Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-03, 03:19
  #1
Medlem
absinthes avatar
Då Street Fighter spelen har förärats med en egen tråd så känner jag mig tvugen att starta en likvärdig för alla oss som lärde sig att älska Tekken. Främst Tekken3 då detta (den japanska versionen) är ett av de mest fulländade beat em up som någonsin producerats.

Min favorit är helt klart Hwoarang, den hårdsparkande Tae kwon do snubben från Korea. Med Hwo fanns det alltid en uppsjö med irriterande juggels att tillgå för att reta upp sina vänner när man körde PvP, något jag fortfarande plockar fram ibland på både för och efterfester.

exempel : http://www.youtube.com/watch?v=ExYDayLPfSk


Tekken3 är enligt mig det fulländade beat em up spelet alla kategorier. Kom gärna och fyll på med era egna favoritkaraktärer och moves, undvik som vanligt att göra detta till en listtråd...
__________________
Senast redigerad av absinthe 2008-08-03 kl. 03:47. Anledning: youtube länk
Citera
2008-08-03, 03:24
  #2
Avstängd
prejarns avatar
Var väldigt länge sen jag spela det men den bästa gubben var helt klart eddie eller vad han hette
Citera
2008-08-03, 03:29
  #3
Medlem
Jag gillade alltid att lira med Jin eller Heihachi (stavning?). Jin för sina rätt starka sparkar - speciellt hans roundhousekick som hyllar allt vad Chuck Norris någonsin skapar. Sedan Heihachi för hans sjukt onda frisyr och den där när han kör ihop handlederna mot den andre och skjuter ner honom på marken.
Citera
2008-08-03, 03:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prejarn
Var väldigt länge sen jag spela det men den bästa gubben var helt klart eddie eller vad han hette
Nej, du har fel. Jävla idiot. Eddy suger pung och är den mest tråkiga karaktären i hela spelet, tillsammans med dinosaurien och professorn.

Bästa snubben är Bryan, kylig, häftig, fina sparkar.. vad mer kan man begära? Gillar även dubbelslagfunktionen.


Kineskillen med sina dödliga volter är inte heller att leka med.
Citera
2008-08-03, 03:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Sedan Heihachi för hans sjukt onda frisyr och den där när han kör ihop handlederna mot den andre och skjuter ner honom på marken.
Hitachi. Mycket störande attack, men ack så bra. Utöver det finns det inget med honom som tilltalar mig. Vet att han var en jävel att klara när man körde single player.
Citera
2008-08-03, 03:32
  #6
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prejarn
Var väldigt länge sen jag spela det men den bästa gubben var helt klart eddie eller vad han hette
Han är jävligt jobbig med sin capoeira! Mina favoriter är nog Paul med sin superfist och Law med sina bakåtvolter
Citera
2008-08-03, 03:34
  #7
Medlem
absinthes avatar
Glömde att printa ned Paul som min andra kärlek, speciellt slaget "wife beater" ( bara namnet gör att det är omöjligt att inte tycka om) som nitade de flesta eller iaf uppemot 90% av mätaren på ett slag. De flesta karaktärerna hade ett superslag som verkligen sög liver ut motståndaren på en träff, men dessa attacker tog ett jävla tag att ladda upp. Men man kunde alltid köra dem mot mindre erfarna medspelare som stod som ett jävla fån och tittade på medans man förberedda domedagssläggan.
Citera
2008-08-03, 03:37
  #8
Medlem
Hejtons avatar
har alltid gillat eddie, när han snurar runt på händerna och den andra gå upp på händer sparken är sköna
Citera
2008-08-03, 03:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinthe
Glömde att printa ned Paul som min andra kärlek, speciellt slaget "wife beater" ( bara namnet gör att det är omöjligt att inte tycka om) som nitade de flesta eller iaf uppemot 90% av mätaren på ett slag. De flesta karaktärerna hade ett superslag som verkligen sög liver ut motståndaren på en träff, men dessa attacker tog ett jävla tag att ladda upp. Men man kunde alltid köra dem mot mindre erfarna medspelare som stod som ett jävla fån och tittade på medans man förberedda domedagssläggan.
Haha, ja. Ungefär så här:
http://www.youtube.com/watch?v=x2NGkMh0z0Q

Vet även att robotkillen hade ett slag som dödar hela livet. Han går och typ stöter armbågen i skallen.
Citera
2008-08-03, 04:31
  #10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prejarn
Var väldigt länge sen jag spela det men den bästa gubben var helt klart eddie eller vad han hette

Diggade också Eddy med hans akrobatik.
http://www.youtube.com/watch?v=Y21ClXMuyT4
Citera
2008-08-03, 04:35
  #11
Medlem
Gambinas avatar
Det står mellan Bryan och Robotsnubben... Men trägubben va också cool.
Citera
2008-08-03, 05:01
  #12
Medlem
absinthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambina
Det står mellan Bryan och Robotsnubben... Men trägubben va också cool.

Moujokin eller Moujukkin vad han nu hette, han var ju bara en spegelbild av de andra karaktärerna i spelet så det blev ju random i varje rond man körde. Iofs en ganska rolig utmaning.

Karaktärern hade dessutom spelets överlägeset bästa end scene när fru moujkin spöar gubben med en kavel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback