Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-04, 00:17
  #1
Medlem
Här ar ni välkomna att diskutera allt som involverar kryptozoologi, det som intresserar er som mest eller det ni tror är ren humbug, alla tankar och reflektioner är valkommna

Ni är även välkomna att uppdatera oss om nyheter och framsteg inom den kryptozoologiska forskningen.

För er som ej vet vad kryptozoologi innebär så betyder det "läran om vissa djur/varelser vars existens är omtvistad", så som t.ex. storsjöodjuret, big foot, loch ness monstret chupacabra osv osv.


The truth is out there
Citera
2008-08-04, 00:33
  #2
Medlem
Och även djur som dyker upp på ställen där de inte ska vara. Som till exempel de ofta sedda kattdjuren i England.
Citera
2008-08-04, 00:36
  #3
Medlem
Giant Squids avatar
Kanske monster som flyter iland i Hamptons får va med här?
Citera
2008-08-04, 00:38
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Varför en enda tråd? Varför inte en tråd per frågeställning?
Och varför har inte trådskaparen någon egen fråga han vill diskutera?

Det är fritt fram på FB för alla att skapa trådar, så vi behöver ingen som gör det åt oss.

Tycker nog personligen att blanda Loch ness med bigfoot är tämligen meningslöst.
Citera
2008-08-04, 00:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Och även djur som dyker upp på ställen där de inte ska vara. Som till exempel de ofta sedda kattdjuren i England.
Ja jag har hört om det, var d pantrar folk påstod sig ha sett?
Citera
2008-08-04, 00:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kanske monster som flyter iland i Hamptons får va med här?

Ah den såg verkligen underlig ut, kan bara inte tänka mig det som en tvättbjörn eller hund som vissa tror det är. Någon som läst om några specifika mått på djuret?
Citera
2008-08-04, 01:01
  #7
Medlem
Pumor och Leoparder/pantrar är det mest som rapporterats från England.
Citera
2008-08-04, 01:14
  #8
Medlem
Extremt fascinerande, d kan ju bara finnas två sätt dom kan ha hamnat i europa, antingen om det är nått zoo eller liknande som dom kan ha rymt ifrån, kanske nått imon någon illigal djursmuggling. Eller så har de levt och utvecklats sen alla kontinenter satt ihop.

Eftersom Pumor och pantrar endast lever i Nord och Sydamerika (så vitt jag vet, rätta mig om jag har fel) och leoparder i Afrika så måste det ju vara något av dom alternativen.

Men OM det skulle vara det andra alternativet så borde dom inte ha utvecklats anorlunda med tanke på de olika väderföhållanderna?
Citera
2008-08-04, 09:48
  #9
Medlem
Om jag inte minns helt fel har de setts sedan 1960-talet.
Citera
2008-08-04, 14:23
  #10
Medlem
mischief_s avatar
Någon som har en bild på chupacabra?
Citera
2008-08-04, 15:29
  #11
Medlem
Så vitt jag vet så har de ännu inte tagit någon äkta bild på chupacabra.

Men detta är la en teori. . . http://www.liveinternet.ru/images/at...Chupacabra.jpg
Citera
2008-08-04, 17:00
  #12
Medlem
Fantaas avatar
Citat:
http://www.liveinternet.ru/images/at...Chupacabra.jpg
det där ser ju ut som en död känguru
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback