• 1
  • 2
2008-08-02, 02:38
Medlem
tauchmeisters avatar
Någon som vet vad som hänt det eminenta islamkritiska forumet "Forum Mot Islamisering" www.fomi.nu Verkar temporärt nersläckt. Enligt vissa bloggar kommer man inom några veckor att öppna igen på en utländsk server.
Ett verk av islamister,dhimmis och gummiryggar???
Senast redigerad av tauchmeister 2008-08-02 kl. 02:54.
Citera
2008-08-02, 02:45
Medlem
Germanias avatar
några veckor? jävla slöfockar

jag gissar på obetald räkning, det står temporärt.
Citera
2008-08-02, 02:53
Medlem
tauchmeisters avatar
Med tanke på vilka stabila krafter som låg/ligger bakom Fomi så är nog "obetald faktura" det sista jag kan tänka mig.
Citera
2008-08-02, 06:12
Bannlyst
Fomi.nu

Det är väl en massa musslor som gnällt som vanligt och som lika vanligt har batikhäxorna gått dom till viljes. Enda sättet är npg att satsa på utländska servrar men även om så vore kommer säkert både musslor och batikhäxor försöka sätta käppar i hjulen för dom. Kan tänka mig att dom kommer lobba bakom kulisserna på mycket hög politisk nivå för att få dom nersläckta vart dom än flyttar.
Citera
2008-08-03, 04:19
Medlem
tauchmeisters avatar
Vännen "Germania" hade rätt. Läste på bloggen "Mitt Sverige" att några av krafterna bakom "FOMI" hoppat av varvid klantarna tydligen missat att betala räkningen
Citera
2008-08-03, 15:21
Bannlyst
fomi.nu brukar väl vara en hyfsat välbesökt sida? Åtminstone tillräckligt för att sökmotorerna borde lista den högre. När man i Altavista skriver in fomi eller "forum mot islamisering" så dyker mest en massa andra länkar upp. fomi hamnar nog ganska långt bak bland sökresultaten av någon anledning. Varför? Någon form av censur? För att enkelt komma till fomi.nu måste man ha den som favorit eller skriva in adressen direkt i adressfältet
Citera
2008-09-15, 21:57
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauchmeister
Vännen "Germania" hade rätt. Läste på bloggen "Mitt Sverige" att några av krafterna bakom "FOMI" hoppat av varvid klantarna tydligen missat att betala räkningen
Jag fick reda på detta idag. Jag kan säga att det påståendet inte är anledningen till nedstängningen.
Citera
2008-09-18, 04:30
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag fick reda på detta idag. Jag kan säga att det påståendet inte är anledningen till nedstängningen.

Kan du specifiera dig?
Det kan väl aldrig vara så illa att man böjt sig för medeltidingarnas hot??
Citera
2008-09-18, 19:54
Medlem
illums avatar
Citat:
Kan du specifiera dig?
Det kan väl aldrig vara så illa att man böjt sig för medeltidingarnas hot??
Jag gissar att de vill förklara själva så småningom. De sätter upp siten hos en annan leverantör för tillfället, så de har inte blivit nedstängda för gott.
Citera
2008-09-19, 06:01
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag gissar att de vill förklara själva så småningom. De sätter upp siten hos en annan leverantör för tillfället, så de har inte blivit nedstängda för gott.

Bra så! Hoppas dom kommer igång igen ty det är en mycket läsvärd sida.
Skrev du inte själv där förresten? Tycker att jag känner igen ditt alias?

Ha dé
Citera
2008-09-19, 22:41
Medlem
illums avatar
Citat:
Bra så! Hoppas dom kommer igång igen ty det är en mycket läsvärd sida.
Skrev du inte själv där förresten? Tycker att jag känner igen ditt alias?

Ha dé
Jo då, det har du helt rätt i. Med lite fler timmar på dygnet så hade jag skrivit där fortfarande, men det tar tid att engagera sig i islam och skriva om det på ett initierat sätt.
Citera
2008-09-20, 00:23
Medlem
Eoppoyzs avatar
När ska fomi komma tillbaka? Vad jag vet så har den varit nerstängd sedan juni.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in