Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-01, 15:25
  #1
Medlem
Är det något som har något matnyttigt om denna sköna indietös? vet bara att hon skriver bra musik, komemr från östersund och bor i stockholm.
Citera
2008-08-01, 16:34
  #2
Medlem
Packans avatar
Flata/bi, enligt iakttagelser ifrån en bekant.
Citera
2008-08-01, 16:43
  #3
Medlem
Sommarpratade idag, som du säkert hörde, och spelade två helt underbara låtar!
Jonathan Richmans That Summer Feeling och Ungmön på Kärringön med Harry Brandelius. (och det hann hon med under den knappa kvart jag lyssnade). Cred till henne för det! Ska lyssna igenom programmet senare ikväll. Trodde det skulle bli le Tigre och andra kvinnokampsgrupper hela programmet.

Så cred till henne för det.

Annars vet jag inte mycket, förutom att hon höll ett kasst tal på grammisgalan
Citera
2008-08-01, 17:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Flata/bi, enligt iakttagelser ifrån en bekant.

Har/har haft pojkvän enligt hennes sommarprogram. Bi kanske?
Citera
2008-08-01, 19:15
  #5
Medlem
På sin skiva "Introducing Hello Saferide" sjunger hon ju; "Damn I wish I was a lesbian" så att hon skulle vara lesbisk eller bi är ju uteslutet.
Citera
2008-08-01, 19:25
  #6
Medlem
MissTakens avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kert!

Jobbat som journalist minsann.
.
Citera
2008-08-01, 19:49
  #7
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jespeer34
På sin skiva "Introducing Hello Saferide" sjunger hon ju; "Damn I wish I was a lesbian" så att hon skulle vara lesbisk eller bi är ju uteslutet.



Och Elton John sjunger fortfarande om kvinnor... men men, visste inte den låten är självbiografisk?

Minns henne när hon jobba som reporter, annars är hon väl rätt privat av sig.
Citera
2008-08-01, 19:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Och Elton John sjunger fortfarande om kvinnor... men men, visste inte den låten är självbiografisk?

Minns henne när hon jobba som reporter, annars är hon väl rätt privat av sig.

Uppfattningen jag har fått är då att de flesta av hennes låtar är självbiografiska, förövrigt är Elton John såvitt jag vet bisexuell.
Citera
2008-08-01, 23:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jespeer34
Uppfattningen jag har fått är då att de flesta av hennes låtar är självbiografiska, förövrigt är Elton John såvitt jag vet bisexuell.
Pet Shop Boys då? Båda är råbögar. Alla låttexter stämmer inte överrens med verkligheten.

I sommarprogrammet sa hon att det börjar med att hon hör något, exv på bussen, på ett café o.s.v. som hon sedan bygger en berättelse av. Ex: "Vi kommer att dö samtidigt" började med att hennes polare hade två hundar som dog samtidigt.

So much för självbiografiskt. Tyst med dig nu.
Citera
2008-08-02, 01:51
  #10
Medlem
-jOE!s avatar
Den här tråden handlar om Annika Norlin! Eventuella bögkändisar får ni skvallra om i egna trådar! /mod
Citera
2008-08-02, 04:09
  #11
Medlem
gråstens avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kert!
Där står lite info om henne.

Vad jag minns var hon ihop med någon bandmedlem ur Tiger Lou för något år sedan (lita dock inte blint på mitt mishandlade minne).

Och... "Familj: mamma, pappa, syster och pojkvän."
Källa: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article564299.ab

Så hon lär inte vara lesbisk. Det finns förmodligen inte så mycket smaskigt om henne. Hon verkar rätt tråkig om jag ska vara ärlig, men hon har gjort en del sköna låtar.
Citera
2008-08-02, 14:20
  #12
Medlem
Flata/bi vette fan. Vet enligt säkra källor att hon har pojkvän, och i senaste Elle bekräftar hon detta. Hon har tydligen pluggat i Kalix också för x antal år sen. Ingen som har skvaller från den tiden eller kanske från när hon bodde i Östersund?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback