Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-10, 16:34
  #3361
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Apropå Helges dystra läge: Aftonbladets krönikör.
Kommer Helge därmed snart ut för han har ju inte begått något mord?
Eftersom Helge är dömd för att ha övertalat Sara att begå mord och eftersom Sara inte har begått något mord, är Helge dömd på felaktiga grunder.

Dock sitter han bra där han sitter, men han borde ha sällskap av de övriga i Gränsta-ligan som tillsammans skapade dödskulten i Knutby FFS.

Tillsammans kuvade de Sara tills hon var beredd att döda för att få Guds nåd.

Tillsammans arrangerade de diverse misshagliga äkta hälfters förtida hemgång och hade de inte klantat till det så in i bomben med mordet på Alexandra, hade sannolikt en hel drös andra "gått hem" efter diverse gudomliga beslut.

Tillsammans lurade de i församlingen att Helge var en psykopat och seriemördare.
Citera
2010-05-10, 18:42
  #3362
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Eftersom ... Helge är dömd för att ha övertalat Sara att begå mord och eftersom Sara inte har begått något mord, är Helge dömd på felaktiga grunder.
Menar du något sådant här?

"Morddömd släppt sedan ”offret” hört av sig. En man som suttit åtta år i kinesiskt fängelse dömd för mord har släppts fri sedan ”offret” hittats vid liv." Citat DN. Fast så långt som felaktiga grunder vill jag nog inte gå och säga. Hellre oriktiga grunder.

Såväl Helge som Sara är bondeoffer i det tragiska skådespelet, (men även alla övriga i bänkutfyllnaden). Undrar hur många det är i sekten som har kraschat sina känsloliv när de inte längre får torktumla och idka gränsöverskridande sex som förr?
Citera
2010-05-10, 20:20
  #3363
Medlem
nabos avatar
energi har gått ur sekten

Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Undrar hur många det är i sekten som har kraschat sina känsloliv ...?

Det är tydligt för grannarna att energi har gått ur församlingen. Arbetskamrater ser att medlemmar inte ringer och messar varandra lika intensivt. Ett par medlemmar har gått ur sekten och bosatt sig några mil närmare Uppsala. En och annan medlem talar om att återvända till sin hemtrakt. Enstaka nya är på väg till Knutby. Det rör på sig men bara i sektens periferi. Endast bland dem som inte var informerade om eller involverade i brotten.

För att inte motverka förändringsprocessen har nabo och andra undvikit att skriva om saken. Sektperiferin håller på att luckras upp. Nedslepps framstötar i höstas har inte varit förgäves.

Pastorn som aldrig predikade, UFä, håller numera möten i knutbygården.
Hur blir det med hangarkyrkan? Meccanot ligger kvar intill stekaltaret vid Gränsta gård.

Poliser i Uppsala undrar om ÅW avgått i tro att hon då klarar sig undan ansvar för brott i under sina år som ledare. Hon syns inte ute, handlar inte på ICA, kommer inte till skolans föräldradagar. ÅW har fått poppa fram någon gång i media, ömkat sig, visat glimtar av ilska och surrat om sin otrevlige, orättvise ”gud”, som gillar henne själv mer än andra.
Men utan kristibrudroll & mord & sekt - vad har hon att komma med?

Flickorna verkar tydligast drabbade av sektmiljön. På killarnas fotbollsplan gör trosläror ingen skillnad. Där gäller bollen, målen och samspelet.
Tolvårsflickor i Knutby ägnar sig som på andra ställen åt sport, läsning, hästar. Varför har kamratskaper över sektgränsen tunnats ut?
- Tjejerna från filadelfia är ju bara intresserade av smink, säger de vanliga flickorna.

Sektflickorna vänder sig inte ut mot världen utan in mot sina sminkade spegeljag.
En bild av nedärvd knutbynarcissism?
__________________
Senast redigerad av nabo 2010-05-10 kl. 20:27.
Citera
2010-05-10, 21:46
  #3364
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Poliser i Uppsala undrar om ÅW avgått i tro att hon då klarar sig undan ansvar för brott i under sina år som ledare.

Så kan det förstås inte vara.

Det som har hänt har hänt och löses inte upp i intet för att ÅW inte längre vill vara pastor.

Hur mycket hon än säger att hon inte är Drottning Tirsa eller står för tidigare predikningar kan inget göras ogjort. Heléne och Alexandra blir inte levande igen.

Vilken bluff hon måste framstå som inför medlemmarna, bänkutfyllnaden, som gjorde allt för att vara till lags.
Citera
2010-05-11, 15:54
  #3365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Det är tydligt för grannarna att energi har gått ur församlingen. Arbetskamrater ser att medlemmar inte ringer och messar varandra lika intensivt. Ett par medlemmar har gått ur sekten och bosatt sig några mil närmare Uppsala. En och annan medlem talar om att återvända till sin hemtrakt. Enstaka nya är på väg till Knutby. Det rör på sig men bara i sektens periferi. Endast bland dem som inte var informerade om eller involverade i brotten.

För att inte motverka förändringsprocessen har nabo och andra undvikit att skriva om saken. Sektperiferin håller på att luckras upp. Nedslepps framstötar i höstas har inte varit förgäves.

Pastorn som aldrig predikade, UFä, håller numera möten i knutbygården.
Hur blir det med hangarkyrkan? Meccanot ligger kvar intill stekaltaret vid Gränsta gård.

Poliser i Uppsala undrar om ÅW avgått i tro att hon då klarar sig undan ansvar för brott i under sina år som ledare. Hon syns inte ute, handlar inte på ICA, kommer inte till skolans föräldradagar. ÅW har fått poppa fram någon gång i media, ömkat sig, visat glimtar av ilska och surrat om sin otrevlige, orättvise ”gud”, som gillar henne själv mer än andra.
Men utan kristibrudroll & mord & sekt - vad har hon att komma med?

Flickorna verkar tydligast drabbade av sektmiljön. På killarnas fotbollsplan gör trosläror ingen skillnad. Där gäller bollen, målen och samspelet.
Tolvårsflickor i Knutby ägnar sig som på andra ställen åt sport, läsning, hästar. Varför har kamratskaper över sektgränsen tunnats ut?
- Tjejerna från filadelfia är ju bara intresserade av smink, säger de vanliga flickorna.

Sektflickorna vänder sig inte ut mot världen utan in mot sina sminkade spegeljag.
En bild av nedärvd knutbynarcissism?

Hej!
Tro inte att nedslepp har slocknat!
Jag har medvetet hållit en låg profil, kanske det är dags att kommentera o argumentera igen.
Förstår att vissa av er, tror att min aggresiva sida ställde ÅW i vaksam försvarsläge.
Själv har jag bara hållit mig till sanningen, och har full förståelse för ÅW om hon tycker att sådana sanningar är pest.
Ni kanske kan hjälpa mig att utveckla ÅW:s lite mer återhållsamma stil?
Är måhända hennes sits lite obehaglig?
Har hennes trogna börjat få upp ögonen?
Väntar hon på pressgiberingar?
Har hennes samvete hunnit ikapp henne?
Eller har vår herre satt stopp för henne?
Är pengarna slut i församlingen?
Säljer tavlorna för dåligt?
Är föredragstelefonen tyst?
Eller är det helt enkelt så, att Sverige skiter i ÅW?
Vad tror ni?
Hälsningar nedslepp
Citera
2010-05-12, 16:12
  #3366
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Tro inte att nedslepp har slocknat!
Jag har medvetet hållit en låg profil, kanske det är dags att kommentera o argumentera igen.
Förstår att vissa av er, tror att min aggresiva sida ställde ÅW i vaksam försvarsläge.
Själv har jag bara hållit mig till sanningen, och har full förståelse för ÅW om hon tycker att sådana sanningar är pest.
Ni kanske kan hjälpa mig att utveckla ÅW:s lite mer återhållsamma stil?
Är måhända hennes sits lite obehaglig?
Har hennes trogna börjat få upp ögonen?
Väntar hon på pressgiberingar?
Har hennes samvete hunnit ikapp henne?
Eller har vår herre satt stopp för henne?
Är pengarna slut i församlingen?
Säljer tavlorna för dåligt?
Är föredragstelefonen tyst?
Eller är det helt enkelt så, att Sverige skiter i ÅW?
Vad tror ni?
Hälsningar nedslepp

Nej nej inte tror vi att nedslepp slocknat. Vi finns alla och ger naturligtvis inte upp innan rättvisan har haft sin gång. Alltför många människor har lidit och lider p.g.a. ÅW. Visst är H.F. också skyldig, men han sitter på livstid för sina brott och mer kan vi knappast begära för hans del.

Kan det vara så att några i den yttre periferin inte orkar vara kvar längre?

Hennes samvete har absolut inte hunnit ikapp henne och kommer aldrig ikapp eftersom hon inget har. Det är väl ett av hennes sjuka drag. Hennes samvete gäller endast henne själv.

Hennes tavelförsäljning kan knappast ge henne försörjning. Medlemmarna kan ju inte krävas att köpa hur många som helst.

Föredragstelefonen går heller knappast varm. Allmänheten är endast intresserad av hur hon ser på Kristi Brud och det vill lilla nåden inte prata om längre, så vad har hon då för intressant att säga. Absolut ingenting av intresse så visst är det så att vi alla "skiter i vad ÅW tycker om dittan och dattan"

HON SKA STÅ FÖR SINA BROTT. Det är det vi är intresserade av. Förr eller senare så kommer det att bli så.
Citera
2010-05-12, 17:03
  #3367
Medlem
iakttagares avatar
Det finns en larv att lyfta ut från Knutby. Kommer larven bort minskar drogberoendet.
Läs och begrunda:

http://www.catrine2009.blogspot.com/
Citera
2010-05-12, 18:34
  #3368
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Det finns en larv att lyfta ut från Knutby. Kommer larven bort minskar drogberoendet.
Läs och begrunda:

http://www.catrine2009.blogspot.com/
Rigmor bloggar! - Precis som Bodström och många andra.
Citat:
... K-A Westerberg, grundare av Hasselakollektivet, liknar tunga missbrukare vid sektmedlemmar. ”Drogen är Guds röst och den som har droger att sälja är Guds ställföreträdare på jorden. Missbrukarsektens medlemmar lever helt avskiljda från samhället i övrigt. Även om vi rent fysiskt ser dem runt omkring oss så är de inte delaktiga i det vanliga och öppna samhällets aktiviteter. De har egna regler, egna normer och alldeles egna uppfattningar om vad som är det viktigaste i livet. (T.ex när PeGe predikar).
Drogen har fått dem i ett så starkt grepp att deras egna viljor har förlorat all betydelse. De sviker sina barn, de tigger, de stjäl, de säljer sina kroppar. De är inga onda människor, inga dåliga människor, inga sämre människor. Men de lever skitliv där förnedring, lögner, kriminalitet, våld, våldtäkter, inlåsning och brutal våldsam död tillhör vardagen. Allt detta bara för att få uppleva den korta stund av någorlunda Harmoni som drogen ger.” (Länstidningen, 2004-06-29)
Är det någon i Knutbysekten som känner igen sig?
Citera
2010-05-12, 20:44
  #3369
Medlem
Troians avatar
Går det att få tag på den stora relationskartan någonstans? Då menar jag alltså inte denna: http://alltomknutby.se/Forum/index.p...attach=8;image

Utan den stora...
Citera
2010-05-12, 21:33
  #3370
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Går det att få tag på den stora relationskartan någonstans? Då menar jag alltså inte denna: http://alltomknutby.se/Forum/index.p...attach=8;image

Utan den stora...

Du menar inte den här heller, förstås?

http://svt.se/2.23819/1.283102/huvud..._knutby-dramat

http://svt.se/content/1/c6/28/32/76/..._bearbetad.jpg
Citera
2010-05-12, 21:51
  #3371
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Går det att få tag på den stora relationskartan någonstans? Då menar jag alltså inte denna: http://alltomknutby.se/Forum/index.p...attach=8;image

Utan den stora...

Du menar nog quarks version. Jag tror inte att den finns kvar på nätet. Kanske finns någon som har sparat och kan ladda upp?
Citera
2010-05-12, 21:54
  #3372
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktis
Du menar nog quarks version. Jag tror inte att den finns kvar på nätet. Kanske finns någon som har sparat och kan ladda upp?

Ja, tror det var Quark som låg bakom. Låg uppe på den där MSN-sajten tror jag. Eller om det var "spaces"...
__________________
Senast redigerad av Troian 2010-05-12 kl. 21:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback