2008-08-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
C förstod ju inte i förhör varför frågor om skor ställdes då gm setts med strumpor.
Tro fan att vem som helst kan bli snurrig.

Så eftersom hon inte förstod varför frågorna ställdes så tänkte hon att det är lika bra att ljuga istället för att tala sanning?
2008-08-10, 19:39
Medlem
airbags avatar
Citat:
C förstod ju inte i förhör varför frågor om skor ställdes då gm setts med strumpor.

Hon är ju nu inte utredare utan behöver bara svara på de frågor hon får. Eller kanske hon har satt sig in i utredningen i detalj för att kunna svara "rätt" på frågorna?

Om hon är oskyldig behöver hon inte veta om gm hade strumpor eller ej. Hon behöver bara säga sanningen om vad hon egentligen gjorde den kvällen.
2008-08-10, 19:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Så eftersom hon inte förstod varför frågorna ställdes så tänkte hon att det är lika bra att ljuga istället för att tala sanning?

Rund o go som vanligt o ändå kände jag knappt igen dej!

Det brukar nu inte vara så att polisen direkt berättar i förhören VARFÖR de frågar si eller så... Det är liksom inte meningen att den förhörde ska räkna ut vad de är ute efter o svara utifrån det. CS helgarderar sig, säjer både bu o bä för säkerhetsskull!
2008-08-10, 19:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hon är ju nu inte utredare utan behöver bara svara på de frågor hon får. Eller kanske hon har satt sig in i utredningen i detalj för att kunna svara "rätt" på frågorna?

Om hon är oskyldig behöver hon inte veta om gm hade strumpor eller ej. Hon behöver bara säga sanningen om vad hon egentligen gjorde den kvällen.
Då borde åklagaren förhört henne om det.
2008-08-10, 19:48
Medlem
Citat:

FEL! CS hade ingen aning om det under förhören... förutom just den uppgiften om Es vimsiga minne om någon i strumplästen, vilket inte alls behöver vara sant. Eller är det inte så Tulipanpernilla?
För om strumpminnet ska tas som en sanning blir du nog tvungen att acceptera Es övriga minnesbilder också.
Senast redigerad av catami 2008-08-10 kl. 19:55.
2008-08-10, 19:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Då borde åklagaren förhört henne om det.
Men varför ljuga? Det förstår inte jag. Vet man inte så säger man det. Inte att man köpt skor i Göttingen, tagit dom hos sin mor osv.

Kan det vara för att hon vet att skorna spelar en stor roll i utredningen? Det är en ganska intressant tanke faktiskt...
2008-08-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
En kommentar till det här med CS olika versioner om skoinköp osv.

Jag funderade över hur jag själv har det med kunskapen om när o var jag har köpt mina skor. Och kunde då konstatera att de flesta skor jag har har jag ingen aning om vilket datum de är inköpta. Inte ens vilket år jag köpt dem, om det inte var i år eller i höstas. Jag har även ett antal skor i min garderob som jag inte kommer ihåg var de är köpta. Ingen som helst aning.

Om någon skulle fråga mig vilka skor jag hade den och den dagen de senaste tre veckorna skulle jag inte heller kunna svara, eftersom jag inte har samma skor varje dag.

Jag tycker lite synd om CS, jag skulle inte heller kunna svara klart och tydligt på skoförhöret. Jag vet inte ni andra har örnkoll på era skor.

Det gäller nog de flesta av oss men nog har vi viss koll på vilka årstider vi använder våra skor och definitivt vet varje normal människa vilka skor vi använder dagligen och har haft under senaste året. Om du läser förhören med CS angående skofrågan blir det en pinsam läsning för den som tror på hennes oskuld. Man kan minst säga att hon inte anstränger sig för att bevisa sin oskuld i en fråga som kan beröva henne halva sitt liv i frihet.
Senast redigerad av catami 2008-08-10 kl. 19:56.
2008-08-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Men varför ljuga? Det förstår inte jag. Vet man inte så säger man det. Inte att man köpt skor i Göttingen, tagit dom hos sin mor osv.

Kan det vara för att hon vet att skorna spelar en stor roll i utredningen? Det är en ganska intressant tanke faktiskt...

Det är ju det som är poängen och det vet CS...
2008-08-10, 19:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men vi kan lämna detta för stunden för jag undrar hur du ser på det här med tågresa eller bilresa? Om det kan fastslås i rättegången att hon ej är med på bilderna från Arboga station. Vad händer då med alltihop?
För det första kommer det aldrig att kunna fastställas i rättegången att hon inte är med på bilderna från Arboga stn. För det andra har dessa bilder betydelse enbart för att eventuellt avgöra hur hon var klädd - hennes mobil binder ju henne till Arboga, vad tidpunkten för mordet angår. För det tredje har CS egna uppgifter ingen som helst trovärdighet om de inte styrks av stödbevisning, eftersom hon så uppenbart ljuger så ohämmat.
2008-08-10, 19:59
Medlem
Jag kan faktiskt redogöra för alla mina skor, Carrie light, trots att det är måånga.

Men på frågor om mina skor hade jag faktiskt svarat från vilken butik de var och inte från vilken ort.

Personligen tycker jag att vilken butik är lättare, än vilken ort skorna kommer ifrån/är köpta i.
2008-08-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Rund o go som vanligt o ändå kände jag knappt igen dej!

Det brukar nu inte vara så att polisen direkt berättar i förhören VARFÖR de frågar si eller så... Det är liksom inte meningen att den förhörde ska räkna ut vad de är ute efter o svara utifrån det. CS helgarderar sig, säjer både bu o bä för säkerhetsskull!

Ja och det är just de lögnerna, som hon trodde att hon var smart när hon hittade på, som nu biter henne i arslet.
2008-08-10, 20:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vart tog hårtussarna med mörkt hår vägen? Eller såg T fel?
Nedblodat blont hår ser mörkt ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in