Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-30, 23:34
  #1
Medlem
Hej!

Eftersom min SE w550i har gått i sönder så ska jag köpa ny mobiltelefon, men hur kan jag föra över mina kontakter från min mobiltelefon till datorn?

Med SE's mjukvara fungerar inte detta, har också testat med programmet "myphoneexplorer" vilket heller inte fungerar.

Har ni når bra tips om ett bra program för att föra över kontkaterna?
Citera
2008-07-31, 00:20
  #2
Medlem
TheCazes avatar
MyPhoneExplorer funkar utan problem. Jag har själv gjort det förr.
Du får helt enkelt bara göra en Backup med programet.

Har du en Bluetooth adapter till datorn så kan du ju bara skicka över alla kontakter via Bluetooth till datorn.
Citera
2008-07-31, 00:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
MyPhoneExplorer funkar utan problem. Jag har själv gjort det förr.
Du får helt enkelt bara göra en Backup med programet.

Har du en Bluetooth adapter till datorn så kan du ju bara skicka över alla kontakter via Bluetooth till datorn.

Ja men eftersom displayen är trasig så är det ett problem, ibland funkar knapparna. Jag vet det eftersom skärmen lyser vitt varje gång jag trycker.
Citera
2008-07-31, 00:29
  #4
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Antiz
Ja men eftersom displayen är trasig så är det ett problem, ibland funkar knapparna. Jag vet det eftersom skärmen lyser vitt varje gång jag trycker.

Så skärmen är trasig. Där ser man. Har du bluetooth adapter till datorn?
Jag antar att alla telefonen måste vara ansluten i Telefonläge för att man ska kunna synka med MyPhoneExplorer. Var ett bra tagsen jag använde det.
Citera
2008-07-31, 00:38
  #5
Medlem
Barbafettos avatar
WSOD.. White screen of death...

Ingen garanti kvar på luren antar jag?
Citera
2008-07-31, 19:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
WSOD.. White screen of death...

Ingen garanti kvar på luren antar jag?

Nänä, den är tre år gammal! Så det var ändå dags att köpa ny mobil.
Citera
2008-07-31, 19:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Så skärmen är trasig. Där ser man. Har du bluetooth adapter till datorn?
Jag antar att alla telefonen måste vara ansluten i Telefonläge för att man ska kunna synka med MyPhoneExplorer. Var ett bra tagsen jag använde det.
Jag har bluethootadapter till datorn och har redan testat att anävnda myphoneexplorer med den innan mobilen gick i sönder men det fungerade inte:S

Ja men jag tror jag kan ta mig in i telefonläge, eftersom det verkar som att knapparna fungerar. Det går att skriva in pinkod och sen vibrerar telefonen för att visa att pinen är rätt typ. Så det är egentligen inget problem. Men jag kan ju inte sätta på blutooth på mobilen längre! Eftersom skärmen inte fungerar!
Citera
2008-07-31, 20:07
  #8
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Antiz
Jag har bluethootadapter till datorn och har redan testat att anävnda myphoneexplorer med den innan mobilen gick i sönder men det fungerade inte:S

Ja men jag tror jag kan ta mig in i telefonläge, eftersom det verkar som att knapparna fungerar. Det går att skriva in pinkod och sen vibrerar telefonen för att visa att pinen är rätt typ. Så det är egentligen inget problem. Men jag kan ju inte sätta på blutooth på mobilen längre! Eftersom skärmen inte fungerar!


Gå in på Sony Ericsson´s hemsida. Gå till din telefon och välj "Testa telefon".
Där kan du följa allt på dator så ser du hur du ska klicka.
Citera
2008-07-31, 21:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Gå in på Sony Ericsson´s hemsida. Gå till din telefon och välj "Testa telefon".
Där kan du följa allt på dator så ser du hur du ska klicka.

Jo jag vet! MEN problemet är att jag vet inte vilken bluetooth enhet jag ska välja! Eftersom det finns flera! Aja det fixar sig ändå, har en del kontakter på sim-kortet resten får jag ta red på nummret igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback