Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 00:44
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
Jag är uppväxt i Hässelby Strand, i nordvästra Stockholm. Jag bodde där mellan 1972 och 1993, och jag minns det som en ganska sömnig förort. Mycket pensionärer, hyfsat mycket alkisar, en hel del finnar, någon enstaka italienare/turk. 1993 stack jag till USA för att plugga och jag blev kvar där i drygt 10 år. Flyttade hem till Stockholm 2004 och bor numera i Fredhäll. Jag har inte besökt min barndoms Hässelby en enda gång – förrän igår kväll.

Blev uppringd av en gammal polare som bor kvar i Hässelby. Åkte hem till honom för att dricka några öl och prata lite minnen. Redan på T-banan började jag ana oråd. Efter Islandstorget var det 80% blattar i vagnen. Så var det definitivt inte på min tid. Drog mig till minnes att jag någon gång reflekterat över att det kan vara ganska svart i vagnen när jag hoppar på T-banan in mot City på mornarna. Hoppade av vid Hässelby Gård, där min polare bor, och trodde fan att jag hade hamnat i Rinkeby. Stora gäng med spänniga blattar och huckleförsedda gamla blattehaggor drog omkring. Fick gå ur vägen flera gånger för att inte kollidera med spännblattar som gick i bredd (vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag hade råkat stöta till någon). När jag närmade mig polarens lägenhet blev det mer och mer obehagligt. Stora sjok glassplitter över trottoaren vittnade om en stor mängd bilinbrott. Ett antal utbrända och demolerade bilvrak som stod huller om buller. Ur vartenda öppet fönster strömmade arabisk musik på mycket hög volym.

Det var för varmt i polarens lägenhet så vi bestämde oss för att gå och bada vid Maltesholmsbadet. Det var nu den stora chocken kom. Det var smäckfyllt med folk på badstranden. Senast jag var där var sommaren 1992 – då var stranden fylld med snygga toplessolande blondiner. Så icke nu - det var kolsvart på stranden! Om jag säger att där fanns fem etniska svenskar så överdriver jag kraftigt! Det var fan som att besöka en basar i Medina. Oräkneliga lakansklädda arabkärringar, varav somliga till och med hade burka (vad fan gör man på en badstrand om man ska ha fem lager filtar över kroppen?), en armé av negerbarn som sprang omkring, kopiösa mängder spännblattar. Det satts och grillades halalslaktat fårkött överallt (trots stora skyltar överallt som påpekade att det rådde grillningsförbud pga torkan). Några spännblattar stog och kastade stora stenar på några stackars änder. Ett tiotal bandspelare pumpade ut denna hysteriska mellanösternmusik. Och överallt detta jävla lach-lach-lach-tjatter. Måste blattar alltid skrika för att göra sig förstådda?

Vi blev inte långvariga på stranden. Jag åkte hem, knytande min näve i fickan. Frågorna hopade sig. Hur fan blev det såhär? Varför satte ingen stopp innan det var för sent? Var det det här samhället vi ville ha? Har de som bestämt att mångkultur är fint någonsin satt sin fot i sådana här förorter och sett resultatet av den förda politiken?

Om detta är ett uttryck för det mångkulturella samhället så vill jag inte ha någon mångkultur. Jag vill att Sverige ska bebos av människor som pratar svenska och som beter sig på ett civiliserat sätt. Var ska man bosätta sig för att förvissa sig om att slippa råka ut för sådant här? Skulle man kunna dela upp Sverige i två regioner – en mångkulturell och en etnisk svensk? Jag vill definitivt inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle som ens avlägset påminner om det jag upplevde igår.

Fascinerande att läsa denna nästa tio år gamla text. Jag var med familjen och badade där nyligen, tänkte inte så mycket på vad det skulle vara för klientel men precis som du skriver så var det extremt "osvenskt". Det kändes helt enkelt inte kul att vara där men jag lät barnen bada på. Sedan hände en sak som påminner om det du skriver om stenar mot änder... En liten snokrackare dyker upp på stranden och det blir nästan kravaller. Det verkar som de tror att det är en giftig kobra eller något i den stilen. Snabbt är femtio pers minst engagerade i den stackars ormen och man undrar lite vad de har för planer, det är många upprörda röster på obegripliga språk och så... en av kravallanterna har tagit död på ormen och är mäkta stolt, han håller upp den, jubel utbryter. Mina tre barn är inte lika glada, de gillar djur och natur – är ofta ute i skog och mark. De vill bara åka hem. Aldrig mer säger både de och jag. Tänk hur en så banal och enkel sak som lite stadsnära strandbad en varm sommardag förvandlats till ett mångkulturellt helvete som gör en deprimerad och som gör att man i framtiden måste kvalitetskontrollera badplatser innan man tar med familjen. Att bada i den här typen av miljöer är helt enkelt inte kul och inget man vill göra en ledig dag.
Citera
2017-06-21, 01:02
  #134
Medlem
Kan ju ha med flyktings vågen att göra .
Citera
2017-06-22, 13:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fascinerande att läsa denna nästa tio år gamla text. Jag var med familjen och badade där nyligen, tänkte inte så mycket på vad det skulle vara för klientel men precis som du skriver så var det extremt "osvenskt". Det kändes helt enkelt inte kul att vara där men jag lät barnen bada på. Sedan hände en sak som påminner om det du skriver om stenar mot änder... En liten snokrackare dyker upp på stranden och det blir nästan kravaller. Det verkar som de tror att det är en giftig kobra eller något i den stilen. Snabbt är femtio pers minst engagerade i den stackars ormen och man undrar lite vad de har för planer, det är många upprörda röster på obegripliga språk och så... en av kravallanterna har tagit död på ormen och är mäkta stolt, han håller upp den, jubel utbryter. Mina tre barn är inte lika glada, de gillar djur och natur – är ofta ute i skog och mark. De vill bara åka hem. Aldrig mer säger både de och jag. Tänk hur en så banal och enkel sak som lite stadsnära strandbad en varm sommardag förvandlats till ett mångkulturellt helvete som gör en deprimerad och som gör att man i framtiden måste kvalitetskontrollera badplatser innan man tar med familjen. Att bada i den här typen av miljöer är helt enkelt inte kul och inget man vill göra en ledig dag.

Här har man haft med sig två styck boaorma. Antagligen blattar det med.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-...id-badplats-xr
Citera
2017-06-22, 13:32
  #136
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyvall
Här har man haft med sig två styck boaorma. Antagligen blattar det med.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-...id-badplats-xr

Mycket möjligt, eller så har någons två husdjur smitit åt helvete med sig , undra hur det gick för dem sedan.

Ja, detta är nutidens Sverige, det sägs ju vara mysigt med multikulti...
Citera
2017-06-22, 14:58
  #137
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyvall
Här har man haft med sig två styck boaorma. Antagligen blattar det med.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-...id-badplats-xr
Desto fler blattar, desto mindre djurliv. De förstör myrstackar, dödar ormar, eldar upp träd när de grillar, jagar bort katter, kastar sten på änder. De enda djurliven de uppskattar förutom sina egna kamphundar är duvor som de matar febrilt överallt. Det leder också till fler råttor och mer fågelskit. De är helt enkelt ovana vid att se några andra djur än duvor i sina hemländer.
Citera
2017-06-24, 07:56
  #138
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Du har just tagit del av smaker, dofter och möten i det nya spännande officiellt döpta "Mångkulturella Sverige". Medan du var borta har dina landsmän röstat fram det här.

Denna betraktelse ur vardagen, är naturligtvis lika korrekt och relevant som PK-Lisas uppskattning av spännande Chai-té och hennes Spanska danspedagog. PK-Lisa är en ivrig innerstadsboende, DN-läsande supporter av detta "Mångkulturella Sverige" men tycker Migrationsverket är elaka och att vi borde ta emot ännu fler människor. (PK-Lisa är dock lyckligt ovetande om hur det ser ut i Hässelby eller på akutmottagningen på Malmö Allmänna Sjukhus en lördagkväll och vet heller inte att varken Chai-té eller Spanska danspedagoger har något att göra med svensk invandringspolitik)

Annars kan man säga att du bevittnat en etnisk enklav i landet Sverige. Det är bäst att du vänjer dig.


Här kan man fråga sig varför enbart positiva erfarenheter tycks äga giltighet när man beskriver förändringen av Sverige pga invandringen.

Det är svenska sossepensionärer i Hässelby (ett av många liknade områden )som röstat fram den här utvecklingen. Sedan gick de och dog och lämnad lägenheten till invandrare från mellanöstern.

Nu fortskrider den etniska rensningen av svenskar med automatik för invandrarna röstar också på sossarna. Förhoppningsvis lider de svenska gamlingarna av lite ånger innan de dör.
De lite mer välbärgade har makat på sig till svenskare förorter som alla kommer att falla under 2020 talet.

Områden med villor för 10 miljoner blir kvar samt Stockholms innerstad. Den teflonbehandlade vita vänstern dominerar Stockholms södra innerstad. En bastion för aningslös dumhet.
Citera
2017-06-24, 08:59
  #139
Avstängd
53280s avatar
Nu är Vällingby och Hässelby på väg att bli nästa no go zone.. Området är klassat av polisen som utsatt område, nästa nivå är extra utsatt område, då blir Hässelby och Vällingby samma skit som Fittja / Vårby gård.
__________________
Senast redigerad av 53280 2017-06-24 kl. 09:59.
Citera
2017-06-24, 09:13
  #140
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu är Vällingby och Hässelby på väg att bli nästa no go zone.. Området är klassat av polisen utsatt område, nästa nivå är extra utsatt område, då blir Hässelby och Vällingby samma skit som Fittja / Vårby gård.

Utsatt för mångkulturen.
Som vi väl vet, inga blattegäng, inga sådana här problem.
Citera
2017-06-24, 09:57
  #141
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Utsatt för mångkulturen.
Som vi väl vet, inga blattegäng, inga sådana här problem.

Så är det! Den mångkulturella plågan sprider sej över hela västerort. Det är bara åka till Vällingby så står stora klungor av kriminella ungdomar hänger vid tunnelbana, och dom är inte av Svensk härkomst utan ifrån Afrika.
Citera
2017-06-24, 10:10
  #142
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Så är det! Den mångkulturella plågan sprider sej över hela västerort. Det är bara åka till Vällingby så står stora klungor av kriminella ungdomar hänger vid tunnelbana, och dom är inte av Svensk härkomst utan ifrån Afrika.

Det är tråkigt. Jag är uppvuxen i de rikare delarna av västerort. Hade många klasskompisar som bode i hässelby, eller åt det hållet.

Vi hade en spännbabbe i klassen, och det blev folk av alla som gick i min klass iaf (däremot paralellklassen var det nog lite osäkert med).

Idag vet jag inte hur det är. Gissar att det är kaos överallt.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-24 kl. 10:12.
Citera
2017-06-24, 11:14
  #143
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det är tråkigt. Jag är uppvuxen i de rikare delarna av västerort. Hade många klasskompisar som bode i hässelby, eller åt det hållet.

Vi hade en spännbabbe i klassen, och det blev folk av alla som gick i min klass iaf (däremot paralellklassen var det nog lite osäkert med).

Idag vet jag inte hur det är. Gissar att det är kaos överallt.

Vi få se när Ramadan är över och det blir fint väder, då blir full spruta med de illegala Ak 47.
Citera
2017-06-24, 11:49
  #144
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vi få se när Ramadan är över och det blir fint väder, då blir full spruta med de illegala Ak 47.

Kommer behövas militära insatser tillslut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback