Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-03, 00:26
  #1
Medlem
Ookels avatar
Har suttit och funderat ett tag nu, sitter med ett vanligt tele2comviq kontant kort. Men efter varje gång som jag har sms;at / ringt lite så känns det som att pengarna tar slut väldigt för fort.

Har kollat runt lite på t.ex. Pralino och Halebop, men allt dom har är erbjudande som bara håller 1 månad.

Till saken. Vilket är det absolut billigaste kontantkortet just nu? Om man tänker sig att man ringer 50% och sms;ar 50%.

För att föra lite diskussion, vilket kontantkort/abonomang har du? Och vad tycker du om samtalspriserna nu för tiden?

/Oo
__________________
Senast redigerad av Ookel 2008-08-03 kl. 00:29.
Citera
2008-08-03, 00:51
  #2
Medlem
CommonKnowledges avatar
Tele2 Kompis använder jag eftersom jag tycker det är billigast då 95% av alla runtom mig använder det också så är mina sms helt gratis och det kostar bara 69 öre för att koppla upp ett samtal för att sen snacka hur mycket man vill.

Dom har nu också tagit bort 2-timmarsspärren som fanns innan, iallafall vad jag märkt då det inte längre klickas när 2 timmar gått.

Det enda som krävs är att du tankar med minst 75 kr per i månaden.

http://www.prisjakt.nu/abonnemang_te...yp%5B%5D=1&l=1
Citera
2008-08-03, 01:12
  #3
Avstängd
anzors avatar
comviq kompis, vet inte om det är en bugg, men jag får fortfarande bonus. den har en låg startavgift på samtal, tror 0.69kr och 0kr minutpris... så om någon ringer mig och pratar med mig några timmar så får jag en sjuk bonus... vet inte om det är så för alla... annars är det gratis sms till alla comviq användare.
Citera
2008-08-03, 02:11
  #4
Avstängd
Xsfus avatar
Halebop! Fyll på 200 kr, gratis sms i 1 månad, 49 kr minimiförbrukning, skitgött!
Citera
2008-08-03, 02:37
  #5
Medlem
Paskos avatar
comviq kompis såklart !
Citera
2008-08-03, 02:47
  #6
Medlem
TheCazes avatar
Tele2 Comviq Kompis kontantkort är ju absolut inte det bästa alternativer enligt mig.
2,24kr för att ringa till det fasta nätet eller andra opratörer, det är dyrt!

Isåfall är det Kompis abonemang alternativet som gäller, om ska ha Tele2 kompis.
Citera
2008-08-03, 09:37
  #7
Medlem
Enligt mig är nog TangoMini ett av de billigare.

Det är dock inte gratis till någon men du smsar till alla för 0.19kr/sms och ringer för 0.69kr/min till alla alltid.

Det är ingen minimidebitering lr månadskostnad. Endast att du behöver fylla på det med minst 120kr/ÅR

Se hemsida:
http://tangomini.se/
Citera
2008-08-03, 19:12
  #8
Medlem
patanps avatar
Det billigaste K.kortet enl. mig.

Det billigaste k.kortet måste väl vara Parlino. Det fungerar på samma sätt som Comviq kompis MEN du kan ringa till ALLA Telia,Tele2,Halebop samt Parlino abo. Samt sen har du 1 frinr till typ det fastanätet. Jag tror att sms kostar 19öre/st.
Citera
2009-06-29, 21:20
  #9
Medlem
svulles avatar
Om du skickar Några hundra SMS i månaden, MMSar lite och pratar i telefonen några gånger om dagen så är Comviq Kompis bäst (om dina vänner och familj också har det.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback