Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 19:20
  #169
Medlem
rostigamazons avatar
Nu börjar det se ut så på många ställen, inte bara i så kallade trasiga förorter, fortsätter utvecklingen så här, så kommer allt fler områden se ut så som trådskaparen beskriver.
Citera
2018-05-28, 17:20
  #170
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Nu börjar det se ut så på många ställen, inte bara i så kallade trasiga förorter, fortsätter utvecklingen så här, så kommer allt fler områden se ut så som trådskaparen beskriver.

Grejen är att vi har lärt oss att respektera blå och gråklädda. Efter andra världskriget skapades folkhemmet. Det innebar ett samhällskontrakt om ömsesidig respekt. Vi respekterar samhället och dess företrädare och de respekterar oss och ger oss ett tryggt liv vad gäller att utsättas för brott och olyckor.

Nu har folk med andra värderingar kommit hit. De har andra synsätt på samhället där samhällsföreträdarna är folks fiender. Deras samhällen är genomkurumperade vad gäller både ekonomisk och vänskapskorruption. Så de tycker att de har rätt att attackera polis, ambulans och alla andra företrädare för samhället.

Dessutom har klaner/maffior vuxit upp i våra "utanförskapsområden". Dessa klaner/maffior är väldigt svåra att bekämpa. De kan endast bekämpas om alla samhällets rättsinstitutioner samarbetar. Särskilt domstolarna. Man måste sluta med att utdöma lindriga straff till kriminella på grund av deras låga ålder. Man måste också sluta med så.kallade straffrabatter där skurkar släpps ut efter halv strafftid på,grund av "gott uppförande". Kriminella skall hållas ifrån gatorna.

Respekten för polisen måste också höjas. Nu blir det mer och mer vanligt att inte de kriminella, utan polisen maskerar sig. De kriminella ser poliser som ett gäng bland alla andra. Poliser och deras familjer utsätts för hot, detta är en stor orsak till att poliser säger upp sig. OCH det blir allt svårare att fylla polishögskolorna. Ett nytt fenomen är också fysiska attacker på poliser, exempelvis polisen som blev knivskuuren i halsen på Medborgarplatsen. De kriminella/slöddret kan stå och håna poliser och kalla dem horor,fittor,bögar med mera. Poliserna är tillsagda att inte reagera för det kan " eskalera situationen".
Citera
2018-07-31, 08:05
  #171
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
Jag är uppväxt i Hässelby Strand, i nordvästra Stockholm. Jag bodde där mellan 1972 och 1993, och jag minns det som en ganska sömnig förort. Mycket pensionärer, hyfsat mycket alkisar, en hel del finnar, någon enstaka italienare/turk. 1993 stack jag till USA för att plugga och jag blev kvar där i drygt 10 år. Flyttade hem till Stockholm 2004 och bor numera i Fredhäll. Jag har inte besökt min barndoms Hässelby en enda gång – förrän igår kväll.

Blev uppringd av en gammal polare som bor kvar i Hässelby. Åkte hem till honom för att dricka några öl och prata lite minnen. Redan på T-banan började jag ana oråd. Efter Islandstorget var det 80% blattar i vagnen. Så var det definitivt inte på min tid. Drog mig till minnes att jag någon gång reflekterat över att det kan vara ganska svart i vagnen när jag hoppar på T-banan in mot City på mornarna. Hoppade av vid Hässelby Gård, där min polare bor, och trodde fan att jag hade hamnat i Rinkeby. Stora gäng med spänniga blattar och huckleförsedda gamla blattehaggor drog omkring. Fick gå ur vägen flera gånger för att inte kollidera med spännblattar som gick i bredd (vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag hade råkat stöta till någon). När jag närmade mig polarens lägenhet blev det mer och mer obehagligt. Stora sjok glassplitter över trottoaren vittnade om en stor mängd bilinbrott. Ett antal utbrända och demolerade bilvrak som stod huller om buller. Ur vartenda öppet fönster strömmade arabisk musik på mycket hög volym.

Det var för varmt i polarens lägenhet så vi bestämde oss för att gå och bada vid Maltesholmsbadet. Det var nu den stora chocken kom. Det var smäckfyllt med folk på badstranden. Senast jag var där var sommaren 1992 – då var stranden fylld med snygga toplessolande blondiner. Så icke nu - det var kolsvart på stranden! Om jag säger att där fanns fem etniska svenskar så överdriver jag kraftigt! Det var fan som att besöka en basar i Medina. Oräkneliga lakansklädda arabkärringar, varav somliga till och med hade burka (vad fan gör man på en badstrand om man ska ha fem lager filtar över kroppen?), en armé av negerbarn som sprang omkring, kopiösa mängder spännblattar. Det satts och grillades halalslaktat fårkött överallt (trots stora skyltar överallt som påpekade att det rådde grillningsförbud pga torkan). Några spännblattar stog och kastade stora stenar på några stackars änder. Ett tiotal bandspelare pumpade ut denna hysteriska mellanösternmusik. Och överallt detta jävla lach-lach-lach-tjatter. Måste blattar alltid skrika för att göra sig förstådda?

Vi blev inte långvariga på stranden. Jag åkte hem, knytande min näve i fickan. Frågorna hopade sig. Hur fan blev det såhär? Varför satte ingen stopp innan det var för sent? Var det det här samhället vi ville ha? Har de som bestämt att mångkultur är fint någonsin satt sin fot i sådana här förorter och sett resultatet av den förda politiken?

Om detta är ett uttryck för det mångkulturella samhället så vill jag inte ha någon mångkultur. Jag vill att Sverige ska bebos av människor som pratar svenska och som beter sig på ett civiliserat sätt. Var ska man bosätta sig för att förvissa sig om att slippa råka ut för sådant här? Skulle man kunna dela upp Sverige i två regioner – en mångkulturell och en etnisk svensk? Jag vill definitivt inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle som ens avlägset påminner om det jag upplevde igår.

Idag har denna lilla betraktelse, skriven den 31 juli 2008, exakt ett decennium pa nacken. Vem vill ge en skildring av Hasselby idag?
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-07-31 kl. 08:31.
Citera
2018-07-31, 08:15
  #172
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Polisen tappar i respekt hos alla, inte minst vi svenskar. "Vi drog på ordentligt". "Vi ser allvarligt på det här." Ett sådant trams från Polisens pressansvariga. Hårda ord, tuffa tanter på Polisen.
Citera
2018-08-11, 18:12
  #173
Medlem
Facebookgruppen" Händer i hässelby villastad" har försvunnit. Antagligen på grund av alla de "rasistiska inläggen". Detta efter att moderatorn flera gånger har varnat för att skriva rasitiska inlägg, för då kom forumet läggas ner. Samtidigt har ett viktigt forum för kontakt och information försvunnit för alla boende i Hässelby med omnejd.

Det senast "rasistiska inlägg" som jag läste rörde det brutala inbrottet och överfallet på en familj i Hässelby. Dottern i familjen vaknade av att det stod en man i hennes sovrum. Genom grova hot rånades sedan familjen. De försvann sedan enligt vittnesrapporter i en " mörk bil".

När detta refererades i "Händer i hässelby" möttes det av avsky, inte som man skulle kunna tro på grund av det brutala brottet och det hot och rädsla som familjen fick genomlida utan på grund av orden " mörk bil".

Ett inlägg löd: " Varför skriver du " en mörk bil" ? Du kan väl skriva något annat än "mörk bil". Man får alltså inte använda ordet mörk. Detta tyder på en närmast paranoid föreställningsvärld.

Nu är det alltså inte Nazisterna som bränner böcker och konst som de ogillar utan de förment goda och välviljeliga.

Nu kan man inte gå in och titta t.e.x varför helikoptern är uppe eller vad det var för smäll ute och allt möjligt annat. Eller vad det är för evenemang på Riddersviks gård och andra ställen. Samtidigt har alla efterlysningar på katter och hundar också försvunnit.

Det är ju faktiskt det värsta eftersom många katter hittades genom forumet.

Det är ju otäckt hur samhället har blivit. Rena Orwelles "1984".
Citera
2018-08-18, 12:18
  #174
Medlem
Knyter an till mitt tidigare inlägg om Facebookgruppen " Händer i hässelby villlastad".

Vore intressant om någon har information varför den försvann. Och ännu mer om det finns någon ny Facebookgrupp där man kan få.information om vad som händer i Hässely villastad och övriga Hässelby?
Citera
2018-08-18, 12:38
  #175
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyvall
Knyter an till mitt tidigare inlägg om Facebookgruppen " Händer i hässelby villlastad".

Vore intressant om någon har information varför den försvann. Och ännu mer om det finns någon ny Facebookgrupp där man kan få.information om vad som händer i Hässely villastad och övriga Hässelby?

Det finns en grupp på FB som heter ”Händelser i Hässelby”, visserligen har den färre medlemmar än gruppen ”Händer i Hässelby villastan” men då den senare är nedstängd så är det just nu enda alternativet.

Mvh
/F
Citera
2018-08-19, 21:51
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FluffsterBunny
Det finns en grupp på FB som heter ”Händelser i Hässelby”, visserligen har den färre medlemmar än gruppen ”Händer i Hässelby villastan” men då den senare är nedstängd så är det just nu enda alternativet.

Mvh
/F

Tack för ditt svar. Ja, det finns några grupper om Hässelby och Vällingby. Men de verkar alla vara slutna grupper. Jag vill bara läsa vad som händer och pågår just för tillfället. Den borttagna gruppen var väldigt bra på det.

Så finns det nån grupp som verkar ha somnat in alldeles, minns inte vad den hette.

Tråkigt med den så kallade åsiktskorridoren, tystnaden breder ut sig.

Mvh T
Citera
2018-09-21, 21:36
  #177
Medlem
Zneds avatar
Ambulansen skall flytta från brandstationen i Vällinby/Vinsta till Rissne. Anledningen sägs vara platsbrist i brandkårens utrymmen. Det innnebär en försämring för boende i Hässelby/Vällingby och en förbättring för blattarna i Rissne, Rinkeby, Tensta och Kista.

Man kan ju misstänka att alla skjutningar i nyss nämnda orter föranleder att ambulans behöver komma med kort varsel och föra det nyss skjutna/nedlagda slöddret till sjukhus.
Sedan att alla dumsvenskar får pröjsa för denna service med skattemedel och ev. sina liv bekymrar tydligen inte våra politiker.

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...aBMiVPzqURDNA/

Dock ser Moderaternas finanslandstingsråd Irene Svenonius tydligen allvarligt på frågan.

Citat:
Irene Svenonius (M) är finanslandstingsråd i Stockholms läns landsting, som äger AISAB. Hon ser allvarligt på en eventuell flytt för sjukvårdens del.

– Jag är djupt bekymrad om ambulanserna behöver lämna Vällingby. Vi är otroligt måna om att ambulansverksamheten ska ha korta utryckningstider till patienterna. Varje minut kan vara viktig för en svårt sjuk patient, säger Irene Svenonius.

Björn Westerdahl från Storstockholms brandförsvar vill inte kommentera vilka konsekvenser en eventuell flytt kan få för ambulansernas del.

– Våra ombud ska träffa AISAB:s ombud nu i september. Innan det mötet har ägt rum är det svårt för mig att bedöma vilka alternativa lösningar som finns. Jag vill inte föregå det mötet, säger Björn Westerdahl.
__________________
Senast redigerad av Zned 2018-09-21 kl. 21:39.
Citera
2018-09-21, 22:18
  #178
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, men nu kom väl väldigt många efter 11 September och Bush olika krig i mellanöstern. De misslyckade försöken att med våld skapa demokrati i mellanöstern. Och krigen i Afghanistan. Om de låtit folk få vara ifred hade mycket elände undvikits både i Öst och i Väst.

Och särskilt 2015, vällde de in som Egyptens gräshoppor.

Krig? Det det där? Irak, Syrien och Afghanistan? Småkrig jämfört med hur det var på 70- och 80-talet. Vietnam, Centralamerika, Afghanistan (värre då), Afrika lite överallt, Iran/Irak. Väst kan föra krig och inte ha någon invasion på egen mark för det, bara man vill.

Och man vill inte, tvärtom.
Citera
2018-09-22, 21:22
  #179
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Krig? Det det där? Irak, Syrien och Afghanistan? Småkrig jämfört med hur det var på 70- och 80-talet. Vietnam, Centralamerika, Afghanistan (värre då), Afrika lite överallt, Iran/Irak. Väst kan föra krig och inte ha någon invasion på egen mark för det, bara man vill.

Och man vill inte, tvärtom.


Nä, på 70 och 80-talet rådde kalla kriget. Då låg USA och SOVJET som ett stort lock över världen. De hade båda sina bakgårdar som de styrde. Om någon vågade sticka upp, så skickade respektivev stormakt sina stormtrupper/marinkårer för att kväsa oroshärdarna.

Någon immigrantström till Europa var inte att tänka på. Inga "flyktingbåtar" gick över medelhavet. På ett sätt fanns det väl ett gemensamt intresse att hålla det så. En sorts allians, nästan som ett brödraskap. Sedan var de fiender utåt, men med ett gemensamt intresse att tillsammans styra världen. Men då fanns det alla fall fast gränser mellan länderna och nationerna i världen.
Citera
2018-09-22, 21:31
  #180
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Det var tider det, när man trodde gott om det egna landet och trodde gott om hela väst. Sedan gjorde det ju sitt till att man var liten och fullständigt haiv också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback