Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Och jag menar tvärtom.
När någon har ett sådant "bra motiv" har varit bevisligen 10minuter från platsen(Arboga stn).
Presenterat sig i dörren med: Hi I´m Tine. Hamrat med en hammare som hon svamlade om i Tyskland. Vilket lustigt sammanträffande!!
Om man inte blir fälld då är det inte bra för rättssäkerheten!
Under 80-talet så befann sig två småtjuvar vid ett tillfälle på en ö som ingen annan besökte under tiden de var där. En av småtjuvarna befanns mördad på ön, och trots att ingen annan än den andre tjuven varit på ön frikändes denna i HD. Det var dessutom bevisat att mordoffret hade misshandlats av den andra tjuven. Argumentationen gick att negativ bevisföring inte kan användas som grund för fällande dom.
Jag anser att indicierna mot CS inte når upp till en sådan nivå, och därför bör hon frikännas. Domstolarna måste på något sätt ha principer att förhålla sig till. Domstolarna måste rätta sig efter lagar och prejudikat - felaktiga eller ej, sedan är det upp till lagstiftande församling att se till att lagen skrivs om det visar sig nödvändigt.
I annat fall faller hela principen med prejudicerande domar, och detta anser jag vara värre än att än skyldig dubbelmördare går fri.