Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-15, 14:31
  #3469
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanvik
Nu går det upp för mig varför utredningen styrdes bort från Åsa och sekten.

Åsa är lika skyldig som Helge, till och med kanske mer.

Qwertysan vill tydligen inte ge svar på Åsas guldkantade löneavtal, kanske är de i mångmiljonklassen.
Åsa har åtskilliga gånger påpekat i tidningar och TV att hon är församlingens tongivande person. I predikningar har hon sagt att hon ser rätt in i allas själ och kan genomskåda deras agenda.

Hon formade den bisarra sektkultur som drev de gamla medlemmarna att lämna församlingen och som skapade den dödskult som ledde till att än den ena och än den andra makan/maken profeterades en snabb hemgång när ledarna önskade nytt lammkött i snarkofagen.

Hade de inte klantat till det så in i bängen med hemgångsplanerna för AF och DL, så hade de haft tid att röja brottsplatserna men nu blev det panik för att DL överlevde trots hans närmaste vänners passivitet efter att han hade blivit livsfarligt skadad av skotten från en, som han senare sade, kraftig mansperson som höll vapnet med båda händerna.

Under rekonstruktionen visade den lilla späda barnflickan hur hon höll vapnet med en hand och en ljuddämpande kudde med den andra handen.

Om deras planer hade gått i lås hade många misshagliga fått gå hem i förtid.
Citera
2010-06-16, 18:07
  #3470
Medlem
Therons avatar
Citat:
– En grundläggande regel enligt Konfucius är att det du inte vill att andra ska göra mot dig, ska du inte göra mot dem.
Nästan samma budskap som Jesus alltså, kommenterar jag, och Yu Dan nickar.
SvD's Anders Haag försöker tolka Konfucius budskap.
Kanske är det i takt med och precis vad Åsa också har kommit på. Att det är bäst att försöka dra sig undan offentlighetens skärskådande ljus och leva i avskildhet. (Allra bäst i en madrasserad cell där gråten i väggarna hörs, kanske vi andra tänker).
Citera
2010-06-17, 11:21
  #3471
Medlem
Therons avatar
Den tidigare Knutbyiten Leif GW byter kanal från TV3's Efterlyst till SVT. Kanske han är sugen på att göra en "Råstam"?
Citat:
... Persson talade om det ofta förekommande ”läckaget” av uppgifter under förundersökninsgsstadiet i brottsutredningar. Han poängterade att meddelarskyddet inte har kommit till för att det ska gå att lägga ut systematiska påståenden, delvis sanna, i en bestämd riktning om den misstänktes skuld. Detta är tyvärr något som ofta förekommer, senast i samband med mordutredningarna i Knutby. Som det fungerar i dag var det inte tänkt att reglerna skulle användas. Och Persson är inte främmande för ändringar av dessa.
– Avsikten med meddelarskyddet var ju att folk som arbetade i en grym och omänsklig organisation utan risk för repressalier skulle kunna berätta detta för medier. Det var ju inte meningen att det skulle bli någon slags extra tillhygge som man kan använda mot dem som organisationen har att hantera.
Citat:
... - Tanken är att vi ska göra reportage om det just då mest aktuella brottet och försöka göra det mer djuplodande, som man kan göra när man har en timmes programtid. Vi ska berätta om spaningsläget, göra analyser och profiler och berätta hur polisen arbetar.
Men programmet kommer också att ta upp gamla brott - om det varit en händelsefattig vecka
Citera
2010-06-19, 10:28
  #3472
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Den tidigare Knutbyiten Leif GW byter kanal från TV3's Efterlyst till SVT. Kanske han är sugen på att göra en "Råstam"?
I dag gifter sig en prinsessa med en gymdirektör, men hur blir det med äktenskapet mellan drottning Tirsa och hennes Jesus?

Hur var det det stod i Tirsaprofetian?

Hur var det förresten med direktörsjobbet?

Har ni kroknat alla sektens Q?
Citera
2010-06-20, 18:54
  #3473
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Kanske huvudsäkringen gick hemma hos Q eftersom det blev så tyst
Det senaste jag hört via mina bekanta när det gäller jobbet är att det är rejält fördröjt.
Vet ej några detaljer.
Återkommer när jag har mer info i fallet.
mvh
Q
Citera
2010-06-20, 20:27
  #3474
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Det senaste jag hört via mina bekanta när det gäller jobbet är att det är rejält fördröjt.
Vet ej några detaljer.
Återkommer när jag har mer info i fallet.
mvh Q
Tror du fortfarande på dravlet om Kristi Brud? Finns det några mer grundlurade än Knutbysekten frågar sig en del.
Citera
2010-06-21, 18:09
  #3475
Medlem
Svanviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Det senaste jag hört via mina bekanta när det gäller jobbet är att det är rejält fördröjt.
Vet ej några detaljer.
Återkommer när jag har mer info i fallet.
mvh
Q


Då kan det konstateras att dina bekanta är hjärntvättade zombier.

Börje Ekholm som sitter lite i en del styrelser tar ut 18 miljoner, Cristina Stenbeck tar ut 1,1 milj.

Varför fördröja ta in en proffsig arbetskapacitet som Åsa från Frövi med sitt gedigna CV? Sparkad från Uppsala för att sedan bli ledare för en mordsekt med hemgångslängtan? Tror du på det här själv?
Citera
2010-06-21, 18:14
  #3476
Medlem
Svanviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Tror du fortfarande på dravlet om Kristi Brud? Finns det några mer grundlurade än Knutbysekten frågar sig en del.

Det har tillkommit några sektanhängare på senare år bland annat en läkare och en företagare, vad säger de om att Åsa skall få en lön som står i paritet med VD i börsnoterat.
Känner de till dravlet? Har de redan blivit duperade och hjärntvättade?
Citera
2010-06-21, 18:37
  #3477
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Det senaste jag hört via mina bekanta när det gäller jobbet är att det är rejält fördröjt.
Vet ej några detaljer.
Återkommer när jag har mer info i fallet.
mvh
Q

Min magkänsla säger mig att inte finns något gulkantat jobb som Åsa blivit erbjuden.

För min del tror jag att allt är som förut, bänkfyllnaden fortsätter med tionden och gåvor till Tirsa/ÅW.
Citera
2010-06-21, 18:53
  #3478
Medlem
Angel of Peaces avatar
Göran Lindberg-Kapten Klänning utredningen mörkläggs helt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3799005

http://sverigesradio.se/api/radio/ra...a&metafile=asx

Göran Lindberg var Polischef i Uppsala under de år som både mordet på Heléne och Alexandra begicks.

Hur mycket berodde mörkningen där och den halvdana mordutredningen på Göran Lindberg och hans kontakter med Knutby FFS ledande personer?

Sanningen finns någonstans under alla lögner och försök att dölja.
Här behövs öppenhet och ljus - inte ännu mer mörkläggning.

Diskussion pågår i Kapten Klänning-tråden:

https://www.flashback.org/t1110877p381
Citera
2010-06-22, 12:04
  #3479
Medlem
Therons avatar
Har Bea gått med i sekten, eller smygsympatiserar hon?

"I dag ställs en fjärdedel av alla rättegångar in för att den åtalade eller vittnen inte kommer. Nu vill justitieminister Beatrice Ask utreda om inte rättegången ska kunna genomföras ändå." SR Ekot

- Att köra rättegångar ändå - utan att den åtalade får en chans att försvara sig eller utan att viktiga vittnen hörs - det känns bara som ytterligare en urgröpning av rättssäkerheten.

I jämförelse med Åsa som än idag inte har kunnat styrka vart hon befann sig under mordnatten trots hennes svärfar kvastknäckaren och EmmaG i polisens förundersökning hävdat hon var i Knutby.

Blotta närvaron av somliga i en rättssal kan räcka för att tysta vittnen. Vad tänker Bea göra åt det? Exempel Åsas handpåläggning av den psykiskt nedbrutna Sara. Ett synligt godkännande av väl utförd lydnadshandling.

Vad hade hänt i motsvarande situation ifall en HA-hövding i en rättssal handpålägger någon bad standing som fått en tatuering bortslipad?
Bad standing
Citera
2010-06-22, 12:43
  #3480
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Tror du fortfarande på dravlet om Kristi Brud? Finns det några mer grundlurade än Knutbysekten frågar sig en del.

Visst tror jag på Kristi Brud! gör inte du det?
mvh
Q
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback