det skulle dom allt behöva!
Citera
2008-08-05, 15:30
  #4
Medlem
Du kan begära någon sorts kompensation.. med tanke på att dom har gjort fel... vad det blir får du snacka till dig... säg att du vill ha 1 spel eller liknande.. för besväret... om det nu inte är lagat och dom måste skicka in det igen..
Citera
2008-08-05, 17:45
  #5
Avstängd
Vapendragares avatar
du har rätt till kompensation så begär 2 spel
Citera
2008-08-05, 17:48
  #6
Medlem
Neroxxs avatar
Okej, lämnade in det tidigare idag, hon som stod där nu var tyvärr inte samma person som det var innan. Hon som stod idag fattade inte alls hur dom kunde gjort sånt fel som som gjorde.
Vilket helt stoppade min "aggro" känsla, så det gick åt helvete.


Lämnade bara in det och får nu snällt vänta i 8 veckor till.
Citera
2008-08-05, 17:49
  #7
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Okej, lämnade in det tidigare idag, hons om stod där nu var tyvärr inte samma person som det var innan. Hon som stod idag fattade inte alls hur dom kunde gjort sånt fel som som gjorde.
Vilket helt stoppade min "aggro" känsla, så det gick åt helvete.

är du rädd eller? ring till butiksansvarige och säg hur det är sen säg att du vill ha 2 spel som kompensation minst
Citera
2008-08-05, 17:52
  #8
Medlem
Neroxxs avatar
Rädd skulle jag inte säga, men var inte inställd på att hon skulle vara så som hon var. Eftersom jag inte har pratat med henne och att hon tyckte det var helt uppåt vägarna fel gjort utav dom så kom jag helt av mig.



Går det att höra av sig så i efterhand menar du?
Citera
2008-08-05, 17:55
  #9
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Rädd skulle jag inte säga, men var inte inställd på att hon skulle vara så som hon var. Eftersom jag inte har pratat med henne och att hon tyckte det var helt uppåt vägarna fel gjort utav dom så kom jag helt av mig.



Går det att höra av sig så i efterhand menar du?

du har rätt till kompensation så bara ligg på affären
Citera
2008-08-05, 18:02
  #10
Medlem
Neroxxs avatar
Okej, tacksam för svaren, får ringa till dom. Skulle behöva en handkontroll extra.
Citera
2008-08-05, 18:14
  #11
Avstängd
Vapendragares avatar
du borde får mer än bara en handkontroll vet de som fått mindre än dig och fått 2 spel så begär mer
Citera
2008-08-05, 19:21
  #12
Medlem
dartagnas avatar
Du får alltså vänta i 16 veckor = 4 månader = 1/3 år för att ditt ps3 ska bli lagad?

Jag skulle kräva grym kompensation!
Tex att du får låna en ps3 under tiden eller 1 spel i månaden (=4 spel)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback