2008-08-01, 14:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Senaste åren, jag minns sådana här saker ifrån tidigt 80-tal.

Jag med. Pålar under hopptornet och nedgrävda rakblad i sandlådorna.

Jag har aldrig hört om att någon åkt fast. Jag sätter min veckopeng på aliens, det är som ett systerfenomen till Cattle Mutilation.
Citera
2008-08-01, 15:00
Medlem
På Gustavsvik i Örebro, ett av de största badhusen i Skandinavien, var det någon som hade placerat rakblad i en vattenfors för ett par år sedan. En skadade sig på det, inget livshotande eller allvarligt men det blev en rätt lång och kraftig reva på sidan/ryggen.
Citera
2008-08-01, 15:10
Medlem
Ettans avatar
Riktigt jävla obehagligt. Ödets ironi hade det varit om en anhörig till
gärningsmannen spetsats...

I mitten på 90-talet hade jag en trevlig stund på stranden här i Helsingborg,
Örby-ängar rättare sagt. Vadade i knädjupt vatten när min "supersyn" skymtade
något konstigt i bottnen framför mej. Minns den vansinniga vreden som
genomsyrade mitt sinne när jag insåg att det var avslagna flaskor. Nedstuckna
med halsarna i sanden...

Garanterat satt det en besviken gärningsman på stranden och bara väntade
på att någon skulle gå/springa på denna djävulska "fälla". Istället fick han se
dom plockas upp...

Så ljuvligt det skulle vara att få upptäcka någon gillra ett sådant här tilltag.
Citera
2008-08-01, 15:29
Medlem
Krafses avatar
Jag mår fan dåligt när jag tänker på alla gånger jag hade kunnat landa på något jävla spett.

Hmm, det verkar finnas en del substans i dessa historier. (är annars ganska skeptisk till "hot" där lösningen är en strypning av friheten) Farsan har berättat samma sak och han var själv med och drog upp spetten. Så för en gångs skull är jag FÖR övervakning!

Eller beväpnad militär redo att skjuta skallen av de idioterna som stoppar pinnar/pålar/spett osv i vattnet.
Citera
2008-08-01, 15:42
Medlem
CommonKnowledges avatar
Fyfan vilken känsla av obehag jag fick när jag läste om detta på text-tv häromdagen. Kan säga att jag aldrig mer tänker bada vid bryggor.
Citera
2008-08-01, 17:23
Medlem
Jävla dårar som pysslar med sånt här!

Vet att sån här skit var populär även tidigt 80-tal ute i Haninge (vid hopptornet) så någon ny företeelse är det dock inte.

Fan, man har ju lust att ta med ett mobilt ekolod varje gång man ska bada i sommar, scary...
Citera
2008-08-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
http://www.expressen.se/nyheter/1.12...etsas-pa-palar

Det jag tycker är besynnerlig är hur gärningsmannen gjorde när han skulle sätta fast pålarna på sjöbotten? Nu när det är så varm borde badplatserna vara fulla med badgäster så hur kan någon obemärkt smyga in med 30 träpålar? Att sätta fast dessa på sjöbotten dessutom borde krävas stor kraft och mycket svårt med tanke på att man är "tyngdlös" i vattnet? Rimligen borde pålarna sättas upp före badsäsongen men då var ju vattnet kallt. Det kan inte rimligen handla om en vanlig galning som gjorde detta? Kan det tänkas att han är proffessionella dykare med tillgång till dykdräkter/syrgas tube, kanske hjälpmedel att sätta fast pålarna?

De utför väl sina illdåd nattetid. Är viljan tillräckligt stor så antar jag att man kan lyckas med vad man vill. Sjukt
Citera
2008-08-05, 17:15
Medlem
slowjamzs avatar
Detta är riktigt sjukt! Skulle verkligen vilja se vad det är för typ av person som ligger bakom ett sånt här illdåd. Och som många säger är det ju tyvärr inte första gången det händer, men det verkar ske Sverige runt år efter år. Endast ren tur att någon aldrig har skadats..
Citera
2008-08-05, 17:27
Medlem
Jag vet att det hände för 10-15 år sen vid Flatenbadet i Älta. Träpålar nedsatta en halvmeter under ytan nedanför hopptornet. Det var ett par hobbydykare som hittade pålarna bara dagar innan badet öppnade för säsongen.
Citera
2008-08-05, 17:34
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Nu hamnar jag lite offtopic här men jag tror att 17 årige!?!? John Alander inte kommer ha råd att glöma sitt leg när han i framtiden ska in på krogen eller köpa folköl.
Maken till barnansikte har jag väl aldrig skådat på en snart myndig man.
Citera
2008-08-05, 18:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Är det någon mer än jag som hört att detta med spetsade pålar kommer från Vietnamkrigets dagar? Men då i diken och sluttningar soldaterna skulle springade ta skydd i. Med följd att dom spetades. Kommer tyvärr inte ihåg varifrån - så ingen källa möjlig.
Mvh
Citera
2008-08-06, 21:51
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
för ett eller två år sedan var det ju en snubbe som gjorde ungefär samma sak, fast med stålrör under ett hopptorn här i göteborgsområdet.

Undrar bara hur fan han fick ner alla? aja, tur att ingen skadades.
Kåsjön var det har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in