Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-22, 13:40
  #13
Avstängd
ExilSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Hade det funkat tror ni? Det är ju relativt billigt att leva i Goa, och jag kan tänka mig att där finns produkter som är eftertraktade i sverige, (kläder, kryddor mm)

Så att jag t ex startar en svensk webbutik och säljer mina varor därifrån till sverige, ska man starta företag här i sverige då eller ska man starta företag i goa?

Tror ni jag skulle kunna få det att gå runt öht? Beror ju helt klart på vad jag ska sälja iof, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara alltför svårt att få in såpass mycket inkomst så jag klarar mig där nere.

bara lite tankar jag bollat med.

Ja varför inte. Men du måste kolla upp sådant som Tullar med mera. Beräkna vilka inkomster du bör ha för att du skall klara dig. Det är betydligt enklare i dag än förr. När man kan smälla upp en internet butik på några dagar.
Citera
2009-03-22, 16:43
  #14
Medlem
MrWins avatar
Känner en kille som köper upp krimskrams på Filipinerna på vintern och säljer på marknader i Sverige på sommaren. Han har hållt på så i säkert 20 år.
Citera
2009-03-22, 17:16
  #15
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Så du vill bli indiska (butikskedjan) fast på nätet.. ?
Citera
2009-03-22, 20:04
  #16
Medlem
Indiska startades ju för länge sen med denna idé.
Citera
2009-03-22, 20:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Hade det funkat tror ni? Det är ju relativt billigt att leva i Goa, och jag kan tänka mig att där finns produkter som är eftertraktade i sverige, (kläder, kryddor mm)

Så att jag t ex startar en svensk webbutik och säljer mina varor därifrån till sverige, ska man starta företag här i sverige då eller ska man starta företag i goa?

Tror ni jag skulle kunna få det att gå runt öht? Beror ju helt klart på vad jag ska sälja iof, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara alltför svårt att få in såpass mycket inkomst så jag klarar mig där nere.

bara lite tankar jag bollat med.
Finns nog tusentals som försökt likadant, men visst. Själv hade jag satsat på cykel tillverkning. Tror inte cyklar omfattas av CE-märkning, men kolla innan,
http://www.cemarkning.se/handel.html
Livsmedel är knepigt, http://www.slv.se/templates/SLV_Page...epslanguage=SV
__________________
Senast redigerad av Alessandro 2009-03-22 kl. 20:19.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback