2008-08-03, 15:05
Medlem
iraqianas avatar
Vilken host är bäst för en community sida ?
Mvh Rafel
Citera
2008-08-03, 16:46
Bannlyst
ska den vara gratis?
Citera
2008-08-03, 17:54
Medlem
PyR0s avatar
Om det är betald hosting vi snackar om här så rekommenderar jag surftown och loopia, bra priser och enbart positiva erfarenheter för min del.
Citera
2008-08-03, 18:07
Medlem
Germanias avatar
surftown skulle jag direkt avråda ifrån. du behöver inte ha många besökare på din sida för att de ska tycka att du använder för mycket resurser och därmed stänger ner sidan
Citera
2008-08-03, 18:30
Medlem
Det beror ju helt på kraven.

Antar att vi snackar dedikerad server (eller flera?), managed eller inte? Vad snackar vi för trafik? Klarar du dig med en kvota på ett par hundra gig eller behöver du unmetered port? 10mbit? 100mbit?
Kräver du redundans i bandbredden? 2? 3? 4 ggr redundans?
Vart finns huvudsakliga delen av dina besökare? Eller är det så utspritt att du behöver servrar både i europa, nordamerika och asien?

... Det beror helt på vad du behöver.
Citera
2008-08-03, 18:37
Medlem
PyR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
surftown skulle jag direkt avråda ifrån. du behöver inte ha många besökare på din sida för att de ska tycka att du använder för mycket resurser och därmed stänger ner sidan
Hur har du lyckats med det? Har ett antal aktiva konton hos surftown och det har aldrig varit något som helst krångel plus att supporten har varit väldigt tillmötesgående om än lite okunniga.
Citera
2008-08-03, 22:53
Medlem
Alla som erbjuder obegränsad bandbredd snackar skit. Så enkelt är det. Däremot så visar det sig inte före den dagen de tycker du förbrukar för mycket bandbredd eller framförallt för mycket systemresurser. Ett comunity är ganska dynamiskt och kräver förhållandevis mycket datorkraft om du har lite trafik. Så passa dig för overselling skithosts.

Några förslag är phatservers, yellow fiber, cyberwurx.

Såvida du inte har en liten sida som bara du och dina kompisar använder så passa dig för att använda tex. hostgator, dreamhost, surftown, one osv. (även om deras mer avancerade "paket" kan funka)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in