Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-01, 14:08
  #1
Medlem
Stoxozs avatar
Tjena! Har spelat Ninja Gaiden 2 nu i lite mer än en månad.
Försöker nu varva spelet en andra gång nu på warrior mode. Men nu på de sista så har något märkligt hänt. Spelet hänger sig så fort en videosekvens i spelet kommer. Det har inte hänt vid 1 eller 2 tillfällen utan 3 olika tillfällen. Och det enda jag gjort vid tidigare tillfällen är att medvetet trycka mig förbi videosekvenserna för att det inte ska hänga sig och då funkar det! Men nu är problemet värre eftersom en videosekvens på sista kapitlet hänger sig den första millisekunden då den ska spelas upp. Jag kan inte göra en sak åt problemet utan allt som händer är att tv:n blir svart, inget mer händer och kontrollen ligger och vibrerar konstant. Jag har försökt rengöra spelet, starta om och allt sånt och jag har nog försökt uppemot 10 gånger och samma sak händer. Jag åkte tillochmed till EB games för att byta ut spelet för jag trodde det var fel på skivan. Men till min förvåning så visar det sig vara så att även denna skivan hakar upp sig på samma ställe!
Vad tusan ska jag göra nu då? Då måste de ju nästan vara så att det är fel på konsolen.
En annan sak jag tyckt har vart konstigt har vart att bilden inte riktigt alltid hängt med i svängarna. Ibland har spelet blivit oerhört segt och nästan i slow motion i vissa fighting sekvenser och ibland blir bilden flimrig typ som man ser dataskärmar har stora vågräta sträck över skärmen som vibrerar eller går nedåt i skärmen. Kan inte tänka mig att det har med tv:n o göra.

Någon som varit med om något liknande som skulle kunna tipsa mig om vad som ska göras? Ska jag behöva lämna in mitt xbox?
Citera
2008-08-11, 19:00
  #2
Medlem
Jag fick nyligen tummen ur röven och började köra igenom Ninja Gaiden 2 efter att ha skjutit upp det alltförlänge. Fick precis som dig problem med att spelet hänger sig, första gången i kapitel 10, när kameran i filmsekvensen zoomar in på 3 dödskallar.

En googlesökning visar att detta är vanligt efter nya patchen (vad jag förstått det så har ALLA 360 användare detta problem om dom har nyaste patchen)

Det finns en lösning på det, genom att rensa catchminnet på din xbox och därefter declina alla uppdateringar när du startar spelet så kan du köra spelet igen. men det betyder även att du inte kan vara online medans du spelar ninja gaiden.

Själv vågar jag inte fiffla runt med minnet på xboxen då jag tex har ~200 låtar nerladdade till rockband/gh3 och vill inte att nån data där ska paja, varesig låtar i sig eller scores på dom. Men har inte hört från någon som haft problem efter att ha rensat catchminnet.

Men det bör ju komma en patch som fixar det här problemet, är ju knappast något litet bugg då det är omöjligt att klicka sig förbi sekvensen i kaptiel 14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback